گلف Design Vision GTI : کانسبت جديد فولکس واگن

کمپاني فولکس تصميم دارد تا در فستيوال GTI در Worthersee از مدل مفهومي گلف GTI رونمايي کند. البته پيش از اين از مدلي مفهومي گلف GTI  در آخرين نمايشگاه پاريس رونمايي شده بود اما به نظر مي رسد که اين دو خودروي مفهومي تفاوت هاي بسياري به خصوص در بخش فني با هم دارند .

{photo}92/02/23/VW-Design-Vision-GTI-1{/photo}

اين کانسپت که بر پايه نسل هفتم گلف شکل گرفته است به لطف طراحي متفاوت ستون C ، ارتفاع کوتاه سقف، عريض تر شدن بدنه و رينگ هاي آلياژي 20 اينچي ظاهر خشن تري نسبت به مدل هاي قبلي گلف GTI ، به خود گرفته است .

پشت اين چهره ي خشن قلبي 3 ليتري V6 مجهز به توربوي دوقلو با قدرت 503 اسب بخار قرار دارد که گشتاور 560 نيوتن متري را توسط گيربکس دو کلاچه به هر چهار چرخ منتقل  مي کند .اين پيشرانه شتاب صفر تا صد 3 ثانيه اي و حداکثر سرعت 300 کيلومتر بر ساعت را به ارمغان خواهد آورد . براي مهار اين هاچ بک سرکش از ترمزهاي سراميکي استفاده مي شود .

لازم به ذکر است که اين محصول در مقايسه با گلف GTI که در سال 2007 معرفي شد اندکي محتاط تر است چرا که در آن مدل با بهر گيري از موتور 6 ليتري W12 دستيابي به قدرت 650 اسب بخار امکان پذير بود .طراحي کابين بر عملکرد راننده متمرکز شده است و با روکش هاي فيبرکربن و آلکانترا حسي اسپرت را به راننده القا مي کند.

اگرچه آخرين نسل گلف GTI همچنان در بازار به فروش مي رسد اما به نظر مي آيد که اين کانسپت مفهومي وارد چرخه ي توليد شود و جايگزين مناسبي براي خانواده ي گلف GTI گردد . ورژن نهايي گلف GTI  قرار است سال آينده و به عنوان مدل 2015 راهي بازار شود.

{photo}92/02/23/VW-Design-Vision-GTI-2{/photo}


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*