وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند

مدت ها است که زمزمه های فیلتر شدم اپلیکیشن های وایبر و اینستاگرام به گوش می رسد و گمانه زنی های بسیاری در این مورد انجام شده است اما عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه گفت: وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند بلکه محتوای آنها پالایش خواهد شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار کرد: بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و اینستاگرام مطرح نبوده و در کمیته فیلترینگ هم مطرح نشده است، اگر هم بحثی در این خصوص باشد مربوط به فیلترینگ هوشمند است.

 وی گفت: تنها به دنبال پایش محتوای وایبر و اینستاگرام هستیم.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره یکطرفه بودن متن قرارداد برخی شرکتهای واردکننده خودرو و موضع مجلس در مقابله با آن گفت: اگر موارد مذکور حاد باشد مجلس شورای اسلامی بلافاصله وارد عمل شده و جلوی اینگونه قراردادها را می‌گیرد.

 نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: طبعا در بحث قراردادها و تولید خودرو باید دو مقوله مهم دیده شود اول اینکه اگر تولید مدنظر است مصرف کننده هم باید مدنظر قرار گیرد و اگر خودرویی وارد می‌شود در کنار واردکننده، مصرف کننده آن هم دیده شود.

 وی افزود: وقتی کالایی را وارد می‌کنیم باید منافع مصرف کننده از قبیل کیفیت کالا، قیمت و پشتیبانی آن کالا که حایز اهمیت است دیده شود.

 سبحانی فر ادامه داد: متاسفانه بعضا کالایی وارد کشور می‌شود که پشتیبانی و ضمانت آن دیده نشده است از این رو سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت خود را اعمال کند و علاوه بر سازمان حمایت، سازمانها و دستگاههای حمایتی هم این قبیل واردات را زیرذره بین قرار بدهند چرا که اگر به این بخش توجه نشود هم به لحاظ مصرف کننده وهم منابع ملی کشور دچار زیان می‌شویم.

منبع : isna

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ببخشید این مطلب ورود خودرو به کشور که این جا گذاشتین چه ربطی به فیلتر وایبر و اینستاگرام داره ؟!
    از قصد مطلب اشتباه گذاشتین که ببینید چقدر مردم جزیات می خونن یا این که همین جوری اشتباهی مطلب از جایی کپی پیست کردین ؟!

    • دوست عزیز آقای رمضانعلی سبحانی‌فر هم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستن و هم عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه که در این خبر متن مصاحبه ایشون با ایسنا رو منتشر کردم ( با ذکر منبع ) که قست اول مصاحبه مربوط به فیلترینگ بوده.