شارپ و رونمایی از پنل‌های 14 و 15.6 اینچی IGZO

ساعاتی قبل، فوجیتسو  UH90 را معرفی کرد. UH90، اولین لپ‌تاپ مجهز به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسلی IGZO محسوب می‌شود. این اولین گجت مجهز به این پنل است. IGZO محصول کمپانی شارپ است و حالا شارپ این پنل را در نمایشگاه Computex 2013 معرفی کرده است. در ادامه با گجت نيوز همراه باشید.

در حالیکه UH90 فوجیتسو تا ۲۸ ژوئن (۷ تیر) در ژاپن معرفی نخواهد شد، برای کارشناسان این شانس فراهم شد که این پنل ۱۴ اینچی را در غرفه شارپ مشاهده کنند. در‌واقع شارپ، علاوه بر نسخه ۱۴ اینچی، پنل ۱۵.۶ اینچی IGZO را با رزولوشن +qHD، درخشندگی ۴۰۰ نیت و کنتراست ۱:۱۰۰۰ معرفی کرده است.

متأسفانه پنل IGZO در زوایه دید از پنل‌های LTPS ضعیف‌تر هستند اما در هنگام مشاهده مستقیم (روبرو) هیچ کمبودی ندارد. با‌عرضه UH90، به زودی شامل دستگاه‌های بیشتری با پنل IGZO خواهیم بود.

بر اساس گفته شارپ مزایای کلیدی IGZO به این ترتیب هستند:

    رزولوشن و شفافیت بسیار بالا: ترازیستورهای IGZO بسیار کوچک‌تر از نمونه LCD های قدیمی هستند و امکان بسیار بیشتری برای انتقال الکترون دارند. بنابراین دیتای بیشتری می‌تواند در یک صفحه نمایش به تصویر کشیده شود. IGZO تقریبا 4 برابر بیشتر می‌تواند دیتا را در یک پنل نمایش دهد، یعنی 4 برابر رزولوشن بیشتر.
    مصرف انرژی بسیار کم: IGZO می‌تواند اطلاعات موجود روی یک پنل را در یک زمان مشخص نگاه دارد، حتی در زمانی که دستگاه خاموش باشد بدون این که نیازی به بازیابی مجدد اطلاعات داشته باشد. این موضوع سبب می‌شود تا به راحتی بتوان مصرف انرژی را در موارد متعددی کاهش داد.
    عملکرد بسیار بالا در پاسخ به لمس پنل: در مقایسه با LCD های معمولی IGZO به میزان قابل توجهی نویز ایجاد شده از اطلاعات لمس ورودی را کاهش می‌دهد. این موضوع باعث سرعت بیشتر، دقت بالاتر و طبیعی‌تر بودن نوشتن و خطوط ایجاد شده روی تصویر می‌شود.

{photo}92/03/16/IGZO-Display-by-Sharp{/photo}


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*