اپل هیچگونه نمایندگی رسمی در ایران ندارد

بعد از آنکه در هفته‌های اخیر اولین مرکز فروش و خدمات محصولات اپل در ایران از سوی شرکت وقایع گستر فارس افتتاح شد، برنامه تلویزونی پایش در بخش بررسی مشکلات کسب و کار به بررسی این موضوع پرداخت.

برنامه تلویزیونی پایش در پیگیری سوال مخاطبان و با ارسال نامه به شرکت اپل پرسید : برخی شرکت‌ها در ایران ادعا می کنند که نمایندگی اپل در ایران هستند آیا اپل در ایران نمایندگی دارد ؟

اپل در پاسخ به نامه برنامه پایش ، هر گونه نماینده رسمی در ایران را بطور مستقیم و غیر مستقیم رد کرده است و می اورد :

اپل در ایران هیچ مغازه ای باز نکرده و هیچ نمایندگی هم چه مستقیم و چه غیر مستقیم در ایران ندارد .

در همین حال محمدحسین برخوردار رئیس مجمع واردات در گفتگوی تلفنی با برنامه پایش گفت : معمولا مرکز امور اصناف مرجع تعیین کننده نمایندگی‌هاست. برای نماینده بودن باید اصل ترجمه رسمی قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی، تولید کننده و یا شرکت وارد کننده را ارائه دهد. همچنین به جای مدارک مذکور می‌تواند اصل تعهدنامه شرکت تولید کننده مادر را ارائه کند.

وی تاکید کرد: اگر شرکتی نمایندگی نداشته باشد و کسی به دروغ اعلام کرد که نمایندگی شرکت است باید مسئله را از طریق مجمع امور اصناف پیگیری کرد ، اکنون این شرکت به دروغ اعلام کرده نمایندگی رسمی است در صورتی که مرکز اصناف باید به شدت با این موضوع برخورد کند.

اما از سوی دیگر مدیر عامل وقایع گستر فارس در مراسم افتتاح این فروشگاه گفته بود:  این شرکت طبق لایسنس D1، مجوز واردات فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل را کسب کرد و هم اکنون به دلیل عدم دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی سوئیس در شرایط تحریم، واردات از نمایندگی کشور چین اپل انجام می‌شود که با فراهم شدن امکان مبادلات مالی برای ایران خرید کالا از شرکت اصلی در آمریکا نیز فراهم خواهد شد.

با مراجعه به سایت مرکزی شرکت اپل و مرور نام کشورهایی که این شرکت در آنها نمایندگی دارد، نامی از ایران دیده نمی‌شود و شرکت‎هایی که در ایران به عنوان نماینده‎ی شرکت اپل معرفی می‎شوند، صرفا بدون هماهنگی دفتر مرکزی اپل و از راه‎های غیر رسمی نسبت به واردات محصولات این شرکت آمریکایی به ایران اقدام می‎کنند.

منبع : farsnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگه نمایندگی مجاز اپل راه بروفه چی میشه

  2. چه قدر این اپل بی تربیت هست ، واژه مغازه چیه ؟ اون موقع که کوروش کبیر توی ایران بود ، دنیا نمی دونست قاره امریکا کجاست … الان اومدند به جای فروشگاه از واژه مغازه استفاده کرده اند …