هرآنچه که در کنفرانس 16 اکتبر اپل گذشت

روز پنجشنبه، شانزدهم اکتبر (24 مهر) کنفرانس پر سر و صدای اپل برگزار شد، ولی با وجود رونمایی از تبلت های جدید بازهم کم فروغ تر از کنفرانس معرفی آیفون 6 در ماه قبل بود، هر چند برقرای تماس تلفنی با استفان کولبرت و جوک های رد و بدل شده روی صحنه کمی از راکد بودن کنفرانس کاستند.

این کنفرانس بیشتر روی سخت افزارهای استفاده شده در این محصولات متمرکز شده بود. شرکت اپل با معرفی آیپد ایر 2، آیپد مینی 3 و آی مک شگفت انگیز با صفحه نمایش رتینا به پیشواز تعطیلات کریسمس رفت. در زمینه نرم افزارها هم از شانزدهم اکتبر سیستم OS X Yosemite به طور رایگان قابل دانلود شده است. سیستم عامل iOS 8 که حاوی سامانه جدید پرداخت اپل موسوم به Apple Pay است هم روز دوشنبه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

رویدادها و موارد قابل ذکر زیادی در کنفرانس هفته گذشته اپل وجود داشت که اکنون در این مقاله سعی داریم مهم ترین موارد مطرح شده در این کنفرانس را با هم بررسی کنیم.

دوشنبه، روز راه اندازی سامانه پرداخت اپل

Apple-Pay

سامانه پرداخت اختصاصی شرکت اپل که Apple Pay نام دارد، از سیستم پرداخت NFC بهره می برد. این سیستم قرار است از دوشنبه 20 اکتبر (مصادف با 28 مهر) رسما آغاز به کار کند. از ماه گذشته که خبر این سامانه منتشر شد، 500 بانک دیگر هم اعلام کرده اند که از این سامانه استفاده خواهند کرد. تیم کوک هم در این زمینه گفته است که «ما معتقدیم Apple Pay تبدیل یک سیستم عظیم خواهد شد.»

نسخه بتای اپلیکیشن ویرایش تصویر iCloud

icloud

دارندگان سیستم عامل جدید iOS 8.1 در کنار بهره مندی از سامانه Apple Pay می توانند به نسخه بتای اپلیکیشن ویرایش تصویر iCloud هم دسترسی داشته باشند. خبر انتشار این ویژگی از ابتدای سال جاری بحث های زیادی را در محافل مختلف بر انگیخته است. این اپلیکیشن می تواند جانشن خلفی برای Photo Stream باشد. در کنار اپلیکیشن iCloud Drive این برنامه در زمره رویکرده های جدید اپل در زمینه سیستم ذخیره ابری قرار می گیرد.

سیستم عامل Yosemite هم آمد

Yosemite

نسخه بروز شده و رایگان Yosemite هم به طور رسمی از شانزدهم اکتبر در App Store در اختیار کاربران قرار گرفت. Yosemite نسخه بروز شده تصویری OS X و چندین اپلیکیشن دیگر است که از الگوهای طراحی iOS بهره می برد. به صراحت می توان گفت که Yosemite ساده، زیبا و شفاف است و می تواند به راحتی پل ارتباطی بی دردسری بین آیفون ها، مک ها و سایر محصولات اپل باشد. بدین منظور، iCloud Drive می تواند فایل های دستگاه های مختلف را با هم همگام کند و ویژگی موسوم به Handoff امکان آغاز یک فعالیت را به شما می دهد. مثلاً اگر شما همزمان در حال خواندن یک مطلب در مرور گر سافاری و فعالیت بر روی یک متن در سیستم iOS یا OS X هستید، می توانید فایلی را از یک دستگاه بردارید و داخل دستگاه دیگری به کارتان ادامه دهید.

