سامسونگ موفق به فروش 10 ميليون دستگاه گلکسي اس 4 شد

هفته پيش بود که JK Shin مدير عامل سامسونگ اعلام کرد که به احتمال بسيار زياد فروش Galaxy S4 در هفته آينده از مرز 10 ميليون خواهد گذشت.امروز شرکت سامسونگ اعلام نمود که آنها موفق به فروش بیش از ۱۰ میلیون اسمارت فون گلکسی اس ۴ در کمتر از یک ماه از زمان عرضه آن شده اند.

پیش‌بینی سامسونگ درست از آب درآمد و این کمپانی اعلام کرد که توانسته از تاریخ 27 آوریل امسال که گلکسی اس 4 به طور کامل به بازار عرضه شد یعنی چیزی در حدود 26 روز به رکورد فروش جهانی 10 میلیون دستگاه دست یابد. این رقم در مورد گلکسی اس 3 در بازه زمانی 50 روز و در مورد گلکسی اس 2 در یک بازه زمانی 5 ماهه اتفاق افتاد که نشان‌دهنده عملکرد خوب کره‌ای‌ها در طراحی، تولید و عرضه محصولات جدید است.

سامسونگ همچنین اعلام کرده که قصد دارد تا دو رنگ جدید از GS4 را تابستان امسال معرفی کند؛ یکی «بنفش سرابی» و دیگری «قهوه‌ای پاییزی» که البته آن‌طور که از اسامی پیداست اسم رنگ‌ها کاملا من درآوردی است و شاهکار جدید سامسونگ است.

بازگردیم به آمار. با اندکی تامل در آمار و اطلاعات سامسونگ دریافتیم که نرخ فروش گلکسی اس 4 ممکن است آنطور که ادعا می‌کند نباشد. سامسونگ توانسته 10 میلیون دستگاه را به کانال‌های فروش مانند فروشگاه‌ها و اپراتور‌ها تحویل دهد و مشخص نیست که آیا این گوشی‌ها به دست مشتریان نهایی خود رسیده‌اند یا خیر؟

همانطور که می‌دانید هر شرکت دو نوع فروش دارد یکی فروش اولیه و دیگری فروش ثانویه یا نهایی. در فروش اولیه شرکت تولید کننده، محصول خود را به خریدار اولیه یعنی فروشگاه‌های عرضه‌کننده می‌فروشد، ولی معلوم نیست که این محصولات به مشتری نهایی به فروش رسیده باشند یا خیر. البته سعی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک در مورد سیاست‌ها و روش‌های فروش یک محصول مفصلا بحث کنیم، زیرا در گزارش سامسونگ این موضوع مشخص نیست. اپل نیز در مدت زمان یک هفته از ارائه آیفون 5 به بازار، اعلام کرد که 5 میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش رسانده، اما تفاوت اصلی اپل با سامسونگ در اینجاست که اپل مشخصا اعلام کرد که 5 میلیون دستگاه را به دست مشتری نهایی رسانیده است.

با این همه رسیدن به این جایگاه برای سامسونگ بسیار ارزشمند است و کره‌ای ها نشان دادند که استقبال از نسل چهارم کهشانی‌شان بسیار خوب بوده است. با فروش خوب این گوشی، سامسونگ روزگار خوشی را سپری می‌کند و خط تولید گوشی‌های گلکسی، موفقیت این شرکت را تضمین کرده‌اند. درست برعکس رقیب خوش ذوقشان، HTC که در حال حاضر غرق در مشکلات است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند به رقمی بیش از این هم دست یابد؟ آیا سامسونگ واقعا توانسته 10 میلیون از گلکسی اس4 را به دست مشتری نهایی برساند؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*