موزيلا سيستم عامل موبايل فايرفاکس را تابستان امسال در 5 کشور عرضه خواهد کرد

گری کواکس، مدیر ارشد اجرایی موزیلا، روز گذشته طی کنفرانسی در نیویورک اعلام کرد که سیستم‌عامل فایرفاکس برای موبایل، تابستان امسال در کشورهای ونزوئلا، لهستان، برزیل، پرتقال و اسپانیا در دسترس خواهد بود.

وی در حالی خبر از عرضه تابستانی سیستم‌عامل فایرفاکس برای موبایل در ۵ کشور را داده است که پیش از این اعلام کرده بود تصمیم دارد از سمت خود به عنوان مدیرعامل موزیلا کناره‌گیری کند.

سخنگوی این کمپانی خاطرنشان کرد که موزیلا نام کشورهای مرحله اول راه‌اندازی سیستم‌عامل فایرفاکس را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا حین معرفی این سیستم‌عامل برای استفاده در موبایل (۶ اسفند ۹۱)، اعلام کرده بود. او از طریق ایمیل گفته بود که دستگاه‌های تحت سیستم عامل فایرفاکس برای اولین بار در کشورهای برزیل، کلمبیا، مجارستان، مکزیک، مونته نگرو، لهستان، صربستان، اسپانیا و ونزوئلا در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. وی همچنین تأکید کرده بود که تصمیم‌گیری برای زمان دقیق عرضه، وابسته به تصمیم شرکای آن‌ها خواهد بود.

حرکت موزیلا برای هدف قرار‌دادن مصرف‌کنندگان غیر‌آمریکایی، این حس را تقویت می‌کند که این سیستم‌عامل بیشتر به نیت استفاده در دستگاه‌های سطح پایین، هدف‌گذاری شده است. او اذعان داشته که نسخه ۱.۰ این سیستم‌عامل، فقط یک شروع خواهد بود و موزیلا در تلاش است تا با ارائه سیستم‌عامل فایرفاکس برای موبایل، به آسانی بازار را تحریک نماید.

موزیلا پیش از این و در کنگره جهانی موبایل در اسپانیا که اواخر سال ۹۱ برگزار شد، شرکای سیستم عامل فایرفاکس برای موبایل را اعلام کرده بود. کمپانی هایی نظیر LG و ZTE از جمله گزینه‌های مطرح برای تولید گوشی های مبتنی بر فایرفاکس هستند. اپراتورهای تلفن همراه نظیر تلفونیکا در اروپا نیز پیش از این اعلام کرده بودند که از این سیستم‌عامل پشتیبانی خواهند کرد. رئیس AT&T نیز در اسفند ماه سال گذشته اعلام کرده بود این احتمال وجود دارد که از گوشی های فایرفاکسی پشتیبانی کنند.

با این حال کمپانی‌هایی هم هستند که نگاه خوبی به این محصول موزیلا ندارند. یکی از مدیران ارشد سامسونگ در MWC امسال به Cnet گفته بود که این کمپانی علاقه‌ای به سیستم‌عامل فایرفاکس ندارد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*