آيا گوگل هم قصد ورود به عرصه توليد کنسول هاي بازي را دارد؟

بازار کنسول های مخصوص بازی هیچگاه چنین داغ و پرحاشیه نبوده است. هنوز مدت زمان زیادی از ارائه کنسول جدید نینتندو به‌نام وی یو نگذشته است که سونی با پلی‌استیشن چهارم و وعده‌ی یک تجربه گرافیکی فراتر از حد انتظار، تمامی توجهات را به خود معطوف کرده است. همچنین طولی نخواهد کشید که نماینده جدید مایکروسافت نیز پا به عرصه رقابت بگذارد. در چنین شرایطی، چندان هم دور از انتظار نخواهد بود که گوگل نیز از اشتیاق علاقه‌مندان نهایت بهره را برده و شانس خود را در این بازار پرسود آزمایش کند.

تا چند سال گذشته، بازیگران چندانی توان خودنمایی در این بازار را در خود نمی دیدند. اما زمانه عوض شده. درست همین چندی پیش بود که گروهی کوچک و برخاسته از سایت Kickstarter، کنسول خود به نام OUYA را که با هدف تلفیق ویژگی های دستگاه های موبایل و کنسول های بازی ساخته بودند، روانه بازار کردند و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شدند. دستگاهی که به تلویزیون شما متصل شده و با قیمتی 99 دلاری و سیستم عامل اندروید، توانست به راحتی جایگاه مورد نظر خود را بدست آورد.

حتی اخیراً شایعاتی به گوش می‌رسد، مبنی بر اینکه اپل نیز بی‌کار ننشسته و درحال وارد کردن بازی های iOS به دنیای کنسول های بازی است و ارتشی از توسعه دهندگان نیز آن را همراهی خواهند کرد. از سوی دیگر با مشاهده و تامل در موفقیت صنعت بازی سازی برای آیفون و سیستم عامل IOS، وقوع این شایعات چندان جای شگفتی نخواهد داشت.

در این میان، به جرات می‌توان گفت که جای خالی گوگل در این نبرد حس می‌شود. هرچند احتمالا ایده ساخت یک کنسول بازی، پیش از این ها نیز به فکر گوگل رسیده است. حتی می‌شود هدف اصلی از عرضه گوگل تی‌وی را ورود به محدوده انحصاری کنسول ها تعبیر کرد. به علاوه، تلاش مصرانه گوگل برای ورود به عرصه سخت افزار نیز غیر قابل انکار است، آن هم با در نظر گرفتن تصاحب موتورولا که هرچند از آن به عنوان اقدامی نه چندان زیرکانه برای گسترش تحقیقات در زمینه ساخت و توسعه سخت افزار یاد می‌شود، ولی می‌تواند به عنوان شرکتی که تعداد زیادی تبلت و تلفن هوشمند به فروش رسانده است، سکوی پرتاب و نقطه شروع مناسبی باشد.

به هر حال، در تلاش گوگل برای ورود به سالن منازل کاربران، شکی وجود ندارد. و چه چیزی بهتر از بستر اندروید که کارایی خوب خود را در انواع تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و سایر ابزارک‌ها به اثبات رسانده و برای به کار گیری در یک کنسول بازی، کاملا مناسب می‌نماید و با در نظر گرفتن قدرتمندتر شدن هر روزه پردازنده‌های موبایل، امکان اجرای عناوین برتر اندرویدی با کیفیتی بسیار بالاتر بر روی یک کنسول بازی، فراهم خواهد گشت.

در آخر، از رقابت شدید میان گوگل و مایکروسافت نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. و چه فرصتی بهتر از این تا با شکست ایکس باکس محبوب مایکروسافت، پیروزی دلنشینی را ازآن خود کند؟

به نظر شما گوگل توان رقابت با تولیدکنندگان برتر کنسول‌های بازی همچون مایکروسافت و سونی را دارد؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*