پردازنده A8 آیفون 6 و آیفون 6 پلاس توانایی پخش ویدیوی 4K را داراست

به تازگی مشخص شده پردازنده ۲ هسته A8 که در آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده شده توانایی پخش ویدئوهای 4k را دارد. اگر چه رزولوشن هردوی این گوشی ها از رزولوشن تصاویر 4k پایینتر است اما پردازنده قدرتمند آنها می تواند این ویدئوها را بدون کندی و افت فریم پخش کند.

این موضوع اولین بار توسط توسعه دهنده اپلیکیشن WALTR مشخص شد. این اپلیکیشن برای کامپیوترهای مک عرضه می شود و این امکان را فراهم می کند که بتوان موزیک ها و ویدئوها را بدون نیاز به آیتونز در اپلیکیشن پیش فرض موزیک و ویدئوی آی او اس آپلود کرد. همچنین توسط آن می توان فرمت هایی که به صورت طبیعی آیتونز از آنها پشتیبانی نمی کند مانند MKV و FLAC را نیز در اپلیکیشن پیش فرض موزیک و ویدئوی آی او اس قرار داد.

البته همه جزئیاتی که در رزولوشن 4k یعنی 3840×2160 وجود دارد در رزولوشن های آیفون ۶ و ۶ پلاس یعنی 1334×750 و 1920×1080 تولید نمی شود اما همین که این گوشی ها که توانایی ضبط تصاویر 4k را ندارند، می توانند این رزولوشن را پخش کنند یک مزیت برای آنها محسوب می شود.
پخش ویدئوهای 4k به علت حجم بالای این تصاویر قابلیتی نیست که برای همه کاربران آیفون ۶ و ۶ پلاس کاربردی باشد اما برای افرادی که به هر نحوی با این رزولوشن سروکار دارند می تواند خبر بسیار خوبی باشد.

منبع : appleinsider

Apple's A8 SoC reportedly capable of 4K video output, may pave way for ultra high-resolution Apple TV

Apple's A8 SoC reportedly capable of 4K video output, may pave way for ultra high-resolution Apple TV

According to a report on Friday, Apple’s latest iPhone 6 and iPhone 6 Plus models are able to play back 4K video thanks to the powerful A8 system-on-chip, suggesting a future Apple TV model equipped with the same silicon would offer support for ultra high definition programming.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*