نگاهی به گوشي هاي دوسيم كارته نوكيا

 

 
براي افرادي كه بخش هاي مختلف زندگي و كار خود را از يكديگر جدا مي كنند و براي هر بخش شماره و احیانا اپراتور جداگانه اي دارند داشتن يك گوشي با قابليت دو سيم كارت مي تواند گزينه مناسبي باشد، چراكه مي توانند به جاي استفاده از چند گوشي از تنها يك گوشي استفاده كنند.
 
پس از آنكه سال ها توليدكنندگان چيني بازار گوشي هاي دو سيم كارته را در اختيار داشتند، برخي از توليدكنندگان بزرگ گوشي تلفن همراه مانند سامسونگ، ال جي و نوكيا نيز تصميم گرفتند وارد بازار گوشي هاي دو سيم كارته شوند تا بتوانند سهمي نيز از اين بخش از بازار به خود اختصاص دهند. البته نوکیا از آخرین غولی است که با تاخیر وارد این بخش از بازار شده است.
 
نوكيا يكي از اين توليدكنندگان است كه در بازه زمانی نسبتا کوتاهی، با عرضه مدل هاي متنوع گوشي هاي دو سيم كارته با قيمت پايين كاربران بسياري را در كشورهاي درحال توسعه به خود جذب كند.
 
C1-00
C1-00 اولين گوشي دو سيم كارته نوكيا به شمار مي آيد. تفاوتي كه اين گوشي با ديگر گوشي هاي دو سيم كارته نوكيا دارد اين است كه تنها يك سيم كارت مي تواند فعال باشد و درصورت استفاده از يك سيم كارت، سيم كارت ديگر غير فعال خواهد بود. در واقع با داشتن این گوشی شما تنها برای جابجا کردن سیم کارت دردسر کمتری را متحمل خواهید شد ولی از دو سیم کارت همزمان خبری نیست.
ويژگي ها و امكانات اين گوشي ارزان قيمت بسيار محدود است و ابتدايي ترين امكانات يك گوشي را در اختيار كاربران قرار مي دهد. صفحه نمايش رنگي TFT راديو FM، امكان ارسال پيامك و عمر باتري تا 6 هفته در حالت Standby از مشخصات C1-00 هستند.
این گوشی را در بازار موبایل تهران با قیمیتی حدود ۴۰هزار تومان میتوانید بخرید.
 

گالري عکس(لطفا جهت نمايش عکس ها در سايز بزرگ کليک کنيد)

 

 
 
C2-00
C2-00 گوشي ديگري از سري C نوكيا كه براي عرضه به كشورهاي در حال توسعه ساخته شده، داراي طراحي كلاسيك است و گوشي هاي قديمي دهه 90 ميلادي نوكيا را يادآوري مي كند و اگرچه از نظر زيبايي جذابيت ندارد، اما كيفيت ساخت و جنس پلاستيكي خوب اين گوشي آن را در مقابل ضربه هاي احتمالي مقاوم مي كند و با وجود قيمت پايينش مي تواند خريداران زيادي را به خود جذب كند.
كاربر اين گوشي دو سيم كارته مي تواند به صورت همزمان از دو سيم كارت فعال استفاده كند. سيم كارت اول در C2-00 در زير باتري و سيم كارت دوم در شيار كنار گوشي قرار مي گيرد. با استفاده از ويژگي منحصر به فرد گوشي هاي دو سيم كارته نوكيا، كاربر مي تواند بدون خاموش كردن گوشي سيم كارت دوم را از شيار خارج كند.
پشتيباني از كارت micro-SD تا ظرفيت 32 گيگابايت، قابليت ذخيره سازه 1000 مخاطب و زمان standby تا 16.5 روز، GPRS و دسترسي به امكانات Ovi Life Tools و Ovi Mail نوكيا از ويژگي هاي قابل توجه C2-00 است.
دوربين VGA،‌اندازه كوچك 1.8 اينچي صفحه نمايش و محل نامناسب شيار كارت حافظه از نقاط ضعيف اين گوشي به شمار مي آيد.
گوشی c2-00 نوکیا را در بازار موبایل ایران با قیمتی در حدود ۷۵هزار تومان و با گارانتی اصلی نوکیا میتوان تهیه کرد.
 
‍C2-03
گوشي C2-03 نوكيا يك گوشي دو سيم كارته با صفحه لمسي و صفحه كليد كشويي است كه مي تواند توجه بسياري از كساني كه به دنبال يك گوشي دو سيم كارته با قابليت صفحه لمسي هستند را به خود جلب كند. اين گوشي سومين گوشي از گوشي هاي Touch and Type نوكيا و اولين نمونه از اين گوشي ها با وي‍ژگي دو سيم كارته به شمار مي آيد.
C2-03 داراي قابليت ذخيره سازي تنظيمات 5 سيم كارت مجزا مي باشد و گزينه اي مناسب براي افرادي است كه بيش از دو سيم كارت دارند. بنابراين پس از يكبار شخصي كردن تنظيمات سيم كارت ها از سوي كاربر در اين گوشي، ديگر نيازي به تنظيمات مجدد نخواهد بود.
C2-03 كه از گوشي هاي سري 40 نوكيا به شمار مي آيد داراي صفحه نمايش لمسي 2.6 اينچي QVGA لمسی، دوربين 2 مگاپيكسلي و اتصال 2G است. وزن 118 گرمي و ضخامت 17 ميليمتري آن از وي‍ژگي هاي قابل توجه اين گوشي است كه حمل آن را آسان تر مي كند.
نوکیا C2-03 که در رنگ های سفید و مشکی به بازار عرضه شده در بازار موبایل ایران و با گارانتی اصلی نوکیا قیمتی در حدود ۱۶۰هزار تومان دارد. اگر به دنبال خرید یک گوشی دوسیم کارته هستید ما نوکیا C2-03 را بخاطر امکانات منحصر به فرد و طراحی زیبایش و با توجه به قیمت مناسبش به شما پیشنهاد می کنیم.
 

