رهگيري سيگنال هاي مصنوعي جهان هاي ديگر ، برنامه جديد دانشمندان براي کشف حيات فرازميني

 ستاره‌شناسان انگلیسی قصد دارند به نیروهایی دیگر برای شکار موجودات بیگانه یا حداقل نشانه‌ای از وجود آنها بپیوندند.دانشمندان 11 موسسه از جمله رصدخانه جودرل بانک شبکه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند که به آن دسته از افرادی که در حوزه‌های مختلف پژوهشی کار می‌کنند در به اشتراک‌گذاری تخصصشان کمک خواهد کرد.

 تلسکوپها در این شبکه به علائم منتشر شده نور و رادیویی از تلویزیون، رادیو، ماهواره، رادار و لیزرهای جهانهای دیگر گوش خواهند سپرد.اگر پیامی از سوی موجودات بیگانه رهگیری شود، دانشمندان برای پاسخگویی به آن آماده خواهند بود.

کارشناسان ارتباطات که بیشتر به کار بر روی هوش شامپانزه‌ها و دلفینها می‌پرداختند، اکنون در تلاش برای رمزگشایی هرگونه پیام و پاسخگویی به آن هستند.این شبکه که توسط دکتر آلان پنی از دانشگاه سنت اندروز هماهنگ شده، به طور رسمی روز جمعه(14 تیر) در نشست ملی نجوم در اسکاتلند راه‌اندازی شد.

شبکه پژوهشی ستی بریتانیا به تقویت مشارکت طولانی مدت انگلیس در پروژه جستجو برای هوش فرازمینی(ستی) مستقر در آمریکا خواهد پرداخت.به گفته دکتر پنی، رهگیری سیگنالهای نور و رادیو که کاملا مصنوعی بوده و توسط طبیعت قابل تولید نیستند ممکن است نشانه‌ای از تنها نبودن انسان در جهان باشد.

دانشمندان دیگر بر این باورند که سطح جدیدی از قابلیتهای کدشکنی مورد نیاز خواهد بود.اگرچه برخی هنوز تردید دارند که آیا اعلام حضور انسان در جهان با پاسخ‌دهی به پیام‌ها درست است یا خیر. به عقیده آنها اگر موجودات بیگانه دشمن از وجود انسان آگاه شوند ممکن است بشریت در خطر حمله‌ای قرار بگیرد که منجر به پایان حیات در زمین شود.

استیون هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی هشدار داده که شاید بیگانگان، زمین را برای منابع آن غارت کنند اما همه در مورد واقعی بودن این تهدید متقاعد نشده‌اند.

این شبکه بر بودجه موجود برای پروژه‌های فضایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد اگرچه ممکن است پول بیشتری برای پژوهش جدید مورد نیاز باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*