تماشا کنید : استفاده از تیرهای چراغ برق برای شارژ خودرو های الکتریکی در برلین

یکی از اشکالات خودروهای برقی کمبود مکانهایی برای شارژ کردن در طول راه است اما اکنون شاید راه حل این مشکل پیدا شده باشد. موسسان آلمانی «اوبیتریسیتی» ایده درخشانی داشتند برای شارژ کردن ماشینها به وسیله چراغهای خیابان.

اخیرا ایده آنها با نصب چهار چراغ خیابانی برای شارژ کردن در برلین به واقعیت پیوست. برنامه ای مشترک که با همکاری یکی از شبکه های برق پایتخت به اجرا گذاشته شده است.

جنبه ابداعی این فناوری مربوط به سیمهای شارژ کننده آن است که حاوی یک کنتور است در حالی که پریز چراغ برق نسبتا ساده است. رانندگان با خود سیم شارژ را می آورند و در نتیجه، نیازی به فنآوری گران اضافی در هر مرکز شارژ خودرو نیست. اگر رانندگان قبلا شیوه پرداخت را فعال کرده باشند، می توانند راحت و سریع ، خودرویشان را شارژ کنند.

bright-sparks-devise-charging-1

فرانک پاولیشک از موسسان «اوبیتریسیتی» می گوید:

«مشکل بزرگی که داریم این است که اتوموبیلهای الکترونیک همیشه یک جا نمی مانند بلکه مکانهای مختلفی می روند و در آنجا به شارژ احتیاج دارند. در نتیجه در جایی که پارک شده اند و وقتی احتیاج به شارژ دارند باید پریز برق شارژ کننده آنجا باشد در حالی که احداث فنآوری پرداخت ، اجازه و ارتباطات در همه مکانها چه اتوموبیل آنجا باشد یا نباشد بی معنی است. به همین خاطر است که در سیستم ما شما یک بار احتیاج دارید که فنآوری را به همراه داشته باشید و پس از آن همیشه و هر چند بار که خواستید می توانید اتوموبیلتان را شارژ کنید چراکه موافقت با دریافت برق، از طریق خود سیم صورت می گیرد.»

bright-sparks-devise-charging

این یک فکر بسیار ساده ای است که از سیستم شبکه اتصال برق موجود برای چراغ برقها استفاده می کند. به گفته پاولیشک هزینه تجهیز یک چراغ برق بین سیصد تا پانصد یورو است. حتی با در نظر گرفتن هزینه تولید پریزهای شارژ کننده این هزینه از هزینه ده هزار یورویی شارژ کننده های قدیمی بصرفه تر است. توسعه دهندگان این فناوری امیدوارند که از آن بتوانند نه تنها در چراغ برقها که در مکانهای دیگر مثل محلهای کار، خانه ها و پارکینگهای زیرزمینی استفاده کنند.

منبع : euronews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*