راهنماي خرید تبلت‌های ویندوز 8

در حال حاضر انتخاب و خرید یک تبلت ویندوز 8 قدری دشوار شده و خریداران با این پرسش مواجه می‌شوند که آیا خریداری یک لپ‌تاپ هیبریدی یا یک تبلت بهتر انتخاب‌های ارزشمندتری نیستند؟ یا حتی ویندوز RT چطور است؟ در این مقاله به قلم «کلیف جوزف» تمامی پرسش‌های مرتبط با این موضوع پاسخ داده می‌شود با گجت نيوز همراه باشید.

به تازگی بیل گیتس در اظهار نظری گفته بود میلیون‌ها نفری که اقدام به خریداری تبلت‌های اندرویدی و iOS می‌کنند قادر به تایپ یا ایجاد اسناد مورد نظر خود نیستند چرا که دسترسی به بسته نرم‌افزاری آفیس مایکروسافت ندارند. وی همچنین افزوده بود که ویندوز 8 و کاربرانی که از ابزارهایی نظیر تبلت سرفیس مایکروسافت بهره می‌برند نیز از این قاعده مستثنی هستند، چرا که آن‌ها

  • از قابلیت حمل و نقل ساده این دست تبلت‌ها بهره برده و از این گذشته به برنامه‌های ارزشمند رومیزی نیز دسترسی خواهند داشت؛ از جمله مهم‌ترین آن‌ها بسته نرم‌افزاری آفیس است.

البته اینکه فردی ادعا کند تایپ کردن یا تولید محتوا در محیط آی‌پد یا تبلت‌های اندرویدی غیرممکن است، حرف نادرستی است. چرا که اپل بسته نرم‌افزاری iwork خود را برای تبلت آی‌پد دارد (که شامل برنامه‌های Pages ،Numbers و Keynote است) و این برنامه‌ها به خوبی با فایل‌های تولیدی در بسته آفیس سازگاری دارند. از سوی دیگر، می‌توان از برنامه‌های ثالث نظیر Quick Office نیز بهره برد که برای هر دو محیط اندروید و iOS قابل استفاده است و کاربر نه تنها قادر به مشاهده بلکه تولید فایل‌های سازگار با آفیس خواهد بود. تایپ کردن نیز مشکلی نیست چرا که تعداد زیادی صفحه کلید فیزیکی کابلی و بی‌سیم برای اغلب تبلت‌های موجود در بازار وجود دارد.

اما بیل گیتس به نکته‌ای اشاره کرده که قابل تأمل است. وی درست می‌گوید، برنامه‌ی Quick Office امکان اجرا یا تولید فایل‌های سازگار با آفیس را می‌دهد، اما به قدرتمندی بسته آفیس مایکروسافت نیست. افراد زیادی هستند – به خصوص تجار و بازرگانان – که با تبلتی که قابلیت‌های مشابهی با رایانه‌ی رومیزی‌شان داشته باشد راحت‌تر هستند.

عدم وجود بسته نرم‌افزاری آفیس موجب نشده تا در فروش چشمگیر تبلت‌های اندرویدی و اپلی خللی وارد شود.

با این حال، ادعای مدیرعاملی سابق مایکروسافت نمی‌تواند کاملاً درست باشد چرا که عدم وجود بسته نرم‌افزاری آفیس موجب نشده تا در فروش چشمگیر تبلت‌های اندرویدی و اپلی خللی وارد شود. این موضوع به این دلیل است که اغلب افراد از تبلت خود برای بازی و سرگرمی استفاده می‌کنند – به خصوص وب گردی، مطالعه کتاب‌های الکترونیکی، یا بازی‌های جذابی چون پرندگان خشمگین – و کمتر تمایلی به انجام کارهای جدی نظیر تولید فایل‌های آفیس دارند.

در همین وضعیت است که مایکروسافت رابط هوشمند و مدرن ویندوز 8 خود را عرضه می‌کند. سیستم عاملی که با ابزارهای لمسی سازگاری خوبی داشته و تمامی منتقدان نیز متفق‌القول اذعان می‌کنند بستری مناسب برای بازی و برنامه‌های لمسی است.

