شارژر همراه Zap&Go : راه حلی مناسب برای مشکل همیشگی شارژ در گجت های همراه

پس از حدود دو ماه برگزاری کمپین در وبسایت جذب کمک مالی ایندیگوگو، Zap&Go به طور کامل تأمین مالی شده تا شرکت سازنده، نخستین شارژر بر پایه ابرخازن‌های گرافینی را وارد بازار کند.شارژرهای ابرخازنی معمول از آلومنیوم در درون خود استفاده می‌کنند، اما Zap&Go از ماده ای بسیار کاربردی به نام گرافین (ساخته شده از کربن خالص) بهره می‌برد.

گرافین خاصیت رسانایی بسیار بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و در عین حال سبک‌تر است، بنابراین فلزهای ورقه‌ای درون این خازن‌ها دارای وزن و ضخامت بسیار کمتری خواهند بود. طراح این شارژر عقیده دارد که استفاده از گرافین و در نتیجه سبکی و کوچکی این خازن‌ها می‌تواند آن را در جایگاه رقابت با شارژرهای اسمارت‌فونی معمول بازار بگذارد.

20141029041050-render1

اما بزرگ‌ترین برگ برنده این شارژر، زمان بسیار پایین شارژ آن نسبت به شارژرهای سنتی است. چنین قابلیتی از طریق تعبیه یک تأمین کننده قدرت 40 آمپری میسر شده که می‌تواند در 5 دقیقه ظرفیت 1500 میلی آمپرساعتی شارژر را تکمیل کند. 1500 میلی آمپرساعت برای شارژ یک آیفون 5 کافی است و آیفون 6 یا گلکسی S5 را نیز تا 75 درصد شارژ می‌کند.

قابلیت شارژ سریع، اندازه فیزیکی متعادل و قابلیت جابه‌جایی بسیار آسان نسبت به باتری‌های معمول از مهم‌ترین عناصر تبلیغاتی Zap&Go در هنگام راه اندازی کمپین اش بود.

هدف اولیه جذب مالی این پروژه 30 هزار دلار بود، اما حالا موفق به جمع آوری 114 هزار دلار شده است. افراد حامی این پروژه Zap&Go را با 99 دلار دریافت می‌کنند و در نهایت قیمت بازار آن نیز 169 دلار خواهد بود. پیش‌تر گفته شده بود که این شارژر در اکتبر سال آینده به بازار وارد می‌شود.

20141114051650-FAMILY2

شاید این شارژر نتواند به بازارهای بین المللی ورود پیدا کند، اما ظهور چنین شارژرهایی به معنای یافتن پاسخ‌هایی برای مشکل شارژ کاربران دستگاه‌های همراه است. گرافین ماده ای است که گرچه تنها 10 سال از تولید نمونه واقعی آن بگذرد، ولی وعده تغییراتی بزرگ را در دنیای تکنولوژی داده است. پیشبینی حضور این تکنولوژی در باتری اسمارت‌فون‌های سال‌های بعد چندان دشوار نیست.

منبع : indiegogo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*