رونمايي از نخستين پرينتر 3 بعدي روميزي تمام رنگي جهان

 کمپانی botObjects واقع در نیویورک، به تازگی از نخستین چاپگر سه بعدی تمام رنگی رومیزی رونمایی کرده است.چاپگر جدید از سیستم کارتریج چندگانه برای خلق اشیای تمام رنگی در منزل استفاده می‌کند.این فناوری نه تنها نخستین چاپگر سه بعدی رومیزی تمام رنگی است، بلکه به دلیل بدنه آلومینیومی، یکی از زیباترین چاپگرها نیز به شمار می‌آید.

 این دستگاه برای گرفتن چاپ رنگی، از سیستم کارتریج PLA استفاده می‌کند که قادر به ترکیب پنج رنگ پایه است.فناوری ارائه‌شده می‌تواند اشیاء سه بعدی را با دقت 25 میکرومتر چاپ کند.درحالیکه اکثر چاپگرهای سه بعدی رومیزی، اشیای تک‌رنگی را چاپ می‌کنند، چاپگر جدید از سیستم کارتریج دارای جوهر پنج رنگ استفاده می‌کند که این رنگ‌ها را برای ایجاد مشخصه‌های طراح ترکیب می‌کند.

کاربران پس از دانلودشدن خودکار نرم‌افزار، کارتریج‌ها را در عرض چند ثانیه وارد و سپس طرح سه بعدی‌شان را آپلود و آن را چاپ می‌کنند.در واقع، «نرم‌افزار خود کالیبراسیون » به صورت خودکار چاپگر را آماده فعالیت می‌کند.این چاپگر قادر است با موادی مانند PLA، PVA و پلاستیک‌های ABS چاپ کند.

تاریخ عرضه و بهای فناوری ارائه‌شده مشخص نیست اما گفته می‌شود بهای آن با قیمت دیگر چاپگرهای سه بعدی رومیزی یکسان است.گرفتن سفارش برای این چاپگر از ماه ژوئن آغاز می‌شود.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*