بهترين موتور هاي جستجوي عکس در وب کدامند؟

یکی از مهم‌ترین وظایف ما در گجت نیوز، یافتن تصاویری مرتبط و متناسب با مقالاتی است که روزانه منتشر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرند. طبیعتاً گجت نیوز نمی‌تواند چندین عکاس حرفه‌ای را استخدام کند تا به اقصی نقاط دنیا سفر کرده و تصاویر مورد نیاز ما را تهیه کنند؛ کاری که روزانه بیش از ۵۰۰۰ عکاس حرفه‌ای در سرتاسر دنیا و بطور جدی دنبال می‌نمایند. ما نیز باید برای پیدا کردن تصاویر ناب و مورد نیازمان از موتورهای جستجوی تصاویر کمک بگیریم. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین موتورهای جستجو برای یافتن تصاویر آشنا کنیم.

بعضی از ما، هنگام بیرون رفتن از خانه، دوربین خود را نیز به همراه می‌بریم تا اگر به سوژه جالبی برخوردیم، از آن چند عکس تهیه کنیم. با این حال دراغلب موارد ما نیاز داریم که تصاویر مورد نظرمان را با جستجو در اقیانوس تصاویر موجود در وب تأمین نماییم. با این تفاسیر، یک موتور جستجوی تصاویر حرفه‌‌ای، می‌تواند برای افرادی با مشاغلی مشابه ما، بسیار مفید و کاربردی باشد. در این مطلب ما شما را با ۶ مورد از بهترین موتورهای جستجوی عکس، که می‌توانند به شما کمک شایان توجهی نمایند، آشنا خواهیم کرد. با ادامه مطلب، همراه گجت نيوز باشید.
 
TinEye

TinEye در برگیرنده همه تصاویر مشابه از نمونه مورد نظر شماست. احتمالاً بعضی از شما می‌دانید که یکی از مهمترین استفاده‌های این سایت جستجوی معکوس تصاویر می‌باشد. TinEye یک موتور جستجوی تصاویر خاص به حساب می‌آید. چرا که کار این سایت گرفتن یک نمونه تصویر از شما و یافتن تصاویر مشابه آن در سرتاسر وب با سایزها و کیفیت‌های گوناگون است.

اما یکی از امکانات جالب این سایت که احتمالاً از آن بی خبرید، MulticolorEngine می‌باشد. این امکان شما را قادر خواهد ساخت تا یک رنگ را انتخاب نمایید و سپس TinEye هماهنگ‌ترین تصاویر تحت قوانین حمایت از مالکیت معنوی مؤسسه Creative Commons را بر اساس رنگ‌بندی مورد نظرتان، برای شما پیدا خواهد کرد. این ویژگی برای طراحان و گرافیست‌ها واقعاً جذاب و کاربردی است.


CC Search

این موتور جستجو، سوژه‌های مورد نظرتان را فقط از میان تصاویر دارای گواهی Creative Commons یا به عبارتی تصاویری که مالکان و عکاسان آن اجازه پخش عمومی (رایگان) آن‌ها را صادر کرده‌اند، پیدا می کند. توجه داشته باشید که وب‌سایت خود را مشخصا یک موتور جستجوی تصاویر معرفی نکرده و خود را چیزی فراتر از آن می‌داند.

با این ويژگی خاص CC Search، شما می‌توانید مطمئن باشید که تصاویری که در مطالب و سایت خود منتشر می‌نمایید، کاملاً قانونی و مجاز می‌باشند. علاوه بر این شما در این سایت، محدود به جستجوی تصاویر نیستید؛ بلکه می‌توانید محتوای مورد نظر خود را در قالب موسیقی، ویدئو و … نیز جستجو کنید.


Compfight

به‌دنبال وب‌سایتی نظیر فلیکر می‌گردید؟ Compfight را امتحان کنید. این موتور جستجو، هنگامی که بدنبال تصویر مورد نظر خود می‌گردید، تجربه‌ای عالی را به شما ارائه خواهد نمود. منبع تصاویر این سایت، تصاویر موجود در فلیکر می‌باشد؛ و با توجه به اینکه فلیکر هر از گاهی از دسترس خارج می‌شود، می‌تواند به عنوان یک پشتیبان خوب برای آن به حساب بیاید. با این حال یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Compfight تجربه عملی کار با آن از طریق یک افزونه وردپرسی می‌باشد.

