معرفي دوربين المپیوس PEN E-P5 :ظاهري قديمي همراه با فناوري روز

امروز المپیوس یک دوربین جدید را با طراحی 50 سال پیش و مشخصات فنی کاملا مدرن معرفی کرد. PEN E-P5 جدیدترین دوربین از خانواده Micro Four Thrids است که از نظر شکل و شمایل ظاهری کاملا شبیه به PEN F سال 1963 است. این دوربین به رنگ نقره و مشکی است و بدنه آن نیز از جنس فلز و چرم ساخته شده تا جلوه ظاهری بسیار شیکی داشته باشد.

بدنه این دوربین شاید خیلی مدرن به نظر نرسد، اما E-P5 یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های بدون آیینه المپیوس است. بسیاری از فناوری‌های بکار گرفته شده در E-P5 از دوربین زیبای دیگر این کمپانی یعنی OM-D E-M5 آمده‌اند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به سیستم لرزش‌گیر 5 محوره و قابلیت فوکوس فوق‌العاده سریع اشاره کرد. E-P5 همچنین مجهز به شاتر بسیار سریع یک هشت هزارم ثانیه است که برای عکس برداری از مسابقات ورزشی یا حرکت جانواران فوق‌العاده است.

{photo}92/02/20/Olympus-PEN-E-P5-2{/photo}

از دیگر مشخصات فنی E-P5 می‌توان به سنسور 16 مگاپیکسل از نوع Micro Four Thirds، صفحه LCD بزرگ، قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi با امکان ارسال و اطلاعات به تلفن هوشمند از طریق کدهای QR است.
المپیوس مدت‌ها است که تلاش می‌کند تا نشان دهد که دوربین‌های بدون آیینه دست کمی از DSLRها ندارند. اما بدنه کوچک دوربین‌های بدون آیینه موجب می‌شوند تا این دوربین‌ها به خوبی دوربین‌های DSLR در دست جای نگیرند و کار کردن با آن‌ها نیز به سادگی دوربین‌های پیشرفته نباشد.

امکان اتصال به شبکه وای-فای باعث شده تا به توان E-P5 را از طریق تلفن کنترل کرد؛ شما می‌توانید تصویر دوربین را در تلفن هوشمند خود مشاهده و عملیات عکس برداری را از راه دور و توسط دوربین تلفن انجام دهید. به لطف این قابلیت شما به راحتی می‌توانید از دوربین دور شده و از راه دور از طریق تلفن هوشمند از خودتان عکس بگیرید.

{photo}92/02/20/Olympus-PEN-E-P5-1{/photo}

E-P5 از همین ماه و با قیمت 1000 دلار برای بدنه تنها به فروش می‌رسد. این قیمت گذاری، E-P5 را در بازه دوربین‌های رده بالا قرار می‌دهد. اگر بخواهید E-P5 را با لنز 17 میلی‌متر با f1/8 تهیه کنید قیمت آن به 1500 دلار افزایش می‌یابد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*