آیپد های جدید در مقابل هم : مقایسه iPad Air 2 با iPad mini 3

اپل با آیپد های جدید خود به میدان آمده است.آیپد ایر 2 با مشخصاتی بروز و قدرتمند نسبت به نسخه قبلی ظاهر شده و عنوان باریک ترین تبلت جهان را به خود اختصاص داده است.اما آیپد مینی 3 بروزرسانی های کمی داشته و اکثر قابلیت‌های iPad mini 3 مشابه iPad mini 2 است.البته هر دوی این محصولات به سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی مجهز شده اند.اما اجازه دهید در ادامه به مقایسه‌ی ویژگی‌ها و خصوصیات iPad Air 2 و iPad mini 3 بپردازیم.

ابعاد

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-1

آیپد ایر یک تبلت فوق‌العاده باریک است. این دستگاه با 6.1 میلی‌متر ضخامت، 19 درصد باریک‌تر از آیپدمینی 3 طراحی شده است. در جنبه‌های دیگر ابعاد، این دو درست مانند مدل‌های سال گذشته می‌باشند، بدین صورت که آیپد ایر 2 به میزان 20 درصد بلندتر و 26 درصد عریض‌تر از تبلت دیگر این کمپانی می‌باشد.

وزن

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-2

آیپد ایر جدید چند گرم دیگر از وزن خود کاسته است. این دستگاه با وجود ابعاد بزرگ‌تر، تنها 32 درصد سنگین‌تر از آیپدمینی 3 می‌باشد.

جنس بدنه

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-3

انتظار تغییر در طراحی محصولات اپل را نداشته باشید، این دو دستگاه هم با همان پوسته‌ی آشنایی یکپارچه‌ی آلومینیومی همراه هستند.

رنگ‌ها

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-4

اولین رده از آیپدهای طلایی را می‌توانید با انتخاب هر کدام از این دو مدل خریداری نمایید.

صفحه‌نمایش (اندازه)

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-5

تغییری در این قسمت به وجود نیامده و آیپد ایر 2 هنوز 51 درصد فضای نمایشگر بیشتر نسبت به برادر کوچک‌تر خود در اختیارتان قرار خواهد داد.

صفحه نمایش (رزولوشن)

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-6

اپل در رزولوشن تبلت‌های امسال هم ثابت عمل کرده، هر دو تبلت دارای نمایشگرهای رتینا با رزولوشن 2048×1536 هستند.

نمایشگر ضدبازتاب

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-7

این ویژگی می‌تواند یکی از برجسته‌ترین مشخصات ارتقایافته در آیپد ایر 2 به شمار رود، به طوری که اپل عنوان کرده پوشش ضدبازتابی این دستگاه قادر به از بین بردن 56 درصدی بازتاب از سطح آن می‌باشد.

سنسور اثرانگشت

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-8

گذشته از افزوده شدن نسخه‌ی طلایی، به نظر می‌رسد وجود سنسور Touch ID تنها تفاوت میان آیپدمینی 3 و نسخه‌ی 2013 از آیپدمینی 2 باشد.

فضای ذخیره‌سازی

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-9

در هر دو آیپد، سه گزینه‌ی ذخیره‌سازی یکسان وجود دارد. این دو تبلت هم از روند آیفون 6 و 6 پلاس در پریدن به گزینه‌ی 64 گیگابایت پیروی کرده‌اند.

پردازنده

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-10

بنا به اپل، پردازنده‌ی A8X آیپد ایر 2 به میزان 40 درصد سریع‌تر می‌باشد و همچنین دارای پردازنده‌ی گرافیکی تا 250 بار سریع‌تر از A7 است.

اپل هنوز سرعت کلاک تراشه‌ A7 آیپدمینی 3 را منتشر نکرده است، اما شاید این دستگاه دارای همان سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز آیپدمینی 2 باشد.

رم

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-11

برخی از شایعات حاکی از آنند که آیپدایر 2 اولین دستگاه iOS با دو گیگابایت رم خواهد بود و ممکن است این حرف و حدیث‌ها واقعیت داشته باشند.

هنوز مقدار رسمی رم آیپدمینی 3 نیز منتشر نشده، اما می‌توان تقریبا مطمئن بود که این دستگاه به همان رم یک گیگابایت مدل گذشته مجهز است.

باتری

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-12

اپل ده ساعت زمان اجرا را در حین وب‌گردی برای آیپدهای جدید برآورد کرده است.

دوربین

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-13

دوربین پشت آیپدایر با داشتن یک سنسور هشت مگاپیکسل تقریبا به دوربین آیفون (حداقل بر روی کاغذ) نزدیک شده است.

Apple Pay

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-14

هفته‌ی آینده اپل سرویس پرداخت مبتنی بر Touch ID خود، Apple Pay، را راه‌اندازی خواهد کرد. دو آیپد جدید به خوبی با بخش آنلاین این سرویس هماهنگی دارند، اما نسخه‌ی فیزیکی آن را در اختیار ندارند. دلیل این امر هم مشخص است، اولا آیپدها دارای تراشه‌ی NFC نیستند و ثانیا افراد کمی در حین خرید به حمل آیپدهایشان با خود اقدام می‌کنند.

نرم‌افزار

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-15

هر دو آیپد به اجرای iOS 8.1 که قرار است در هفته‌ی آینده بر روی تمامی دستگاه‌های جدید iOS اجرا شود، می‌پردازند. این نسخه علاوه بر داشتن همه‌ی آپدیت‌های نسخه‌ی iOS8، ویژگی Camera Roll را بازگردانده و امکان اجرای Apple Pay و Continuity (همگام سازی بهتر میان دستگاه‌های اپل) را به محصولا اپل می‌دهد.

تاریخ عرضه

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-16

پیش‌سفارش آیپدهای جدید از هفده اکتبر شروع شده و از هفته‌ی آینده نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

قیمت پایه

ipad-air-2-vs-ipad-mini-3-17

آیپدهای جدید دارای همان برچسب قیمت مدل‌های گذشته هستند: 500 دلار برای ایر 2 و 400 دلار برای مینی 3.

با ارائه‌ی این محصولات جدید، قیمت آیپد ایر 1 به 400 و قیمت آیپدمینی 2 به 300 دلار کاهش یافته است که اگر نداشتن سنسور Touch ID برایتان مهم نباشد، ارزش خرید دارند.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*