باطري اسمارت فون هاي آينده تنها در چند ثانيه شارژ مي شوند!

دستگاههای تلفن همراه راه طولانی را در مدت بسیار کمی طی کرده اند. به نظر می رسد که اسمارت فون ها و تبلت ها در آینده نقش بسیار پررنگ تری در زندگی ما بازی خواهند کرد و در این بین، باتری این دستگاهها نقش بسیار با اهمیتی دارند.

یکی از  مهمترین نوآوری ها و پیشرفت هایی که می تواند در بخش باتری این گونه دستگاهها انجام شود، توسعه در بخش سرعت شارژ باتری است. بدین معنی که کاربر زمان زیادی را برای شارژ باتری صرف نکند و باتری دستگاه در مدت زمانی کامل شارژ و آماده استفاده گردد. به تازگی محققان دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign که بدنبال تحولی در باتری های lithium-ion بودند موفق به پیدا کردن راهی شدند که ۲۰۰۰ بار قدرت بیشتر نسبت به تکنولوژی های قابل مقایسه دارد.

William P. King رهبر تیم تحقیقاتی می گوید:

    این یک راه کاملا جدید برای فکر کردن در مورد باتری هاست. یک باتری می تواند قدرت و انرژی به مراتب بیشتر از آنچیزی که تاکنون تصور می شد، ارائه کند. در دهه های اخیر، قطعات الکترونیکی کوچکتر شده اند، بخش هایی از کامپیوتر که پردازش و فکر می کنند کوچکتر شده اند و این باتری است که از سایر بخش ها عقب افتاده است. این میکروتکنولوژی است که می تواند همه چیز را تغییر دهد. حال می توان گفت که منبع تغذیه هم به همان اندازه کارایی بالایی دارد که سایر بخش ها دارند.

اعلام شده که این تکنولوژی جدید می تواند قدرتی بی همتا و در عین حال بسیار کارآمد ارائه کند.

James Piku  دانشجوی فارغ التحصیل و عضو این تیم می گوید:

    در این بین یک قربانی وجود دارد. اگر شما انرژی زیادی نیاز داشته باشید، نمی توانید قدرت زیادی را طلب کنید و اگر شما قدرت بالایی بخواهید، این موضوع بسیار سختی است که انرژی زیادی را بگیرید. اما در برنامه های کاربردی مدرن شما نیاز به هر دو دارید، یعنی هم منبع زیادی از انرژی و هم منبع بالایی از قدرت. این دقیقا همان چیزی است که باتری های ما شروع به انجام دادن می کند. ما در بخشی از طراحی فضای ذخیره سازی انرژی قرار داریم که در حال حاضر و با تکنولوژی های موجود در دسترس نیست.

باتری ها قادرند تا ۱۰۰۰ برابر سریعتر از تکنولوژی های رقیب شارژ شوند، و از طرفی دیگر آنها حدود ۳۰ برابر کوچکتر خواهند بود.

    تصور کنید که یک تلفن همراه که ضخامتی در حد یک کارت اعتباری دارد در کمتر از یک ثانیه شارژ شود!


منبع : foxnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*