دکمه استارت در ویندوز 8 حذف می شود

 

 

براساس تصاویر منتشر شده در اینترنت که از نسخه آزمایشی ویندوز 8 مخصوص مصرف کننده گرفته شده اند، دکمه سنتی استارت در ویندوز 8 حذف شده است. دکمه استارت که به همراه آن یک منو کاربردی نمایش داده می شود اولین بار 15 سال پیش و در سیستم عامل ویندوز 95 معرفی شد. حال به نظر می رسد مایکروسافت در ویندوز 8 هم دکمه استارت و هم منوی مربوط به آن را کنار گذاشته است.
Windows 8 Consumer Preview که نزدیکترین نسخه ویندوز 8 به نسخه نهایی است به زودی منتشر خواهد شد. اما پیش از انتشار رسمی، تصاویری از آن به بیرون درز کرده که در آنها خبری از دکمه استارت نیست. در این تصاویر نوار Super Bar بدون دکمه استارت مشخص است. این طراحی با رابط کاربری جدید ویندوز 8 که مترو (Metro) نامیده می شود هماهنگی بیشتری دارد. مایکروسافت در پیش نمایش قبلی ویندوز 8 دکمه استارت را مسطح و مشابه رابط کاربری مترو کرده بود اما به نظر می رسد در پیشنمایش جدید پا را از این هم فراتر گذاشته و استارت همیشگی ویندوز را بطور کامل حذف نموده است.
The Verge اعلام کرده که براساس تایید منابعی که این وب سایت در تیم توسعه دهنده ویندوز 8 دارد، مایکروسافت یک رابط جدید شبیه به مترو را جایگزین منوی استارت می کند که در حالت دسکتاپ و یا در حالت نمایش مترو برروی صفحه نمایش داده می شود. به این ترتیب استفاده از منوی جدید که جایگزین استارت سنتی خواهد شد از طریق صفحه لمسی تبلت ها و یا با استفاده از ماوس و کی برد به راحتی انجام خواهد شد. در منوی جدید تصویر کوچکی از برنامه های در حال اجر نیز نمایش داده خواهد شد.



منوی جدید از طریق ماوس و یا لمس گوشه پایین سمت چپ صفحه امکان پذیر خواهد بود. نوار Super Bar که اولین بار در ویندوز 7 معرفی شد و در آن کاربر می توانست آیکان نرم افزارهای مختلف را در آن قرار دهد (Pin کند) نیز در ویندوز 8 وجود خواهد داشت. ولی در این نوار خبری از دکمه کروی استارت نخواهد بود.

از آنجایی که بسیاری از کاربران ویندوز به دکمه همیشگی استارت و منوی آن عادت دارند هنوز امکان اینکه مایکروسافت مجددا دکمه استارت را به نسخه نهایی ویندوز 8 اضافه کند وجود دارد. البته بسیاری معتقدند که دکمه استارت برای همیشه حذف خواهد شد چون مایکروسافت مدت ها پیش تصمیم خود را برای حذف این دکمه گرفته بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*