نگاهی به کنفرانس سالانه توسعه دهندگان سامسونگ

برترین توسعه دهندگان از سراسر دنیا در دومین کنفرانس سالانه توسعه دهندگان سامسونگ  گرد هم آمدند تا سامسونگ جزئیات آخرین محصولات و طرح های خود را معرفی کند.

این کنفرانس که در مرکز Moscone سانفرانسیسکو (جایی که گوگل و اپل نیز جلسات خود را در آن برگزار می کنند) برگزار شد، به نظر می رسد پیشرفتهای سامسونگ در نرم افزار و خدمات مرتبط با آن را افزایش دهد، زیرا این غول کره جنوبی بیشتر با فناوری سخت افزاری خود شناخته شده است.

طی این کنفرانس سه روزه بیش از 200 سخنران متمرکز بر موضوعاتی تکنولوژی های پوشیدنی، سلامت دیجیتال، واقعیت مجازی و خانه های هوشمند به سخنرانی پرداختند.

شرکت سامسونگ الکترونیکز از پلتفرمها و فرصتهای جدید خود برای افزایش همکاری با شرکت های نوپا، توسعه دهندگان و همچنین نوآوری و ارتقا سبک زندگی مشتریان از طریق  این همکاری های باز  سخن گفت.

وان پو هانگ رئیس مرکز راه کارهای رسانه ای سامسونگ گفت “اخبار امروز ما نشان دهنده توسعه های در حال انجام در سامسونگ و رشد همکاران توسعه دهنده آن در طیف گسترده ای از تکنولوژی ها می باشد”

این شرکت تعدادی از  ابتکارات جدید مانند دوربین Project Beyond  و همچنین ارتقای محصولات رونمایی شده  خود مانند هدست Gear VR   و پروژه Simband  را معرفی کرد. در ادامه نگاهی دقیقتر داشته باشیم بر هرآنچه سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی کرد.

.Digital Health

در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس، نایب رئیس بخش سلامت دیجیتال(Digital Health) رام فیش، دومین نسل طراحی مرجع برای تکنولوژی پوشیدنی Simband  را رونمایی کرد. به گفته فیش، سلامت دیجیتال یکی از معنادارترین های فرصتهای این نسل است که شرکتها و توسعه دهندگان می توانند بر روی آن همکاری داشته باشند.

پلتفرم سلامت دیجیتال سامسونگ (SDH) ویژگی هایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا اطلاعات سلامت شخصی مانند، فعالیتها، ورزش، مصرف غذا و … ردیابی کنند.

SDK  جدید به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از صفحه نمایش  فبلت خمیده نوت ادج بهره ببرند و یک کیت توسعه نرم افزاریGear S  به سازندگان اپلیکیشن اجازه می دهد تا نرم افزارهایی را منحصرا برای ساعت هوشمند بسازند. Gear S اولین ساعت هوشمند سامسونگ است که نیازی به اتصال به یک اسمارت فون ندارد.

Simband  

پلتفرم طراحی مرجع بازSimband  سامسونگ هم اکنون در دسترس قرار گرفته است و توسعه دهندگان می توانند برای طراحی سنسورها و الگوریتمهای مبتنی بر این پلتفرم از آن استفاده کنند. سیم بند یک طراحی مرجع سخت افزار باز برای تکنولوژی های پوشیدنی است که می تواند با پیشرفته ترین تکنولوژی های سنجش دنیا یکپارچه شود. طراحی آن شامل چندین سنسور بوده که داده های پیشرفته سلامتی را اندازه گیری می کند.

اولین نسخه Simband  توسط مرکز استراتژی و نوآوری شرکت سامسونگ در ماه می معرفی شده بود. این پلتفرم نرم افزاری از طریق سیستم ابری به نام SAMI (معماری سامسونگ برای تعاملات چند وجهی) عمل می کند، که داده  ها را از سنسورها برای تحلیل جمع آوری می کند.

Project Beyond

سامسونگ همچنین پروژه فراسوی خود (Project Beyond) را به نمایش گذاشت که دوربینهای جدید 360 درجه ای با قابلیت ضبط ویدئو همه جانبه (سه بعدی) برای به کارگیری در هدست واقعیت مجازی Gear  می باشند. پروژه فراسو مجهز به 16 دوربین full-HD، یک سیستم خنک کننده و لنزهای دید گسترده می باشد.

به گفته معاون رئیس تحقیقات Pranav Mistry سامسونگ، این دوربین ها می توانند در سراسر دنیا نصب شوند و کاربران Gear VR  را قادر می سازند تا خود را به مکان ها و رویدادهای مناطق و کشورهای دیگر منتقل کنند.

Gear VR Innovator Edition

نسخه Innovator  هدست و اقعیت مجازی Gear VR  از اوایل دسامبر در مدل 199 دلاری  و مدل 249 دلاری به همراه یک کنترل بلوتوث در امریکا عرضه خواهد شد. این هدست، گوشی گلکسی نوت 4 را با تکنولوژیOculus  ترکیب کرده و  با کنترل های مبتنی بر حرکت سنسورهای حرکتی و ژیروسکوپ ها ، سنسورهای مجاورتی و کنترلهای تاچ پد تجربه ای همه جانبه را به کاربر ارائه می دهد.

Samsung Flow

سامسونگ همچنین اطلاعاتی در مورد  Samsung Flowارائه داد که به کاربران اجازه می دهد در سرتاسر  دستگاه های  مختلف این شرکت به برنامه ها و اطلاعات دسترسی داشته باشند. مشابه ویژگی Handoff اپل، کاربران می توانند خواندن چیزی را بر روی گوشی خود شروع کرده و سپس ادامه آنرا از روی تبلت خود بخوانند. آنها همچنین می توانند موارد را به تعویق بیاندازند تا هنگامی که آمادگی آنرا داشتند به سراغ آنها بروند؛ و یا نوتیفیکشنهایی از پیام های ورودی و تماس ها را در سرتاسر دستگاه ها دریافت کنند، که شامل دریافت پیامها، تماس های از دست رفته، باتری موبایل و… بر روی تلویزیون های سامسونگ نیز می شود.

SmartThings

 

سامسونگ همچنین کنترلهای لوازم خانگی جدید خود را معرفی کرد که از طریق پلتفرم خانه هوشمندSmartThings  می توان آن را به دست آورد. با استفاده از هاب SmartThings  که به مسیریاب (router) خانه متصل می شود، کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن SmartThings  بر روی اسمارت فونهای خود بر لوازم خانگی سامسونگ خود نظارت داشته باشند.

سامسونگ حتی یک خانه هوشمند را درون مرکز Moscone  پیاده سازی کرد تا بتواند ظرفیتهای این  پلتفرم را به نمایش بگذارد. الکس هاف کینسان مدیر اجرایی SmartThings گفت تمام لوازم خانگی با قابلیت اتصال اینترنت آینده سامسونگ به SmartThings متصل خواهند بود.

برای سامسونگ همکاری با شرکتهای نوپا و توسعه دهندگان برای توسعه نرم افزارهای سفارشی برای محصولاتش، به طور فزاینده ای به موضوع مهمی تبدیل گشته است. سامسونگ برای حفظ جایگاهش در صدر صنعت الکترونیک، باید فراتر از قابلیتهای سیستم عامل اندروید رفته و اکوسیستم خود را با امکان اتصال تمام دستگاه ها ولوازم خانگی خود به یکدیگر خلق کند.

در انتها شما را به دیدن عکس های بیشتری از دومین کنفرانس سالانه توسعه دهندگان سامسونگ دعوت می کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*