HP با معرفی « مولتی جت فیوژن » وارد بازار تولید پرینتر های 3 بعدی شد

شرکت HP امروز با رونمایی از پرینتر “مولتی جت فیوژن”، ورود رسمی خود به دنیای چاپگرهای سه‌بعدی را اعلام کرد. اچ‌پی ادعا دارد که تکنولوژی چاپ این شرکت دارای سرعتی 10 برابری نسبت به پرینترهای سه‌بعدی کنونی است و در عین حال با قیمتی ارزان‌تر می‌تواند اجسام بسیار بیشتری را پرینت بگیرد.

با چنین ویژگی‌هایی، اچ‌پی گفته که بخش اعظمی از بازار پرینت سه‌بعدی را در اختیار خواهد گرفت. اما مشتریان بازار باید برای خرید این محصول تا سال 2016 در انتظار بمانند.

hp-Multi-Jet-Fusion-3D-printer-1

اوایل امسال بود که اچ‌پی اعلام کرد در سه ماهه پایانی سال مالی، تکنولوژی پرینت سه‌بعدی‌ اش را معرفی می‌کند. سه هفته پیش از اعلام امروز، اچ‌پی خبر داده بود که در اکتبر 2015 به دو کمپانی جدا تبدیل خواهد شد. HP Enterprise بر روی کسب و کار، تولید نرم افزارها و سرویس‌های دولتی تمرکز می‌کند و .HP Inc نیز تولید پی‌سی و پرینتر را بر عهده خواهد گرفت.

hp-Multi-Jet-Fusion-3D-printer-2

استیون نیگرو، از نائب رییسان ارشد اچ‌پی گفته که پتانسیل خوبی برای این کمپانی در بازار چاپگرهای سه‌بعدی وجود دارد، با این حال خلأ بزرگی در ارائه “سرعت، کیفیت و قیمت” این محصولات مشاهده می‌شود. به گفته آقای نیگرو اچ‌پی با مولتی جت فیوژن صنعت ساخت و ساز را “دگرگون” خواهد کرد.

نمونه کار های چاپ شده با پرینتر 3 بعدی اچ پی :

تکنولوژی پرینت سه‌بعدی اچ‌پی می‌تواند بخش‌های مختلف یک سطح را به شکل کامل طراحی کند، در حالی که پرینترهای سه‌بعدی کنونی در هنگام پرینت بر روی یک نقطه تمرکز می‌کنند. اضافه بر این موارد، اچ‌پی گفته که به جای ترموپلاستیک های کنونی صنعت پرینت سه‌بعدی، مواد جدیدی با استفاده از رنگ، سرامیک و فلز طراحی می‌کند.

2014-10-29-1446-hp-multi-jet-fusion-1

تعدادی از مشتریان این شرکت در سال آینده به مولتی جت فیوژن دسترسی خواهند داشت و در نهایت سال 2016 به فروش عمومی خواهد رسید.

اچ‌پی حضوری طولانی در صنعت پرینتر دارد و به لطف چنین سابقه ای می‌تواند جایگاه بسیار بالاتری نسبت به دیگر رقبای خود فعال خود در حوزه پرینت سه‌بعدی چون 3D Systems، Stratasys و ExOne داشته باشد. شاید همین جایگاه بالاست که سبب شد پس از معرفی پرینتر اچ‌پی، ارزش سهام شرکت‌های یادشده بین 3 تا 7 درصد سقوط کند.

منبع : CNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا عالی هست