اگر شما یک وبلاگ‌نویس وردپرسی باشید، می‌دانید که چقدر عالیست اگر بتوانید بدون باز کردن یک تب جدید و بدون هیچ زحمتی، تصاویر موردنظر خود را پیدا کرده و دانلود نمایید و یا حتی تغییر سایز دهید. با افزونه Compfight شما می‌توانید همه این کارها را مستقیماً در وبلاگ خود انجام دهید؛ و البته مطمئن باشید که همه نتایج این سایت، تحت گواهی Creative Commons می‌باشند.


Flickr Storm

گاهی ما برای انتخاب یک تصویر مناسب، مدتی را صرف فکر کردن به ویژگی‌ها، رنگ‌ها و موضوعات مورد اشاره در عکس می‌نماییم. بعد از آن، ایده و نتیجه نهایی در ذهن ما شکل می‌گیرد و ما بالاخره می‌توانیم انتخاب هایمان را محدودتر نماییم. با استفاده از Flickr Storm، شما می‌توانید با استفاده از کلمات‌کلیدی مورد نظر، به جستجوی تصاویر بپردازید. منتها این سایت بر خلاف سایت موتورهای جستجوی تصاویر، از شیوه‌‌ای جادویی برای ترکیب کلمات کلیدی و یافتن نتایج، استفاده می نماید.

این سایت علاوه بر نمایش نتایج حاصل از کلمات‌کلیدی مورد نظر شما، نتایج دیگری را نیز بر اساس کلمات‌کلیدی مرتبط دیگر (به تشخیص خود) در اختیار شما می‌گذارد. این ویژگی وقتی به کمک شما خواهد آمد که شما از اینکه دقیقاً به دنبال چه عکسی می‌گردید، مطمئن نیستید.


WeSEE

WeSee نسخه‌ای شیک تر از یک موتور جستجوی تصویر معمولی، برای افراد خوش‌سلیقه و پیگیر آخرین تغییرات و رویدادها می‌باشد. با کشیدن یک تصویر از منابع مختلف (از جمله Pinterest)، برنامه گلچینی از زیباترین تصاویر مرتبط را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. این سایت هر دو شیوه جستجو بر اساس کلمات کلیدی و جستجوی معکوس تصاویر را در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین می‌توان WeSee را یکی از کامل‌ترین موتورهای جستجوی تصاویر به حساب آورد.

به یاد داشته باشید که این سایت هنوز در مرحله آزمایشی است؛ هر چند روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری در آن هستیم.


Google Image Search

شاید ساده‌ترین مورد به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که موتور جستجوی تصاویر گوگل، بهترین در نوع خود می‌باشد. این موتور اجازه جستجوی معکوس تصاویر و جستجو بر اساس رنگ بندی را به شما می‌دهد. همچنین گوگل به شما اجازه محدود کردن نتایج جستجو به موارد تحت لایسنس creative common را نیز می‌دهد. همانند سایر بخش‌ها در گوگل، شما امکان مرور تصاویر در صفحه‌ای را خواهید داشت که هر چه به پایین بروید تمام نخواهد شد! گوگل ویژگی‌ها و انتخاب های بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید نتایج جستجو را به شکلی مؤثرتر درآورید.

به طور کاملاً خلاصه، گوگل همه آن چیزی است که به دنبالش میگردید.


نتیجه‌گیری

ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین موتورهای جستجوی موجود را برای شما معرفی نماییم. اما این توضیحات بر مبنای آخرین تغییرات این سایت‌ها بود. مثلاً تا کمی قبل، TinEye امکان جستجو بر اساس رنگ‌بندی را نداشت و یا اینکه WeSee کاملاً تازه‌کار بوده و به تازگی آغاز به فعالیت کرده است. با این حال دنیای موتورهای جستجوی تصاویر، با سرعتی زیاد در حال پیشرفت می‌باشد و این شمایید که باید مناسب‌ترین انتخاب را طبق نیاز خود انجام دهید.

شما کدامیک از این موتورهای جستجوی عکس را بهترین می‌دانید؟ و آیا مورد مشابه و یا بهتری نیز سراغ دارید؟ منتظر شنیدن نظرات شما کاربران عزیز گجت نيوز هستیم.


منبع : makeuseof

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه