استوديو يوتيوب در توکيو + عکس

پیش از این در گجت نيوز با دفتر یوتیوب در بورلی هیلز آشنا شدیم. اما این بار در نقطه ای دیگر و در شرق دنیا، YouTube تصمیم به ساخت یک استودیو در پایتخت ژاپن گرفته است؛ که پس از لندن و لس آنجلس، سومین استودیو اختصاصی این شرکت محسوب می شود.

حالا با تکمیل این پروژه می توانید آن را «YouTube Space» یا «محیط یوتیوب» خطاب کنید که طراحی داخلی آن توسط شرکت ژاپنی Klein Dytham Architecture انجام گرفته و در آن فضاهایی برای ضبط و تدوین و محیط هایی برای تمرین و آموزش و همچنین سالن استراحت در نظر گرفته شده است.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با هم به سری به فضاهای «YouTube Space» بزنیم که بدون اینترنت دسترسی و مشاهده آن برای مان سخت و دشوار است.
همان گونه که در تصاویر هم قابل مشاهده است،‌ طراحان، دیوارهای داخلی را با کاشی های سرامیکی تلویزیون-شکل (برگرفته از لوگوی یوتیوب) پوشانده اند. کاشی هایی که در ابتدای ورود و در قسمت پذیرش و همین طور در فضای استراحت به رنگ قرمز هستند. و سپس صورتی-رنگ و در نهایت وقتی به آشپزخانه می رسند، به رنگ سفید در می آیند.

{photo}92/02/10/YouTube-Production-Space{/photo}

طراحی آشپزخانه نیز با همان تفکر و زبان طراحی کلی، صورت گرفته است. همان طرح تلویزیون-شکل این بار در نقش قفسه های چوبی در فضای آشپزخانه در نظر گرفته شده و حاصل کار، طعمی دوست داشتنی و دلپذیر را برای فضای ساده آن به ارمغان آورده است. و در نهایت عکس های سیاه و سفید در قالب همین طرح برگرفته از لوگوی یوتیوب پوشش دیوارها در محیط های دیگر هستند.
استودیو اصلی با داشتن یک پنجره بزرگ امکان فیلم برداری با دید و منظره شهر در پشت سر را فراهم می آورد. در دیگر محیط ها، مانند فضای استراحت هم امکان تصویربرداری وجود دارد و مبل هایی با طراحی مُدولار که امکان تغییر چیدمان و به وجود آوردن فضای جدید را دارا هستند، میزبان میهمانان خواهند بود.

این استودیو در برج ۲۳۸ متری Mori قرار گرفته است که ارتفاع استاندارد کف تا سقف مشکلاتی را برای طراحی آن به وجود آورده و آن طور که آقای Dytham می گوید: «بزرگترین مشکل برای ما قرار دادن نورهای سقفی در فضایی که ارتفاع سقف یک دفتر معمولی را دارد و همچنین به کارگیری حداقل مجراها برای دستگاه های تهویه هوا بود.»


منبع : dezeen

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*