آزمایش موفق پرینتر ۳ بعدی ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

اگر خاطرتان باشد چندی پیش برایتان نوشتیم که بزودی پرینتر ۳ بعدی ناسا به فضا می رود.اکنون نخستین پرینتر سه بعدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نصب و راه‌اندازی شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.

در برخی شرایط، فضانوردان نیاز به تعمیر اضطراری یکی از قطعات ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) دارند؛ در صورت عدم وجود قطعه مورد نظر، فضانوردان باید منتظر محموله بعدی باشند که توسط یک کپسول باری از زمین راهی فضا می‌شود.

ناسا با هدف تسهیل دسترسی به قطعات جایگزین در ایستگاه فضایی، مراحل آزمایش مدل‌های مختلف چاپگر سه‌بعدی را آغاز کرده و نخستین نمونه از این چاپگرها 30 شهریور توسط کپسول باری دراگون به ISS منتقل شد.

made-in-space-upside-down

این چاپگر سه‌بعدی توسط محققان شرکت Made in Space ساخته شده است و فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی قصد دارند عملکرد این چاپگر را در شرایط میکروگرانشی فضا مورد بررسی قرار دهند.

«بری ویلمور» فضانورد ناسا و فرمانده ایستگاه فضایی روز دوشنبه 17 نوامبر (26 آبان) این چاپگر سه‌بعدی را در ایستگاه نصب و راه‌اندازی کرد.

بر اساس اعلام ناسا، عملکرد چاپگر و نرم‌افزار مناسب عنوان شده و احتمالا نخستین قطعات چاپی آزمایشی ظرف چند روز اخیر ساخته خواهند شد.

این چاپگر با استفاده از پلاستیک – ABS پلاستیک مورد استفاده در ساخت لگو – قطعات کوچکی را در شرایط میکروگرانشی فضا تولید خواهد کرد.

قطعات آزمایشی تولید شده در فضا سپس به زمین بازگردانده می‌شوند تا با نمونه‌های تولید شده توسط همین چاپگر بر روی زمین مورد مقایسه قرار گرفته و تأثیرات شرایط میکروگرانشی فضا بر کیفیت چاپگر مشخص شود.

در آینده، چاپگر سه‌بعدی در نقش یک کارخانه فضایی عمل کرده و قادر به تولید ماهواره‌های کوچک، قطعات جایگزین ایستگاه فضایی و تکه‌های موشک خواهد بود که به ایمن‌تر شدن و کاهش هزینه‌های اکتشافات فضایی کمک خواهند کرد.

منبع:cnet      ترجمه: gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه