۱۰ گجتی که داشتنشان در سال ۲۰۱۲ نشانه به‌روز بودن شماست

در پستی که چند ساعت پیش در گجت نیوز منتشر شد،‌ در مورد گجت‌هایی نوشتیم که داشتن آنها در دهه‌های قبل مایه تفاخر ما می‌توانست به حساب بیاید و همچنین نشانه به روز بودن صاحبش بودند.

اما در سال ۲۰۱۲، چه گجت‌هایی همین خصوصیت را دارند و می‌توانند نشانه به‌روز بودن  ما باشند؟ ما باید برای داشتن چه گجت‌هایی لحظه‌شماری کنیم؟

۱- کیندل فایر شرکت آمازون: کیندل فایر را بی‌جهت در صدر گجت‌های ۲۰۱۲ قرار نداده‌ام. این تبلت هفت اینچی با پردازشگر دو هسته‌ای و صفحه لمسی خوب، می‌تواند به کاربرش اجازه دسترسی به ۱۰۰ هزار فیلم و موسیقی و میلیون‌ها کتاب بدهد، خرید این تبلت کاملا اقتصادی و به صرفه است و قیمت آن فقط ۱۹۹ دلار است! مرورگر پرسرعت «سیلک» و همچنین امکان استفاده از فضای ابری هم این تبلت را برای خرید جذاب می‌کنند.

Amazon Kindle Fire

۲- نینتندو Wii U: اما کنسول جدید بازی نینتندو چیزی نیست که بشود به راحتی از آن صرف‌نظر کرد، این کنسول که Wii Uنام دارد، از لحاظ سخت‌افزاری به خوبی ایکس باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ است. با خروجی HDMIبا وضوح ۱۰۸۰Pباید انتظار کیفیت ویدئویی خوبی از آن داشته باشید. به علاوه این کنسول از بازی‌های سه‌بعدی هم پشتیبانی می‌کند.

این کنسول از یک پردازشگر چندهسته‌ای بهره می‌برد. اما چیزی که نینتندو Wii Uرا جالب‌تر و شگفت‌انگیز‌تر می‌کند، کنترلر آن است!

Wii U

این کنترلر شش اینچی و لمسی است و البته همه دکمه‌های معمول فیزیکی را هم دارد. با صفحه نمایش این کنتلر هم می‌توان به صورت لمسی بازی نمایش داده شده روی تلویزیون HDرا کنترل کرد و هم می‌توان اصلا از صفحه نمایش کنترلر مستقلا به عنوان نمایشگر بازی استفاده کرد و با خاموش کردن تلویزیون، بازی را روی آن دید و اجرا کرد.

۳- تبلت ترنسفورمر پرایم: کمتر خریداری در سال ۲۰۱۲ پیدا می‌شود که در پی خرید یک تبلت اندرویدی کارا باشد و تبلت Eee Pad Transformer Primeشرکت Asusرا مد نظر قرار ندهد.این تبلت ۱۰٫۱ اینچی با بدنه آلومینیومی، از آی‌پد ۲، سبک‌تر و نازک‌تر است، از پردازنده چهارهسته‌ای بهره می‌برد و دوربین پشتی‌اش ۸ مگاپیکسلی است. حالا اگر یک داک کیبورد هم برای آن خریداری شود، بیش از پیش دلفریب خواهد شد!

اطلاعات بیشتر در مورد ترنسفورمر پرایم

Asus Eee Pad Transformer Prime

۴- تبلتی با ویندوز ۸: ویندوز ۸ با رابط کاربری مترو و اپلیکیشن‌های مترو و پشتیبانی از پردازشگرهای ARMمثل پردازشگر Tegra 3بی‌شک جذابیت‌های زیادی برای سازندگان تبلت خواهد داشت. بنابراین در سالی که پیش رو داریم کم‌کم سر و کله تبلت‌هایی با ویندوز ۸ هم در بازار پیدا خواهد شد. دوست‌داران سنتی محصولات مایکروسافت بی‌شک این فرصت را برای خرید یک تبلت ویندوزی از دست نخواهند داد.

Windows 8 tablets

۵- آی‌پد ۳ و اپل تی‌وی: از هم‌اکنون شایعاتی در مورد آی‌پد ۳ در محیط اینترنتی پچیده است، از جمله اینکه وضوح صفحه نمایش این تبلت «رتنیا» است، یا اینکه ممکن است این تبلت چهارهسته‌ای باشد یا نسخه ۷ اینچی هم داشته باشد. بعضی‌های می‌گویند که روز ۲۴ فوریه، همزمان با روز تولد استیو جابز این محصول معرفی خواهد شد.

گرچه ممکن است درست مثل همه چیزهایی که در مورد آی‌فون ۴Sشنیدیم، همه چیز در حد شایعه باشد. اما با توجه به به بازار آمدن تبلت‌های کارای اندرویدی، اپل برای اینکه همچنان حرف اول را در دنیای تبلت بزند باید یک ارتقای اساسی در آی‌پد خود بدهد.

اما محصولی که یک سال تمام باید شایعاتش را در وب دنبال کنیم، چیزی نیست جز اپل تی‌وی یا همان تلویزیون اپل. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اواخر سال ۲۰۱۲ این محصول وارد بازار خواهد شد ودر تعطیلات سال میلادی آی‌تی، اپل تی‌وی محصول داغی خواهد بود. گفته می‌شود که فناوری کنترل با صدا یکی از ویژگی‌های اپل تی‌وی خواهد بود و محتمل است که «سیری» در این میان نقش مهمی بازی کند، چه بسا خریداران این محصول به جای اینکه به شیوه معمول زمان ضبط یک شوی تلویزیونی را به DVR‌خود بدهند، خطاب به تلویزیون خود بتوانند بگویند: قسمت بعدی سریال Walking Deadرا برایم ضبط کن! تازه شایعاتی هم است که این برنامه‌ها را هر کاربر می‌تواند روی یک فضای ابری اختصاصی ضبط کند و نیازی به هارد دیسک‌های حجیم نخواهد بود.

