ساخت تلسکوپي با امکان مشاهده 13 ميليارد سال نوري دورتر ، سال آينده آغاز مي شود!

ساخت و ساز بزرگ‌ترین تلسکوپ اپتیکی دنیا با نام TMT از سال آینده آغاز می‌شود، تلسکوپی که به محققین این امکان را می‌دهد تا کهکشان‌ها را تا فاصله 13 میلیارد سال نوری یعنی نزدیک به ابتدای جهان، مشاهده کنند. ساخت این تلسکوپ از سال 2014 آغاز شده و یک دهه بعد تکمیل خواهد شد. پس از ساخت این تلسکوپ، دانشمندان قادر به دریافت تصاویر با 3 برابر کیفیت بالاتر نسبت به بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های فعلی خواهند بود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دانشمندان کانادا، ژاپن، چین، هند و کالیفرنیا قادر به استفاده از این تلسکوپ خواهند بود. TMT نزدیک به 144 برابر بیشتر از تلسکوپ هابل نور دریافت می‌کند.

بودجه مورد نیاز برای ساخت بزرگ‌ترین تلسکوپ اپتیکی دنیا تامین شده و ساخت آن از سال آینده رسما آغاز خواهد شد. هدف اصلی از ساخت چنین تلسکوپ قدرتمندی، مطالعه در باره تاریخچه شکل گیری ستاره‌گان در راه شیری و کهکشان‌های همسایه آن است.

این پروژه قرار است تا 10 سال آینده در هاوای تکمیل و راه اندازی شود. هزینه ساخت آن نیز 1 میلیارد دلار تخمین زده شده است. تنها خود تلسکوپ و بدون در نظر گرفتن سازه‌ها و قسمت‌های مختلف مرتبط با آن 30 متر طول دارد. تلسکوپ TMT قرار است رقیب تلسکوپ بسیار بزرگ ELT اروپا که نزدیک به 42 متر طول دارد، باشد، تلسکوپی که دو سال زودتر در سال 2022 رسما شروع به کار کند.


منبع:en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*