خوبی تبلت‌های ویندوزی آن است که قادرند مزایای هر دوی این عوالم را در اختیار کاربر قرار دهند؛ و وی نه تنها می‌تواند به سرگرمی و بازی بپردازد، بلکه دسترسی به بسته‌ی آشنای آفیس نیاز‌های جدی وی را نیز رفع خواهد کرد. البته قدری طول کشید تا تبلت‌های ویندوزی جایگاه خود را بیابند و توجهات را به خود جلب نمایند، و تازه‌ترین آمار و ارقام نشان داد که تبلت سرفیس مایکروسافت از نظر محبوبیت در بین خریداران در مقام پنجم قرار دارد. گرچه راه درازی تا رسیدن به سامسونگ و اپل، پیشروی سرفیس مایکروسافت است، اما تلاش آن‌ها ستودنی است. از سوی دیگر تعداد تولیدکنندگان این بازار آنچنان زیاد است که مایکروسافت تنها 4 درصد از سهم این حوزه را در اختیار دارد.

پیش از نگاه به بررسی محصولات گوناگون در این حوزه و انتخاب گزینه‌ی مورد نظر می‌بایست به چندین سوال پاسخ دهیم. در ادامه این پرسش و پاسخ را با گجت نیوز همراه باشید.

  • ویندوز 8 یا ویندوز RT؟


اگر به دنبال تبلتی ویندوزی هستید، نخستین موردی که باید تصمیم‌گیری نمایید، انتخاب بین ویندوز 8 و RT است؟

تبلت‌های ویندوز 8 همانند یک رایانه‌ی شخصی کار می‌کنند و قادر به اجرای برنامه‌های ویندوز می‌باشد.

ویندوز 8 همانند تمامی نسخه‌های قبلی به گونه‌ای طراحی شده که قابل اجرا بر روی پردازنده‌های خانواده‌ی اینتل است؛ پردازنده‌ای که در اغلب رایانه‌های شخصی و رومیزی استفاده می‌شود. مزیت این کار آن است که تبلت‌های ویندوز 8 همانند یک رایانه‌ی شخصی کار می‌کنند و قادر به اجرای برنامه‌های ویندوز می‌باشد. اگر نسخه‌ای از برنامه آفیس مایکروسافت را خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن را به سادگی در تبلت ویندوز 8 خود اجرا کنید و این قابلیت تنها به بسته آفیس ختم نمی‌شود و می‌تواند از سایر برنامه‌های مبتنی بر ویندوز نظیر فتوشاپ، Movie Maker، و هزاران بازی دیگر بهره ببرید.

این موضوع مزیت انکارناپذیری است، به خصوص برای کاربران تجاری که نیازمند سازگاری بیش از پیش بسته آفیس و سایر برنامه‌های ویندوزی در محل کار هستند. تاکنون چندین مدل تبلت ویندوز 8 برای کاربران تجاری تهیه و ارائه شده است، از آن جمله می‌توان به تبلت ThinkPad2 شرکت لنوو یا Latitude 10 شرکت دل اشاره کرد.

نقطه ضعف ویندوز 8 آن است که نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمند است. به همین روی هزینه‌ی چنین تبلت‌هایی از 500 پوند شروع می‌شود. که در مقایسه با تازه‌ترین تبلت 399 پوندی آی‌پد یا برخی تبلت‌های ارزان قیمت 99 پوند اندرویدی بسیار گران است. برخی مدل‌های گران قیمت‌تر نظیر Envy X2 شرکت HP که دارای صفحه کلید و باتری‌های قابل جدا شدن است، تا عدد 800 پوند هم می‌رسند.

اما ویندوز RT به گونه‌ای ساخته شده است که قادر به اجرا بر روی پردازنده‌های کم مصرف‌تر ARM است که به وفور در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به کار برده شده است. ظاهر این ویندوز شبیه ویندوز 8 است – و حتی به کاربر این اجازه را می‌دهد تا به میز کار سنتی ویندوز دسترسی داشته باشد بدین ترتیب می‌توانید به راحتی پوشه‌ها و فایل‌ها را سازماندهی نمایید – گرچه سیستم عامل کاملاً متفاوت در پشت پرده‌ی آن در حال اجرا است.

مشکل اصلی ویندوز RT آن است که قادر به اجرای برنامه‌های سنتی ویندوز نبوده و تنها می‌تواند برنامه‌هایی که در اپ‌استور مایکروسافت برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده را نصب و اجرا نماید.

از برخی جهات ویندوز RT گزینه‌ای مناسب است به خصوص اینکه برخی معایب ویندوز را نداشته، از پردازنده‌ی کم مصرف‌تری بهره می‌برد و تجهیزات مورد نیاز آن به مراتب ارزان‌تر است برخی از تبلت‌های ویندوز RT عبارتند از XPS 10 شرکت دل که تنها 199 دلار قیمت دارد. مشکل اصلی ویندوز RT آن است که قادر به اجرای برنامه‌های سنتی ویندوز نیست. و تنها می‌تواند برنامه‌هایی که در اپ‌استور مایکروسافت برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده را نصب و اجرا نماید.

مایکروسافت اهمیت این نقطه ضعف را درک کرده به همین روی نسخه‌ای مخصوص از بسته آفیس را برای ویندوز RT تهیه و تدارک دیده است که در تمامی تبلت‌های ویندوز RT به صورت رایگان نصب شده است. بدین ترتیب مشکل سازگاری آفیس حل و فصل می‌شود اما این بدان معنی است که دیگر نمی‌توانید سایر برنامه‌ها، بازی‌های ویندوزی، برنامه‌هایی نظیر iTunes یا درایورهای معمولی را در این محیط اجرا نمایید.

حتی حالا که اپ‌استور مایکروسافت شبیه سایر بازارهای نرم‌افزاری مشابه شده است، تعداد برنامه‌های آن به خصوص برای محیط RT بسیار کم است. برنامه‌های بسیاری که برای اندروید، iOS و حتی ویندوز 8 نوشته شده‌اند فاقد نمونه‌ی مخصوص ویندوز RT هستند. تا آن زمان که بازار ویندوز از برنامه‌های مورد نیاز انباشته گردد، بهتر است به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران در این حوزه از خرید تبلت ویندوز 8 اجتناب ورزید چه برسد به ویندوز RT.

  • تبلت یا لپ‌تاپ؟

تصمیم‌گیری بزرگ دیگر انتخاب خرید بین تبلت یا لپ‌تاپ است. همچون همیشه تاریخ، این موضوع تا حد بسیار زیادی به نوع نیاز شما بستگی دارد.

اگر قرار است ساعت‌ها با برنامه واژه‌پرداز word کار کرده یا برای کار اداری یا دانشجویی لازم است تا اطلاعات زیادی را در برنامه اکسل وارد نمایید، بهتر است که یک لپ‌تاپ تهیه کنید چرا که این دستگاه دارای صفحه کلید کامل فیزیکی و صفحه نمایش بزرگ است که می‌توانید بدون دردسر ساعت‌ها با آن کار کنید.
همچنین فراموش نکنید که می‌توانید یک لپ‌تاپ یا صفحه نمایش بزرگ‌تر را برای کارهای چندرسانه‌ای تهیه فرمایید. لپ‌تاپ‌های معمولی به مراتب ارزان‌تر از تبلت هستند – به خصوص اگر نداشتن صفحه نمایش لمسی چندان برای شما اهمیت نداشته باشد.

مهم‌ترین نقطه قوت یک تبلت، نازک و ظریف بودن ابعاد آن و وزن بسیار کمش است که می‌توانید آن را به راحتی در یک دست نگه دارید. حتی لپ‌تاپ‌های کم وزن اولترابوک نیز دارای 1.5 کیلوگرم وزن هستند در حالی که یک تبلت 11.6 اینچی نظیر Lenovo Lynx تنها 9.5 میلی‌متر قطر و 640 گرم وزن دارد.