گالري عکس(لطفا جهت نمايش عکس ها در سايز بزرگ کليک کنيد)

 

 
 
C2-06
گوشي C2-06 نوكيا گوشي ديگري از مدل هاي Touch and Type نوكيا با قابليت پشتيباني از دو سيم كارت است كه براي بازارهاي نوظهور طراحي شده است.
اين گوشي هوشمند نيز مانند C2-03 يك گوشي با صفحه لمسي و صفحه كليد كشويي است كه از سيستم عامل سيمبيان سري 40 نسخه 6 بهره مي برد. دو گوشي C2-03 و C2-06 هر دو به گوشي C2-02 كه يك گوشي تك سيم كارته است شباهت دارند.
C2-03 و C2-06 تفاوت زيادي با يكديگر ندارند و رنگ اين دو گوشي وجه تمايز آنها است. البته C2-06 هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده است.
 
X1-01
X1-01 گوشي دو سيم كارته نوكيا است كه براي دوستداران موسيقي طراحي شده و از گوشي هاي سري 30 نوكيا به شمار مي آيد و همانند ديگر گوشي هاي دو سيم كارته نوكيا داراي قيمت پايين است اما صدای بلندگوی آن واقعا بلند و بعضا گوش خراش است!
بدنه اين گوشي از پلاستيك ساخته شده و مي تواند در مقابل ضربه مقاومت داشته باشد. اين گوشي همانند ديگر گوشي هاي ارزان قيمت، داراي نواقص و محدوديت هایی است. صفحه نمايش كوچك 1.8 اينچي X1-01 در معرض نور مستقيم خورشيد به سختي قابل مشاهده است و زواياي ديد آن به شدت محدود است. صدای بلندگوی داخلی آن نیز بعضا بیش از حد بلند است.
این گوشی یک چراغ قوه در بالای خود دارد و دکمه های پخش کننده موسیقی آن هم در کنار صفحه نمایش جای گرفته اند.
كيفيت صداي X1-01 متوسط است اما بلندي صداي آن به واسطه بلندگوهاي قدرتمندش كاملا زياد است. 
اين گوشي داراي قابليت پشتيباني از كارت micro-SD تا 16 گيگابايت فضاي ذخيره سازي و همچنين پخش MP3 با كليدهاي اختصاصي برروي گوشي است. 
نوکیا X1-01 در بازار موبایل ایران و با گارانتی سراسری نوکیا در رنگ های خاکستری، نارنجی، آبی و قرمز قیمتی در حدود ۶۵هزار تومان دارد.
 
Asha 200
خبر عرضه رسمی آشا۳۰۰ به بازار ایران را به یاد می آورید؟ یک گوشی لمسی و ارزان 3G با پردازنده یک گیگاهرتزی آنهم با قیمتی در حدود ۱۸۰هزار تومان! نوكيا چهار گوشي 200، 201، 300 و 303 از سري آشا را که یک نام گذاری هندی است یکجا معرفي كرده كه در اين ميان دو گوشي 200 و 201 كاملا به يكديگر شباهت داشتند و تنها وجه تمايز آنها دو سيم كارته بودن آشا 200 بود. آشا 200 مانند ديگر گوشي هاي سري آشا نوكيا داراي صفحه كليد QWERTY است.
آشا 200 داراي صفحه نمايش 2.4 اينچي،‌دوربين 2 مگاپيكسلي و حافظه ذخيره سازي 32 گيگابايتي از ويژگي هاي اين گوشي به شمار مي رود که ظاهرا به زودی آن را در بازار موبایل ایران خواهیم دید.
 
101
نوكيا دو گوشي 100 و 101 خود را كه هردو گوشي هاي ارزان قيمت از سري 30 نوكيا به شمار مي آيد را براي بخش هايي از آفريقا و آسيا كه داراي درآمد پايين و منابع انرژي غير مطمئن هستند عرضه كرده است. تنها تفاوت ميان اين دو گوشي پشتيباني 101 از دو سيم كارت و پخش MP3 است.
101 با اين تصور كه احتمال استفاده مشترك از آن در ميان اعضاي خانواده وجود دارد طراحي شده است و مي تواند جزئيات ذخيره شده شخصي در 5 سيم كارت مجزا را در خود نگه دارد. طول عمر باتري اين گوشي تا 25 روز در حالت Standby و يا 6.7 ساعت زمان مكالمه است. همچنين اين گوشي از كارت حافظه micro-SD تا 16 گيگابايت پشتيباني مي كند.
 
این گوشی در بازار موبایل تهران با قیمتی در حدود ۵۲هزار تومان فروخته می شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    منگوشیه کشویی نوکیای سی دو دارم ولی متاسفانه دکمه خاموش روشنش کلا از کار افتاده الانم گوشیم خاموش شده نمدونم چه جوری دوباره روشنش کنم شما پیشنهادی ندارید؟