VPN قانوني به کاربران حقیقی ارائه مي شود

چندماهی از محدود کردن سرویس اتصال به شبکه مجازی اختصاصی یا VPN در کشور می‌گذرد. این اتصال که توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها برای ایجاد یک ارتباط ایمن و پایدار بین دو شبکه حقیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا اطلاعات آنها از طریق یک کانال رمزگذاری شده، منتقل شوند، چند وقتی است که به شکل سراسری در کشور محدود شده است. دلیل آن نیز احتمالا مربوط به استفاده کاربران از این پل ارتباطی برای دور زدن، فیلترینگ اینترنت بوده است. حال دولت خود دست بکار شده و قصد دارد VPN قانونی را به کاربران حقیقی ارائه کند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین طرح واگذاری خدمات VPN قانونی به کاربران حقیقی است، شرایط واگذاری و افراد مشمول دریافت این خدمات را تشریح کرد. او با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاه‌های حکومتی مشغول تدوین طرح واگذاری خدمات VPN قانونی به کاربران حقیقی است، شرایط واگذاری و افراد مشمول دریافت این خدمات را تشریح کرد.

مهدی اخوان بهابادی در گفتگو با مهر، با تاکید براینکه برای ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی منتظر دریافت طرح عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت هستیم، اظهار داشت: باید شرکت ارتباطات زیرساخت به ما اعلام کند که به چه نحو امکان ارائه این خدمات وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در پاسخ دهی به کاربران دچار تردید هستیم که آیا شرکت ارتباطات زیرساخت می تواند پاسخ دهی مناسبی برای این خدمات داشته باشد یا خیر افزود: چرا که در زمانی که این سرویس برای افراد حقیقی ارائه شود، تعداد متقاضیان قابل توجه خواهد شد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با اشاره به تفیک کاربرانی که مشمول دریافت خدمات VPN قانونی هستند و اینکه معیار و کیفیت خدمات به چه نحو خواهد بود، به مهر گفت:

    کاربرانی که در حوزه تجارت الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و نمی توان مانع فعالیت آنها شد یکی از مشمولان دریافت این سرویس محسوب می شوند؛ همچنین بخشی از جامعه علمی کشور برای دسترسی به منابع علمی نیازمند دریافت خدمات VPN هستند.

    در همین حال بخشی از متخصصان که نیازمند نرم افزار و به روزرسانی نرم افزارها و سایت‌ها هستند، نیز از جمله مشمولان دریافت VPN خواهند بود و در حوزه خدمات مالی و بانکی، افرادی که از پروتکل های رمز استفاده می‌کنند مشمول واگذاری VPN قانونی هستند.

اخوان تصریح کرد: در همین حال شرکتهایی در خارج و یا داخل کشور وجود دارند که پرسنل آنها برای دسترسی به سیستم های کامپیوتری و سرورهای شرکت برای انجام کار روزانه، متقاضی دریافت این نوع خدمات هستند.

وی با تاکید براینکه افراد متقاضی خدمات قانونی VPN دارای گستردگی زیادی هستند، ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت با همکاری برخی دستگاههای حاکمیتی مشغول تدوین این طرح است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*