گلکسي اس 4 صفحه نمايش بسيار بهتري نسبت به اس 3 دارد

تمام کارشناسانی که شانس بررسی نسل چهارم گلکسی اس سامسونگ را داشته‌اند به تعریف و تمجید از صفحه نمایش AMOLED تمام‌اچ‌دی آن پرداختند و حالا در آخرین اظهار نظر که توسط کارشناس برجسته نمایشگر، Display Mate منتشر شده، او بهبودهای انجام شده در این صفحه نمایش را فوق‌العاده مفید و اساسی دانسته‌اند. در ادامه شرح بررسی این صفحه نمایش و مقایسه آن با آیفون 5 و گلکسی اس 3 را مشاهده خواهید کرد.

کارشناس DisplayMate در مقایسه کامل و تخصصی که از صفحه نمایش تلفن‌های گلکسی اس 4، گلکسی اس 3 و آیفون 5 انجام داده‌، صفحه نمایش نسل چهارم گلکسی اس 4 را یک ارتقاء تدریجی ندانسته‌ و از آن به عنوان یک بهبود و ارتقاء اساسی نسبت به گلکسی اس 3 یاد کرده است. او معتقد است که صفحه نمایش اس 4 به تنهایی می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای مهاجرت از S3 به S4 باشد.

دیسپلی‌میت معتقد است که در حال حاضر آیفون 5 تنها تلفنی است که قادر به رقابت با صفحه نمایش گلکسی اس 4 است. پیش از این کارشناسان دیسپلی میت صفحه نمایش آیفون 5 را به مراتب بهتر از گلکسی اس 3 ارزیابی کرده بودند. این وب سایت همچنین اعلام نموده که سامسونگ با معرفی این صفحه نمایش نشان داده که پیشرفت بسیار زیادی در فناوری OLED ایجاد کرده و بهبودهای اساسی را در این نوع از نمایشگرها موجب شده است. او صفحه‌های نمایشگر OLED را حالا یک رقیب قدرتمند برایLCDها می‌داند و اعتقاد دارد که نبرد تازه‌ای بین صفحه‌های نمایش LCD و OLED در نسل آینده تلفن‌های هوشمند شکل خواهد گرفت.

شرح کامل گزارش DisplayMate از مقایسه صفحه نمایش آیفون 5، گلکسی اس 4 و گلکسی اس 3 را در این آدرس مشاهده کنید. ما خلاصه این گزارش را در ادامه برایتان ذکر کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که همواره آیفون 5 به عنوان یکی از بهترین صفحه‌های نمایش LCD به شمار می‌رود و این مقایسه را می‌توان به عنوان مقایسه LCD و OLED نیز در نظر گرفت:

از نظر زاویه دید، گلکسی اس 4 به مراتب بهتر از آیفون 5 و گلکسی اس 3 است و در زوایای مختلف افت بسیار کمتری در شدت روشنایی و کنتراست تصویر در صفحه نمایش OLED آن ایجاد می‌شود.
– از نظر مصرف انرژی، زمانی که شدت روشنایی صفحه نمایش روی 50 درصد تنظیم شده باشد به ترتیب گلکسی اس 3، گلکسی اس 4 کم‌مصرف‌تر از آیفون 5 هستند اما زمانی که شدت روشنایی روی 100 درصد تنظیم شود آیفون مصرف بهینه‌تری دارد.
گلکسی اس 4 رنگ سفید را در شرایط مختلف بهتر از دو تلفن دیگر نمایش می‌دهد، موردی که پیش از یکی از ضعف‌های OLED نسبت به LCD به شمار می‌رفت.
با وجود پیشرفت بسیار زیاد صفحه نمایش S4 نسبت به S3 در نمایش دقیق رنگ‌ها اما هنوز هم صفحه نمایش آیفون 5 رنگ‌ها را دقیق‌تر از S4 نمایش می‌دهد که خود موجب نمایش طبیعی‌تر تصاویر می‌شود.
از نظر میانگین شدت روشنایی صفحه، هنوز آیفون 5 با شدت روشنایی 556cd/m2 بهتر از روشنایی 313cd/m2 گلکسی اس 4 و 251cd/m2 گلکسی اس 3 است. اما از نظر عمق رنگ مشکی و متقابلا کنتراست تصویر گلکسی اس 4 و گلکسی اس 3 بهتر از آیفون 5 عمل می‌کنند.
از نظر انعکانس نور هر دو تلفن تقریبا در یک حد هستند اما اس 4 کمی بهتر از آیفون 5 عمل کرده و نور کمتری را منعکس می‌کند.


منبع : displaymate

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*