فناوری انقلابی آئودی : تامین سوخت خودرو از هوا !

سال گذشته کمپانی خودروسازی Audi دست به ارائه روشی برای سنتز متان زد که به عنوان منبع سوخت اصلی برای تولید گاز طبیعی خودروها شناخته می‌شود. در قالب این پروسه e-Gas تولیدی به وسیله استخراج هیدروژن از آب به کمک الکترولیز و ترکیب آن با CO2 تولیدی توسط ضایعات ارگانیک ایجاد می‌شد.

حالا این کمپانی از پروژه ای به نام e-Diesel رونمایی کرده که طی آن یک نمونه سوخت خنثی CO2 به وسیله منابعی از آب، هوا و الکتریسیته تولید می‌شود.

مانند e-Gas، ای-دیزل نیز به وسیله ترکیب هیدروژن و CO2 تولید می‌شود. در این پروسه از روشی به نام “جمع آوری هوا” استفاده می‌شود که توسط کمپانی سوئیسی کلایم‌ورکس تولید شده است. مهندسین Audi سپس قادرند کربن دی اکسید را از این اتمسفر جمع آوری شده، استخراج کنند.

به محض انباشته شدن CO2، واحد الکترولیز هیدرژون و اکسیژن را از مولکول‌های آب جدا می‌کند. واکنش هیدروژن جداشده با CO2 در یک محفظه گرم شده و تحت فشار سبب خلق مایعی انرژی‌دار به نام Blue Crude می‌شود.

“بلو کرود” تا 80 درصد به سوخت‌های مصنوعی تبدیل می‌شود و می‌تواند به هر نسبتی با سوخت‌های فسیلی ترکیب شود. این سوخت عاری از هر گونه مواد آروماتیک چون گوگرد است و همچنین به دلیل بالابودن عدد ستان آن بسیار قابل اشتعال است.

Audi می‌گوید که این تکنیک برای تولید ای-دیزل ها تا 70 درصد بهره وری دارد و کارخانه این شرکت در شهر درسدن می‌تواند در یک روز تا 160 لیتر از این سوخت را تولید کند.

اگر تحقیقات Audi به نتیجه دلخواه برسد، می‌توان استفاده از چنین سوخت‌هایی را در خودروهایی چون A3 TDI شاهد باشیم.

منبع : digitaltrends

Elemental, my dear: Audi’s e-fuels project creates diesel from air, water, and electricity

Elemental, my dear: Audi’s e-fuels project creates diesel from air, water, and electricity

Audi’s e-fuels project hopes to take the fossil out of fossil fuels for good.

Last year, the German carmaker developed a new way to synthesize methane, the primary fuel source for natural-gas vehicles. The process to create this “e-gas” involved extracting hydrogen from water via electrolysis and combining it with the CO2 produced by organic waste.

Now Audi has announced the development of “e-diesel,” a CO2-neutral fuel made from sustainable raw materials like air, water, and electricity.
Like e-gas, e-diesel is created by combining hydrogen and CO2. Using a method called air capturing — a technology developed by Swiss company Climeworks — Audi’s technicians are able to gather carbon dioxide from the ambient atmosphere and contain it.

Once the CO2 is stowed, an electrolysis unit (powered by green electricity, of course) separates the hydrogen and oxygen molecules from water. The separated hydrogen mingles with CO2 in a heated and compressed chamber, and an energetic liquid called Blue Crude is born.

Blue Crude is nearly 80-percent convertible to synthetic diesel and can mix in any ratio with fossil fuel. It is also free of aromatics like sulfur, and because of its high cetane number, it’s very ignitable.

Audi says the techniques used to make the e-diesel are 70 percent efficient, and the company’s sunfire plant in Dresden can product 160 liters of the hydrocarbon compound in a single day.

Related: After years as the underappreciated middle child, Audi’s S6 steps out for 2015

If Audi’s research continues to go well, you could very well be seeing this type of fuel in production cars like the A3 TDI soon.

Last month, DT’s own Peter Braun tested the A3, returning a stunning 57 mpg over the 13.2-gallon tank’s 834-mile range. The diesel-powered compact is officially rated at 43 mpg.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایول آئودی خیلی ایده ی جالبیه

  2. اینا حالا حالا مونده به ما برسن!! :Wink:
    اینا با هوا برای ماشینشون سوخت میسازن ما ایرانیا یاد گرفتیم با هموا زندگیمون رو بگذرونیم تازه خیلی وقته اینکار رو میکنیم :Happy-Grin:
    اینقدر هم پُز نمیدیم :Tounge-Out:

  3. اين يعني از آب كره گرفتن !
    فقط يعني چي از هوا ؟!؟!؟! گرفتن

  4. خیلی عالیه
    اگر اینطوری پیشرفت کنن شاید بتونن تا سال های بعد خوشدون منابعی مثل طلا رو بسازن