نگاهي عميق به اسمارت فون HTC Butterfly S

گوشی HTC J Butterfly جزو اولین محصولاتی بود که از نمایشگر فول اچ‌دی (1080P) بهره می‌برد، ابزاری که فراموشی خاطره‌ی Sensation XL را ساده‌تر کرد، و رزولوشن بالا و صفحه نمایش بزرگ را ارائه کرد. البته، با توجه به تولید محدود گوشی HTC Butterfly S و حضور محدودتر آن در خارج از قاره‌ی آسیا، بسیاری از مشتریان و علاقه‌مندان اروپایی و امریکایی باید چند ماهی صبر می‌کردند تا عرضه‌ی گوشی HTC One آغاز شود و قادر باشند یک تلفن 1080p از اچ‌تی‌سی را تجربه کنند. حال گوشی HTC J Butterfly قصد دارد توانمندی‌های بالای این کمپانی تایوانی را به رخ بکشد.

گوشی HTC One نه تنها با استقبال بسیار خوب خریداران مواجه شد، بلکه توانست خود را به یکی از برترین محصولات حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند بدل سازد، و بیش از پیش به نام و برند HTC اعتبار ببخشد. محصولی که دارای بدنه‌ای زیبا از جنس آلومینیوم است و از نمایشگر Super LCD 3 به خوبی بهره می‌برد. از آن مهم‌تر این گوشی پرچم‌دار مجهز به دوربین فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند به خوبی رقبا را با تصاویر 4 مگا پیکسلی حقیقی‌اش از بازی به در کند و از این گذشته با کیفیت بسیار بالای، تصاویر را در سیاهی و تاریکی شب بگیرد.

از سوی دیگر، گوشی One در مقایسه با کارایی گلکسی S4 سامسونگ دست و پا بسته نبود و حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت. کار به جایی رسید که منتقدان، سامسونگ را متهم کردند در محصول تازه‌اش دست به تکرار S3 زده است و بیش از پیش جایگاه HTC را ارتقا دادند و از آن به عنوان محصولی ویژه‌ یاد کردند. هر چند که HTC بودجه‌ی تبلیغاتی و بازاریابی سامسونگ را ندارد تا مزایای بی‌رقیب محصولش را به همگان ابراز دارد.

البته هیچ گلی بی‌خار نیست و نقدهایی نیز به One وارد بود، از آن جمله می‌توان به فقدان وجود شکاف حافظه‌ اشاره کرد یا اینکه حداقل مانند نمونه‌ی مشابه چینی‌اش دارای دو سیم کارت هم‌زبان نیست. البته گوشی One دارای قابلیت Zoe است که می‌توان با استفاده از آن نه تنها به طور پشت سر هم 20 عکس را ثبت کرد، بلکه اقدام به فیلم‌برداری فول اچ‌دی هم‌زمان با عکس برداری نیز گرفت، که البته به سرعت حافظه‌ی دستگاه را پر می‌کند و لزوم جایگزین کارت حافظه جدید را ملموس می‌نماید.

و درست زمانی که آدمی تصور می‌کند به استفاده از گوشی خود عادت کرده است، HTC محصولی تازه را روانه‌ی بازار می‌کند تا معادلات را بر هم زند. به همین روی است که گوشی HTC Butterfly S تمام مزایای One را دارد و از دوربین فوق پیکسلی و اسپیکر قدرتمند نیز بهره می‌برد. ولی این گوشی از نظر مدت شارژ دهی باتری از One برتر و سرتر است. گفتنی است در این گوشی از باتری غیر قابل تعویض 3200 میلی آمپری استفاده شده که حدوداً 40 درصد بزرگ‌تر از باتری One می‌باشد.

همچنین گوشی HTC Butterfly S دارای نمایشگر 5 اینچ است که از نمایشگر 4.7 تلفن One، بزرگ‌تر می‌نماید. این گوشی دارای ابعاد 10.6×70.5×144.5 میلی‌متر است و هر چند گوشی کوچکی نیست از One با ابعاد 137.4×68.2×9.3 نیز خیلی بزرگ‌تر نمی‌باشد.

گوشی HTC Butterfly S یک گوشی عالی نیست. چرا که فاقد پشتیبانی از LTE است که البته در ایران عزیزمان تفاوت چندانی نمی‌کند  و همچنین دوربین فوق پیکسلی‌اش، فاقد لرزش‌گیر اپتیکی است، که البته در گوشی One وجود دارد. از نظر فیزیکی نیز، طراحی بدنه‌ی آن از پلاستیک است، در حالی که One از جنس فلزی می‌باشد. با نگاه به نسخه چینی تلفن وان می‌توان متوجه شد که امکان ساخت تلفن فلزی با بدنه غیریکپارچه و باتری جداشندنی وجود دارد.

{photo}92/03/29/HTC-Butterfly-s{/photo}

به نظر می‌رسد اچ تی سی به دلیل کاهش قیمت تمام شده و کاستن از وزن دستگاه، باترفلای S را از جنس پلاستیک ساخته است.

به هر روی، گوشی HTC Butterfly S ابزاری فوق‌العاده است و با توجه به تعداد افرادی که از آن استفاده کرده‌اند، به این نتیجه می‌رسیم که پولشان را به هیچ وجه هدر نداده‌اند. و از مقایسه این دو محصول می‌توان چنین استنباط کرد که HTC حداقل به ظاهر مورد علاقه‌اش چسبیده است. حتی این گوشی آنچنان زیبا و خواستنی است که خریداران غربی آن را به رقبا ترجیح خواهند داد؛ گرچه قرار است این محصول تنها در برخی از بازارهای آسیایی عرضه گردد.

به نظر می‌رسد HTC همچون همیشه در موقعیتی عجیب قرار دارد و می‌کوشد با تولید گوشی‌های گوناگون و کاربردی دل خریداران را در نقاط گوناگون به چنگ آورد، حتی در بازارهای منفرد و منطقه‌ای توانسته بهتر ظاهر شود چرا که با افکارسنجی محصول را مطابق میل و سلیقه‌ی محلی تهیه می‌کند.

HTC گوشی‌هایی می‌سازد که مردم علاقه‌ی زیادی به خریداری‌شان دارند و حتی در برخی موارد نظیر گوشی One، آنچنان محبوبیتی یافته‌اند که توان پاسخگویی به تقاضای بازار را ندارد. آنها حتی در بازه‌ی زمانی خاصی نتوانست به پتانسیل‌های فروش مورد نظر خود دست یابد. حال گوشی HTC Butterfly S می‌کوشد به ابزاری فوق‌العاده بدل شود؛ فقط جای بسی تأسف است که بسیار از علاقه‌مندان در اروپا حتی آسیا از آن محروم خواهند بود و خوشا به حال ما که آسیایی هستیم! یکی از مشکلات همیشگی اچ تی سی مربوط به توزیع گسترده کالا در بازارهای مختلف است، کاری که سامسونگ و اپل به شکلی استادانه در آن تبحر دارند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*