بهترین سه ماهه مالی تاریخ کمپانی انویدیا رقم خورد

گزارش مالی سه ماهه اخیر انویدیا نشان می‌دهد که این شرکت توانسته درآمدی 1.23 میلیارد دلاری را از آن خود کند. چنین رقمی بالاترین میزان درآمد در تاریخ انویدیا محسوب می‌شود.

درآمد 1.23 میلیارد دلاری این شرکت افزایشی 16 برابری نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته و 11 درصدی نسبت به سه ماهه قبل داشته است.

nvidia-1

چنین درآمدی از بخش دیتاسنترها، محصولات مربوط به موبایل و سخت افزار پی سی حاصل شده است. انویدیا در سه ماهه گذشته نسل دوم معماری ماکسول و نسل جدید کارت گرافیک‌های خود را با برندهای جی‌فورس جی‌تی‌ایکس 970 و 980 به بازار فرستاد که با استقبال گسترده ای مواجه شد.

فروش چیپ های تگرای انویدیا نیز در سال جاری رشد خارق العاده ای را به ثبت رسانده و به گفته انویدیا رشدی 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. دلیل این فروش بالا استفاده از چیپ های تگرا در صنعت خودروست که پیش‌تر رییس این شرکت وعده گسترش آن را داده بود.

پیش‌بینی این شرکت برای سه ماهه پیش رو نیز همان 1.2 میلیارد دلار است. در صورت حفظ وضعیت موجود سال 2014 می‌تواند بهترین سال مالی انویدیا در بازار باشد.

این شرکت همچنین به دنبال شکایتی که علیه سامسونگ و کوالکام (مربوط به استفاده از پتنت ها) به راه انداخته سه ماهه دشواری را در حوزه حقوقی نیز پیش رو خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*