Apple TV

 

با این تلویزیون نمایش محتوای دیگر آی‌دیوایس‌ها روی صفحه تلویزیون بسیار ساده‌تر خواهد شد و با همین آی‌دیوایس‌ها هم می‌توان تلویزیون را کنترل کرد، حتی می‌شود قسمتی از یک ویدئو یا شوی تلویزیونی را روی یک آی‌دیوایش تماشا کرد و باقی برنامه را از آی‌دیوایس دیگر دنبال کرد.

البته در این میان شایعاتی هم وجود دارد که اپل تی‌وی تنها ویدئوهای وب را پشتیبانی خواهد کرد، شایعاتی که معلوم نیست چقدر صحیح باشند.

۶- پلی‌استیشن ویتا: پلی‌استیشن پرتابل جدید سونی، پلی‌استیشن ویتا Vita‌است. این وسیله بازی، پردازنده چهارهسته‌ای و صفحه نمایش OLEDدارد. مجهز به دوربین عقب و جلو و سنسورها و اهرم‌های حرکتی است.

PlayStation Vita

با این کنسول پرتابل بازی هم گیمرهای بازی‌های سنتی و هم عشاق «انگری بردز» راضی خواهند بود!

۷- Padfoneشرکت Asus: می‌خواهید همزمان یک گوشی هوشمند و تبلت بخرید؟ می‌خواهید آدم متفاوتی به نظر برسید؟ پدفون بخرید!

این گوشی/تبلت ویژه چهارهسته‌ای است و از اندروید ۴٫۰ استفاده می‌کند.

Asus Padfone

به طوری که در تصویر پیداست، گوشی را می‌توان به راحتی در بدنه تبلت قرار داد تا با استفاده از نیروی آن، یک تبلت ۱۰٫۱ اینچی جان بگیرد.

۸- نمایشگر سه‌بعدی پلی‌استیشن سونی: پلی‌استیشن ۳ از بازی‌های سه‌بعدی و بلوری‌هی سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند، اما برای استفاده از این ویژگی سه‌بعدی باید تلویزیون سه‌بعدی هم داشت.

در شرایطی که هنوز خیلی از ماها قانع نشده‌ایم که زمان خرید تلویزیون سه‌بعدی رسیده است و مایل نیستیم که پول زیادی بابت این تلویزیون‌ها بپردازیم، چه بهتر از نمایشگر ۳۹۹ دلاری سه‌بعدی ۲۴ اینچی سونی استفاده کنیم. این نمایشگر می‌تواند دو تصویر متفاوت به دو نفری که جلوی آن نشسته‌اند، بدهد و بنابراین جان می‌دهد برای بازی‌های چندنفره.

Sony PlayStation 3D Display

۹- تبلت‌ها و گوشی‌هایی با اندروید ۴٫۰: در شرایطی که گوشی گلکسی اس و گلکسی تب ظاهرا به اندروید ۴٫۰ ارتقا پیدا نخواهند کار، فن‌های اندروید باید در پی خرید گجت‌هایی با اندروید ۴٫۰ باشند. رابط کاربری زیباتر و کاراتر، تشخیص چهره، پایش مصرف اطلاعات شبکه، پوشه‌های اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی از فناوری NFCاز ویژگی‌های اندروید ۴٫۰ است.

Android 4.0 tablets

۱۰- اولترابوک‌ها

اولترابوک‌ها Ultrabookبه لپ‌تاپ‌های بسیار سبک، نازک و قابل حمل گفته می‌شود. اینتل برآورد می‌کند تا پایان سال آینده میلادی، اولترابوک‌ها ۴۰ درصد سهم بازار لپ‌تاپ را در اختیار بگیرند.

اولترابوک‌های کنونی در یک نگاه کلی و اجمالی، خصوصیات کلی زیر را دارند:

– ضخامتی کمتر از دو سانتیمتر دارند.

– کمتر از ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارند.

– عمر باطری‌شان بین پنج تا هشت ساعت است.

– حول و حوش هزار دلار قیمت دارند.

– داریو اپتیکال ندارند.

– از SSD‌استفاده می‌کنند.

– و فعلا از پردازنده‌های موبایل Sandy Bridgeاستفاده می‌کنند.

Ultrabooks

مک‌بوک ایرهای ۱۱ و ۱۳ اینچی شرکت اپل، Aspire 3951شرکت ایسر، مدل‌های ۱۱٫۶ و ۱۳٫۳ اینچی Zenbookشرکت Asus، سری IdeaPad U300لنوو، Portege Z835توشیبا، نوت‌بوک‌های سری ۹ سامسونگ و Folio 13شرکت HPجزو مدل‌های مشهور اولترابوک هستند که فعلا در بازار یافت می‌شوند.

اما در سال ۲۰۱۲ مسلما شاهد مدل‌های بسیار بیشتر و متنوع‌تری خواهیم بود.

اگر قصد خرید لپ‌تاپ یا نت‌بوک داشتید، دست نگه دارید و قبل از بررسی اولترابوک‌ها خرید نکنید!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*