تنها چند روز دیگر به عمر برند نوکیا باقی مانده : مایکروسافت چه نامی را جایگزین نوکیا می کند ؟

در هفته‌های آینده برند نوکیا و ویندوزفون های این شرکت به شکل کامل حذف و برند جدیدی از سوی مایکروسافت جایگزین آن خواهد شد.ماه گذشته مایکروسافت اشاره‌هایی اولیه به حذف برند نوکیا و ویندوزفون های این شرکت در رسانه‌ها داشت و حالا این کمپانی آماده می‌شود که به شکل رسمی این اتفاق را اعلام کند.

این شرکت از این پس برند “مایکروسافت لومیا” را به جای برند نوکیا برای دستگاه‌های تولیدی خود به کار می‌برد. به گفته منابع خبری، نوکیا فرانسه نخستین نمایندگی از نوکیا خواهد بود که از “مایکروسافت لومیا” در فیس بوک و توییتر استفاده می‌کند و به مرور به دیگر نمایندگی‌های نوکیا در سراسر دنیا نیز خواهد رسید. مایکروسافت به The Verge گفته که این تغییر برند در هفته‌های آینده اتفاق می افتد.
تصمیم مایکروسافت مبنی بر کنار گذاشتن برند نوکیا به معنی از بین رفتن نوکیا نخواهد بود. نوکیا همچنان به عنوان شرکتی مستقل در فنلاند به فعالیت‌های نرم افزاری خود ادامه می‌دهد، اما بخش کسب و کار تلفن همراه آن دیگر در اختیار مایکروسافت خواهد بود. بخش فنلاند نوکیا مدتی است که بر روی تولید نرم افزارهای نقشه و شبکه کار می‌کند.

آنچه که در حال حاضر مبهم است نحوه برخورد مایکروسافت با برند ویندوزفون های خود است. دستگاه‌های کنونی لومیا دارای لوگوی نوکیا در پشت و جلوی خود هستند و مایکروسافت ممکن است تنها از “لومیا” یا “مایکروسافت” در پشت یا جلو و یا عنوان دراز تر “مایکروسافت لومیا” در آن‌ها استفاده کند. صبر می‌کنیم ببینیم تصمیم مایکروسافت در این زمینه چه خواهد بود.

منبع : theverge