پس از آزمایش موفقیت آمیز ویندوز 8 بر روی پردازنده ARM منتظر تبلت های ویندوز 8 باشید

 

مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز 8 را به بازار جدید برای خویش بدل کند، این شرکت با هدف عرضه ویندوز 8 برای انواع تبلت و ایجاد فروشگاه مخصوص نرم افزار می خواهد در این عرصه نیز حضور خویش را پر رنگ کرده و از گردش بالای مالی آن سهمی برای خویش کنار بگذارد. در آخرین اخبار منتشر شده در مورد سیستم عامل پر هیاهوی مایکروسافت، اعلام شده که ویندوز 8 به خوبی از پس آزمایش برروی ابزارهای مبتنی بر پردازنده های ARM برآمده و آماده ارائه به تولید کنندگان است.
علی رغم عدم اعلام رسمی، مایکروسافت توانسته است تا ویندوز قریب الانتشار 8 را بر روی پردازنده ARM با موفقیت آزمایش کند و قرار است که به زودی آن را بین توسعه دهندگان توزیع نماید. این در حالی است که گمانه زنی قبلی کارشناسان، احتمال توزیع نسخه پایدار ویندوز برای این پردازنده را تا اواسط سال آینده میلادی، 2013 محتمل نمی دانستند.

احتمالاً این ویندوز را نمی توان بر روی تبلت های آی پد یا نوت بوک های فوق سبک نصب نمود، و هنوز لازم است از نسخه x86 استفاده شود. انتشار اخبار پیرامون پشتیبانی پردازنده ARM از ویندوز 8 می تواند ضربه سختی بر پیکر تولیدکنندگان مهم پردازنده بخصوص اینتل و AMD بزند و نتیجه ای جز کاهش هزاران دلاری درآمد برای آنها در پی نداشته باشد.
البته مایکروسافت هنوز رسماً خبری در این ارتباط منتشر نکرده و اطلاعات درز کرده از سوی یکی از همکاران سخت افزاری این غول نرم افزاری این چنین خبر ساز شده و بازخورهای خوبی به همراه داشته است. گفتنی است پس از آزمایش ناموفق اکتبر گذشته و بی ثباتی ویندوز 8 بر روی پردازنده ARM موجب شد تا کارشناسان سخت افزاری مایکروسافت تلاش خود را در این زمینه دو چندان کنند.

از اینها گذشته؛ یکی از اهداف مایکروسافت بهره از بازار موجود و کسب سود از این نیاز بی پایان آدمی به فن آوری های نوین است. به همین منظور پیشتر جزئیات ایجاد فروشگاه برنامه های ویندوز 8، یعنی Windows Store را اعلام کرده بود و بنا بر آن، قرار است در این زمینه نیز سرمایه گذاری مناسبی نماید.

با وجودی که مایکروسافت در آغاز این راه است و نمی توان پویایی موارد مشابهی چون فروشگاه اپل و یا مارکت آندروید را برای آن متصور بود، اما شرکت BlueStacks k نرم افزار اجرا کننده ی برنامه های آندروید در محیط ویندوز را معرفی کرده است که قادر است بدون هیچ کد نویسی یا تغییری در برنامه های آندوریدی آنها را به سادگی در محیط ویندوز 8 اجرا نماید؛ که می تواند خبر خوشی برای سرمایه گذاران مایکروسافت باشد.

از سوی دیگر، در نمایشگاه CES 2012 که اوایل ماه گذشته در لاس وگاس برگزار گردید، ویندوز 8 مخصوص پردازنده ARM توانست در آزمایشاتی که بر روی دو پلتفرم Texas Instruments و Qualcomn  انجام شد نیز خود را اثبات نماید.

منبع: Slash Gears

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*