آیپد ایر 2 باریک تر شد

ipad-air-2

آیپد ایر 2 با قطر 6.1 میلی متر، باریک ترین تبلت در حال حاضر است و 18 درصد از نسخه سابقش باریک تر شد است. چیپ جدید A8X هم 40 درصد سریع تر از پردازنده نسل قبل است و به گفته مسئولان اپل قابلیت های گرافیکی این محصول هم 2.5 برابر سریع تر از همتای نسل قبل هستند. کیفیت دوربین اصلی هم 8 مگا پیکسل است که شاهد بهبود چشمگیر آن هستیم که قادر به ضبط تصاویر آهسته و بهبود خطاهای زمانی است. دوربین جلو هم با کیفیت تر از سابق شده است و قابلیت تشخیص چهره و گرفتن تصاویر سلفی هم در آن پیشرفت کرده اند. آیپد ایر 2 همچنین پاسخی به تقاضای مکرر مشتریان برای ایجاد سنسور تشخیص اثر انگشت هم بود. اما در عین این که می توانید از این سنسور برای خریدهای آنلاین بهره بگیرید؛ از این ویژگی نمی توانید در خرید از فروشگاه های حقیقی بهره بگیرید. چرا که هنوز این محصول از چیپ NFC پشتیبانی نمی کند. قیمت این محصول از 499 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی شروع می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های این محصول با گذشته و همچنین قیمت آن، می توانید این مطلب را بخوانید.

آیپد مینی 3 هم به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز است

iPadMini3

نسل سوم آیپد مینی 3 هم معرفی شد، اما برخلاف بروز رسانی رتینا در سال قبل، امسال تغییرات چندانی در این محصول اعمال نشده است. تنها وجه تمایز مهم آن افزوده شدن سنسور تشخیص اثر انگشت است و هنوز هم از پردازنده قدیمی A7 بهره می برد. کیفیت دوربین اصلی آن هم هنوز 5 مگا پیکسل است و در مقایسه با آیپد ایر 2 هیچ تدبیری برای تغییر آن اندیشیده نشده است. مثل آیپد ایر 2، این محصول هم علاوه بر دو رنگ نقره ای و خاکستری فضایی، در رنگ طلایی هم عرضه خواهد شد. قیمت این آیپد کوچک هم از 399 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی شروع می شود.

آی مک رتینا با تراکم پیکسل قوی

retina-imac

سیر تکامل صفحه نمایش های رتینا به مک های اپل هم رسید. این محصول برخوردار از صفحه نمایش 5 هزار پیکسلی رتینا است. صفحه نمایش آن 27 اینچی و با رزولوشن 5120 در 2880 است که 14.7 میلیون پیکسل را در بر خواهد گرفت! این کیفیت، 7 برابر کیفیت بهترین تلوزیون های حال حاضر است. از تراکم پیکسلی که بگذریم، این محصول هنوز در ضخامت 5 میلی متری باقی مانده است. فیل شیلر هم گفته است که این ضخامت هنوز هم در سطح خود عالی است. ولی در کل این محصول تر و تمیز به همراه درایور فیوژن یک ترابایتی و حافظه 8 گیگابایتی برایتان 2.499 دلار آب خواهد خورد.

مک مینی سریع تر شده و درایو فیوژن هم خواهد داشت

2014-Apple-Mac-Mini

دو سال بود که خبری از بروز رسانی برای دسکتاپ کوچک اپل نبودیم. اما اکنون تغییراتی در آن بوجود آمده است که شاید مدت ها انتظارش را می کشیدید. در میان همه تغییرات پردازنده نسل چهارم اینتل و پورت های پر سرعت Thunderbolt خودنمایی می کنند. مدل پایه آن از پردازنده 1.4 گیگاهرتزی دوهسته ای Core i5، کارت گرافیک Intel HD Graphics 5000 و حافظه 4 گیگابایتی بهره می برد. این در حالی است که نسخه پیشرفته این محصول از پردازنده 2.8 گیگاهرتزی دوهسته ای، کارت گرافیک Iris، حافظه 8 گیگابایتی و درایو یک ترابایتی فیوژن برخوردار است. شیلر آن را بهینه ترین کامپیوتر دنیا نامیده است. اگرچه تغییراتی درونی این محصول را نسبت به نسخه سابقش متمایز کرده است؛ ولی شکل و ظاهر آن همچنان مثل سابق است. قیمت پایه این محصول هم 499 دلار خواهد بود.

منتظر چیزهای جدیدتر باشید…

ساعت اپل

apple-watch-1

هنوز خبری از عرضه ساعت هوشمند اپل نیست، مدتی پیش نیز در خبرها داشتیم که این شرکت نمی تواند در موعد مقرر این محصول را به بازار عرضه کند. ولی تیم کوک وعده آمدن آن را در اوایل سال آینده داده است. در این خلال، اپل در ماه آینده پلت فرم WatchKit را عرضه خواهد کرد تا توسعه دهندگان در فکر توسعه اپلیکیشن های مورد نیاز برای این ساعت باشند.

منبع : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*