فوکوس: منتخب تصاوير مسابقه عکاسي مسافر نشنال ژئوگرافیک – بخش اول

ارسال تصاویر به بیست‌ و‌ پنجمین دوره مسابقات سالانه «مسافر» در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) به پایان رسید و برگزیدگان آن، پس داوری معرفی خواهند شد. نشنال ژئوگرافیک در حرکتی سخاوتمندانه پس از پایان مرحله پذیرش عکس‌ها، تعدادی از بهترین عکس‌های ارسال شده را در اختیار علاقمندان قرار داده است. در این قسمت از «فوکوس» با تعدادی از تصاویر ارسالی به مسابقه، به شما تقدیم می‌شود. در ادامه با گجت نيوز همراه باشید.

در بخش‌های پیشین «فوکوس»، سري اول از تصاویر مسابقه مسافر (Traveler) را به شما تقديم کرديم. حالا با توجه به اتمام مهلت ارسال تصاویر، عکس‌های بیشتری برای علاقمندان منتشر شده است. در ادامه سري دوم از تصاویر ارسالی را در سه بخش به شما کاربران دوست‌داشتنی گجت نيوز تقدیم می کنيم.

عکاس درباره این تصویر اینگونه توضیح می‌دهد: در طول بازدید خود از ساحل Amalfi در ایتالیا، یک روزه را در جزیره سورنتو سپری کردم. این جزیره کوچک و چشم‌نواز، ساحلی فوق‌العاده زیبا دارد که من را به مدت ۲ ساعت در خود گیر انداخت. به خاطر شلوغ بودن اسکله‌ها و اشتباه من در خواندن شماره کشتی، در جزیره جا ماندم و مجبور شدم تا کشتی بعدی منتظر بمانم. در این فاصله شروع به گشت و گذار در شهر نمودم که ناگهان در مسیری باریک زمین دهان باز کرد و من شاهد زیبایی مطلق شدم که این بخش Valle dei Mulini نامیده می‌شد.

عکس از Keiren Macdonald

 

عکاس هنگام قدم زدن به همراه پسرش در خیابان‌های تایپه، با این دار‌حلقه‌ها روبرو شد. پسر عکاس در این تصویر در حالیکه از دارحلقه‌ها آویزان است، قابل مشاهده می‌باشد.

عکس از Maarten Deurvorst

 

درخت تنها در منطقه Palouse در ایالت واشینگتن. سایه‌ ابرها بر روی تپه‌های موج‌دار این دشت سرسبز و در کنار درخت زیر نور خورشید قابل مشاهده هستند.

عکس از Jesse Summers

 

اینجا بالی و ساعت از ۸ صبح گذشته است. آتشفشان Gunung Agung در دور دست دیده می‌شود. آهسته آهسته مردان خود را به این منطقه می‌رسانند و تعدادشان آنقدر زیاد می‌شود که تا دور دست‌ها قابل مشاهده هستند. این مردان برای ماهیگیری و شکار ماهی‌های کوچک در این منطقه جمع می‌شوند و تا ظهر به کار خود ادامه می‌دهند. سپس سبد پر از ماهی را به ساحل حمل می‌کنند. بسیاری از این مردان به علت مسلط نبودن به شنا، جلیقه نجات بر تن می‌کنند.

عکس از Willem Sorm

 

عکاس درباره این تصویر اینگونه می‌گوید: برای گرفتن عکس‌های درخواستی یک NGO به نایروبی رفته بودم. در دوره عکسبرداری از این مدرسه در Mathare Slum برای رهایی از گرما و سروصدای کودکان به اتاقی کوچک پناه بردم که تصادفاً با این خابالوها مواجه شدم. دوربین خود را در حالت monopod و Self-Timer قرار دادم و این تصویر را از بالا ثبت کردم.

عکس از Joe Saade

 

یکی از زیباترین مناظر طبیعی بر روی زمین.چشم‌اندازهای ساحل Na Pali در کائوآئی، نفس را در سینه‌ها حبس می‌کند.

عکس از Karen Lejeal

 

این تصویر را دوست عکاس در هنگام سفرشان به ویرجینیا ثبت کرده است. آن روز، هوا بارانی بود و همین مسأله باعث پدیدار شدن زمینه تیره و افسانه‌ای هنگام عکس‌برداری از پونی‌ها (اسب‌های کوتاه و کوچک) شده بود. هنگامی که در حال نوازش یکی از این حیوانات بودم، این یکی به خیال اینکه غذا در دست دارم آهسته و از پشت سر به من نزدیک شد.

عکس از John Brasher

 

تصویری از یک گرداب طبیعی در اقیانوس که از درون یک هواپیمای دریایی گرفته شده است. هواپیما در حال جستجو برای یافتن بزرگترین گروهی از لاکپشت‌های دریایی بود که با این صحنه در استرالیا مواجه شد. لاکپشت‌های دریایی هم با یک شیرجه جانانه، ناپدید شدند.

عکس از Vincent Archer

 

این عکس در مه سنگین منطقه Mendocino در کالیفرنیا گرفته شده است. خانه‌ای نزدیکتر تنها در شرایطی قابل رؤیت است که چراغ فانوس دریایی روشن باشد.

عکس از Melissa Loeffler

 

انعکاس ساختمان و گنبدهای مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی در حوض روبروی مسجد.

عکس از Dhafer Al shehri

 

عکاس این لحظه را اینگونه توصیف می‌کند: غواصی با یک وال کوهان‌دار، یکی از آرزوهای من بوده است. وقتی این وال غول‌پیکر (تقریباً ۱۲ متری)، پشت سر من شنا می‌کرد، واقعاً احساس می‌کردم به من خیره شده است. یک لحظه فراموش‌نشدنی! ذهنم کار نمی‌کرد، گویی زمان متوقف شده بود و من چشم در چشم این مخلوق با وقار و شکوهمند بودم. غواصی با وال‌ها، یکی از جاذبه‌های گردشگردی سازماندهی شده و مورد علاقه توریست‌ها در کشور تونگا محسوب می‌شود.

عکس از Conni Weise

 

Renny Bijoux، سفیر جوانان کشور سیشل و یکی از شرکت‌کنندگان در سفری با نام صلح سبز (Green Peace) به قطب شمال. اکثر شرکت‌کنندگان در این سفر، افرادی بدون تجربه قبلی به قطب شمال بودند. آن‌ها با راه‌اندازی کمپین و سفر به قطب شمال در حال جمع‌کردن امضاء برای حفاظت از قطب شمال در برابر آلاینده‌های صنعتی هستند.

عکس از Christian Aslund

 

پارک ملی گرند کانیون در آریزونا، پس از یک بعدازظهر بارانی.گرند کانیون پس از باران, این رنگین‌کمان زیبا را به مهمانانش هدیه داد.

عکس از Cathy Smart

 

در منطقه چوکوتا، شرقی‌ترین بخش روسیه، شکار جانوران دریایی، یکی از مهمترین منابع غذایی مردم محلی محسوب می‌شود. در این عکس، شکارچیان، در حال پرتاب نیزه به شیر‌ماهی‌های غول پیکر هستند. به گفته عکاس، حضور در این سفر، در کنار مشکلات ناشی از حضور یک خارجی دست و پا گیر در این شکار، تجربه خوبی برای هر دو طرف محسوب می‌شود.

عکس از Uno Johansson

 

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «شاتر» با ما درمیان بگذارید.

منبع : theatlantic

 

National Geographic Traveler Photo Contest 2013

The time to enter the 25th annual National Geographic Traveler Photo Contest is running short — entries will be accepted for another few days, until June 30, 2013. The first prize winner will receive a 10-day Galapagos expedition for two. National Geographic was once more kind enough to allow me to share some of the later entries with you here, gathered from four categories: Travel Portraits, Outdoor Scenes, Sense of Place, and Spontaneous Moments. Photos and captions by the photographers

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*