XPS 11 اولترابوک دوست داشتني Dell در کامپيوتکس 2013

شرکت Dell تنها با یک محصول در کامپیوتکس 2013 حضور یافته ولی این تک محصول، برجسته است.XPS 11 اولترابوکی با نمایشگر 11.6 اینچی و برخوردار از رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است. بدنه آن از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده ولی مانور اصلی دل روی یک ویژگی دیگر است: دو دستگاه در یک کالبد.

لولا یا مفصل XPS 11 امکان چرخش 360 درجه ای نمایشگر را فراهم آورده و که از این نظر همانند IdeaPad Yoga 11S است. با اینکه نمایشگر و کیبورد قابل جداسازی از یکدیگر نیستند ولی ضخامت 15 میلیمتری و وزن 1.134 کیلوگرمی دستگاه، نگه داشتن آن با دست و کار کردن را آسان کرده.

زمانی که زاویه نمایشگر نسبت به صفحه کلید 180 درجه یا بیشتر شود، به طور خودکار کیبورد از کار می افتد و صفحه لمسی که رزولوشن بسیار بهتری در مقایسه با سرفیس دارد، پاسخ های سریعی به دستورات لمس کاربر می دهد. اما اگر از قدرت پردازشی دستگاه می پرسید، پاسخ این است: پردازنده هاسول Core i5.

پورت های یو اس بی 3، تاندربولت، و شکاف کارتخوان SD در حاشیه این دستگاه تعبیه شده و یک نگهدارنده قلم استایلوس نیز همراه با دستگاه ارائه خواهد شد.

{photo}92/03/13/Dell-XPS-11{/photo}

یکی از شگفتی های این دستگاه، کیبورد آن است که دکمه های صفحه کلید این اولترابوک حرکت فیزیکی ندارند. چیزی شبیه کیبورد قابل جداسازی سرفیس ولی به سبک دل. اما در عوض این صفحه کلید تخت و زیبا، هنگام تایپ بازخوردهای صوتی و لرزشی به کاربر می دهد. باید دید این انتخاب جالب توجه توسط دل برای دستگاهی که می خواهد کامپیوتر اصلی کاربرش باشد، با چه بازخوردی روبرو خواهد شد.

دل هنوز مشخصات جزئی تر این دستگاه از جمله مدل پردازنده، نوع گرافیک، میزان رم، ظرفیت باتری و مسائلی از این دست را اعلام نکرده ولی گویا قرار است این محصول در فصل تعطیلات پایان سال 2013 به بازار بیاید. پس تا آن موقع اطلاعات بیشتری از راه خواهد رسید.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*