حتی مدل سنگینی نظیر HP Envy X2 تنها 700 گرم وزن دارد. همانند تبلت‌های خانواده سرفیس مایکروسافت، هر دوی این تبلت‌ها را می‌توان به صفحه کلید فیزیکی متصل نمود، به همین روی چنین ابزارهایی برای یادداشت برداری مناسب هستند؛ حتی می‌توان از آن‌ها برای نوشتن یک رمان بلندبالا نیز کمک گرفت!

این تبلت‌ها از پردازنده‌های سری اتم شرکت اینتل بهره می‌برند و تنها به 2 گیگا بایت حافظه رم تجهیزات شده‌اند. این بدان معنی است که قدرت سخت افزاری آن به گونه‌ای است که نمی‌توان چنین دستگاهی را جایگزین یک لپ‌تاپ معمولی کرد به خصوص اگر بخواهید کار زیادی از آن بکشید؛ اموری نظیر کار با عکس یا ویرایش ویدئو یا تهیه برنامه‌های نمایشی ویدئویی در پاورپوینت. اگر هم به دنبال اجرای بازی‌های اکشن سه بعدی هستید، به طور کامل چنین بستری را فراموش نمایید.

البته امکان دارد بتوانید تا حدودی با استفاده از تبلت‌های قدرتمندتر به بخشی از این نیازمندی‌ها جامه‌ی عمل بپوشانید به خصوص تبلت‌های قدرتمند ویندوز 8 توانایی‌های بسیاری دارند. تازه‌ترین مدل‌های این تبلت دارای پردازنده‌ی پرقدرت Core i5 با قدرت خروجی 1.7 گیگا هرتز، 4 گیگا بایت حافظه از نوع رم و 64 گیگا بایت گنجایش داخلی است و وزنی در حدود 900 گرم و قطری 13.5 میلی‌متری است که برای یک تبلت قدری زیاد است. این تبلت همچنان نازک‌تر و سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های اولترابوک موجود در بازار است. و هزینه‌ای بین 700 تا 800 پوند دارد که بسیار بیشتر از یک تبلت iPad یا انواع تبلت اندرویدی است. هر چند در مقایسه با لپ‌تاپ‌هایی که از کانفیگ سخت‌افزاری مشابهی بهره می‌برند، چندان گزینه‌ی بدی به حساب نمی‌آید.

  • ابزارهای هیبریدی (دوگانه)

ظهور ویندوز 8 موجب شد تا نوع تازه‌ و دسته‌بندی جدیدی در بین ابزارهای قابل حمل به وجود آید که به ابزارهای دوگانه (هیبریدی) مشهور است. این تجهیزات گونه‌ای از لپ‌تاپ هستند که دارای صفحه نمایش لمسی بوده و می‌توان این نمایشگر را چرخانده و روی صفحه کلید قرار داد به طوری که شبیه یک تبلت شده و کاربر بتواند به سادگی آن را در دست گرفته و کار کند.

علی رغم اینکه این دستگاه‌ها را می‌توان گزینه‌ای بسیار خوب دانست که قادر به برآوردن نیاز هر دوی این عوالم است؛ حقیقت آن است که بسیاری از تجهیزات هیبریدی که تاکنون تولید شده چندان راحت نیست و نه تنها یک تبلت خوب به شمار نمی‌روند بلکه نتوانسته‌اند یک لپ‌تاپ خوب نیز باشند.

البته استثناهایی نیز در این بین وجود دارند. گرچه Dell XPS 12 یک اولترابوک بسیار جذاب است که به کاربران اجازه می‌دهد صفحه نمایش آن را بچرخاند و از این دستگاه همچون یک تبلت بهره ببرد. یا Lenovo Yoga 13 دارای نمایشگری 13.3 اینچ است و آنچنان نازک و ظریف است که وقتی صفحه‌ی آن را می‌چرخانید شبیه یک تبلت می‌ماند و کاملاً بدنه‌ای تخت دارد. یا اینکه می‌توان آن را به صورت V شکل قرار داد و از دور لم داده و یک فیلم را از طریق آن تماشا کرد.

هر دوی آنها وزنی در حدود 1.5 کیلوگرم دارند، که برای یک تبلت، سنگین به شمار می‌رود؛ البته از قیمت آن نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد که 1000 پوند است. اما اگر قصد دارید از این دستگاه به عنوان ابزاری برای کار بهره ببرید، انتخابی مناسب است و پس از کار می‌توانید همچون یک دستگاه تفریح و سرگرمی از آنها لذت ببرید.

جایزه‌ی بهترین ابزار تبدیلی (کانورتیبل) به Asus Taichi می‌رسد. این لپ‌تاپ 1500 پوندی دارای دو نمایشگر 11.6 اینچ است – یکی رو به کاربر است که صفحه‌ی نمایشی لمسی دارد و یک نمایشگر دیگر که بر روی در لپ‌تاپ قرار دارد و به سمت بیرون قرار گرفته است. این نمایشگر بیرونی برای جلسات کاری و ارائه مطلب مناسب است. هر یک از این دو نمایشگر می‌تواند به صورت مستقل از یکدیگر کار کنند. یعنی می‌توانید در حین اینکه مشغول تایپ مطلبی هستید، فرد دیگری آن سوی شما با نمایشگر دوم همچون یک تبلت بازی کند یا فیلم ببیند.

  • خرید تبلت

انتخاب در بازار تبلت، لپ‌تاپ و کانورتیبل‌ها ویندوز 8 بسیار گیج‌کننده است و بسیاری از تولیدکنندگان محصولات گوناگونی را به بازار تزریق کرده‌اند. همچون همیشه، بهترین توصیه‌ای که می‌توان کرد آن است که پیش از هر کاری، به خوبی درباره‌ی نیازتان بیندیشید که از لپ‌تاپ یا تبلت آینده چه انتظاری دارید.

حقیقت آن است که برای وب گردی صرف یا استفاده از برنامه واژه‌پرداز نیازی به لپ‌تاپ پرقدرت ندارید. اما اگر قرار است به ویرایش فایل‌های ویدئویی بپردازید، تصاویر را ویرایش کنید یا فایل‌های پاورپوینت ویدئویی تهیه کنید می‌بایست یک لپ‌تاپ پرقدرت با صفحه نمایش بزرگ‌، پردازنده‌ی قوی و حافظه رم زیاد تهیه نمایید. البته ممکن است برای چنین منظوری نیازی به صفحه نمایش لمسی نداشته باشید.

با این وجود، یک تبلت ویندوز 8 می‌تواند جایگزین خوبی برای لپ‌تاپ شما باشد، و اگر به استفاده از بسته آفیس در محل کار نیاز دارید، آنگاه قابلیت اجرای این بسته نرم‌افزاری یا سایر برنامه‌های ویندوزی مزیتی است که در دیگر تبلت‌های اپل یا اندرویدی نخواهید یافت.

صفحات نمایش کوچک و پردازنده‌های متوسطی که در اغلب تبلت‌های ویندوز 8 به کار گرفته شده است بدان معنی است که نمی‌توان آن‌ها را جایگزین لپ‌تاپی قدرتمند کرد، هر چند که می‌توان از آن به عنوان ابزاری مناسب برای چک کردن نامه‌های پست الکترونیکی یا وب گردی بهره برد.

تبلت‌های قدرتمندتر نظیر سرفیس پرو حتی می‌توانند رقیبی برای لپ‌تاپ‌های قدرتمند به حساب آیند هر چند صفحه کلید یا نمایشگر آن چندان بزرگ و راحت نیست. واقعیت آن است که بهترین تبلت بازار نمی‌تواند با اولترابوک‌های خوب موجود رقابت کند، به خصوص زمانی که از منظر تولید محتوا مقایسه‌ای جانانه صورت می‌دهیم.

نباید از یاد برد که ویندوز RT نیز دارای پتانسیل‌های بالایی است، اما پیش از آنکه بتوان چنین تبلت‌هایی را به محصولات مجهز به iOS یا اندروید ترجیح دهیم، لازم است تا اپ‌استور مایکروسافت بیش از پیش تجهیز شود و 100 هزار برنامه فعلی هیچ کفایت نمی‌کند. آنگاه است که اغلب افراد خرید چنین سیستمی را به محصولات اپل یا اندروید ترجیح خواهند داد.

منبع : pcadvisor

 

Windows 8 tablets buying advice: best Windows tablets, Windows 8 hybrids, Windows RT

It's a confusing time to be buying a Windows 8 tablet. Should you go for a combined laptop and tablet – a so-called hybrid – or a 'proper' tablet? What about Windows RT? We answer these and more questions in our in-depth Windows 8 tablet buying advice, then review the best Windows 8 tablets.

Bill Gates recently gave an interview where he suggested that the millions of people who are buying iPads and Android tablets are frustrated because “they can't type, they can't create documents, they don't have Microsoft Office".

He then stated that Windows 8 and devices such as Microsoft's own Surface Pro tablet were the solution to that problem, because “you've got the portability of a tablet, and the richness of a PC in terms of the keyboard and Microsoft Office".

Of course, it's nonsense to suggest that you can't type or create documents on an iPad or Android tablet. Apple has its iWork suite of productivity apps for the iPad (Pages, Numbers and Keynote) which are compatible with MS Office file formats.

Plus, there are third-party apps, such as QuickOffice, which is available for both Apple and Android tablets which can read and save in Office formats.

Typing isn't an issue either, as there are plenty of wired and wireless Bluetooth keyboards available for most types of tablet.

But Bill does have a point about Microsoft Office. QuickOffice may allow you to open and edit Microsoft Office documents, but you still have to learn how the new app works, and transferring files back and forth between your tablet and your main PC can be a fiddly process. There are many people – particularly business users – who might feel more comfortable with a tablet that can run the Microsoft Office that they're already familiar with and give them instant access to their important work files.

However, the former CEO of Microsoft's argument is undermined by the fact that the lack of Microsoft Office hasn't prevented the iPad selling like hotcakes. That's partly because most people primarily use their iPads and other tablets for entertainment – browsing the web, reading eBooks, or playing Angry Birds – rather than doing serious office work.

That's where the ‘modern' touch-based interface of Windows 8 comes in, as even Microsoft's harshest critics have conceded that the new touch-oriented Start screen is well-suited for apps and games.

That's Microsoft's big message for Windows tablets – that they offer you the best of both worlds by combining modern touch-driven apps with the familiarity of Microsoft Office and other traditional Windows software.

It's taken a while but it now looks like that message is starting to get through, as recent sales figures show that Microsoft's Surface tablet has pushed it into fifth place in the tablet market. That's still a long way behind the likes of Apple and Samsung, of course, but don't forget that there are plenty of other PC manufacturers who are producing their own Windows tablets that will further add to the overall market share for Windows 8 and RT.

We've included reviews of some of the best Windows tablets that are currently on offer, but before you can decide which one is right for you there's one big question that we need deal with first.
Windows 8 tablets buying advice: Windows 8 vs Windows RT

This is where things get confusing. If you're looking for a Windows tablet then the first thing you need to do is to decide whether you want one that runs Windows 8 or Windows RT.

Windows 8, like all previous versions of Windows, is designed specifically to run on the Intel processors that are used in most desktop and laptop PCs. The advantage of this is that a Windows 8 tablet works just like an ordinary PC and can run any of the thousands of existing Windows programs that are already available. If you've already got a copy of Microsoft Office then this will run quite happily on a Windows 8 tablet, along with other Windows programs such as Photoshop Elements, Windows Movie Maker and, of course, hundreds and hundreds of Windows games.

That's a huge advantage, especially for business users who need compatibility with MS Office and other Windows software that they use at work. Apple has never been a big player in the corporate market, but there are already several Windows 8 tablets that are specifically aimed at business users, such as Lenovo's extremely thin and light ThinkPad Tablet 2, and Dell's Dell Latitude 10.

The disadvantage with Windows 8 is that you need fairly powerful hardware to run it, and the prices for these tablets tend to start at around £500 compared to £400 for the latest iPad, £270 for the iPad mini, and as little as £99 for some of the cheap and cheerful Android tablets. More expensive models, such as HP's HP Envy x2 with its detachable keyboard/battery can set you back £800 or more.

Windows RT, in contrast, is designed to run on the more power-efficient ARM processors that are widely used in tablets and smartphones. It may look just like Windows 8 – and it even allows you to view the traditional Windows desktop so that you can organise files and folders just as you've always done – but it's a completely different operating system underneath.

In some ways that's a good thing, as ditching some of the decades-old baggage of traditional Windows means that Windows RT is a lot more streamlined than Windows 8.  It runs well on less expensive hardware and we've seen Windows RT tablets such as the neat little Dell XPS 10 Tablet selling for just £199.

The drawback – and it's a big one – is that Windows RT can't run traditional Windows software. All you can do is install apps from the Windows Store.

Microsoft realises that this is a bit of problem, so it has written a special RT version of Microsoft Office that is bundled for free with all Windows RT tablets. This solves the problem of Office-compatibility, but it still means that you can't run any of your other key Windows programs. That might include business software, or something as simple as iTunes or the drivers for your old printer.

Even now, the Windows Store still looks a bit threadbare compared to the vast numbers of apps that are available for the iPad and Android tablets. For instance, you can get the Netflix, but there's no RT app for UK services such as LoveFilm or BBC iPlayer.

Until the Windows Store is stocked with all the apps you need you're far better off buying a tablet that runs the full version of Windows 8. Most PC manufacturers seem to agree on this too, as tablets running Windows RT are very much in the minority at the moment.
Windows 8 tablets buying advice: Tablet vs Laptop

Surface Pro and laptop

The other big decision that you have to make is whether you should buy a tablet or a laptop. As always, this very much depends on what you need it for.

If you're going to spend hours typing in Word or entering data into Excel for your office or college work then you're probably better off opting for a laptop that has a comfortable, full-size keyboard and a screen large enough to stop you going all squinty-eyed after a couple of hours.

Don't forget, too, that you can buy a laptop with larger screen sizes of 13-, 15- or even 17-inches for multimedia work such as photo- or video-editing. Conventional laptops can be cheaper than tablets – especially if you aren't bothered about having a touchscreen, which can easily add £50-£100 to the price of a laptop.

The great strength of a tablet is the sheer convenience of having a slim, always-on, lightweight device that you can hold in one hand. Even lightweight Ultrabook laptops tend to tip the scales at around 1.5Kg, yet an 11.6-inch tablet such as the Lenovo Lynx measures just 9.5mm thick and weighs 640g.

Even a sturdier model such as HP's Envy X2 only just nudges up to 700g. Like Microsoft's Surface tablets, the Lenovo IdeaTab Lynx and the Envy X2 can both be used with a small detachable keyboard, so they're fine for taking notes and doing a spot of writing now and then, although we're not sure that we'd want to type a full-length novel on them.

These tablets have modest Intel Atom processors and just 2GB of memory, which means that they're not really powerful enough to replace a conventional laptop for heavy-duty work such as photo-editing or video presentations in PowerPoint. And don't even think about trying to run 3D action games on them.

It is possible to get more powerful Windows 8 tablets, though. The recently released Surface Pro is a good example, boasting a Core i5 processor running at 1.7GHz, along with 4GB of memory and 64GB of storage. It's relatively chunky for a tablet, weighing in at 900g and 13.5mm thick, but it's still slimmer and lighter than any Ultrabook that we've seen so far. It'll cost you £700 – £800, which is a lot more than an iPad, but it's not a bad price when compared to laptops with a similar specification.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*