چگونگی پایان دنیا از نگاه استيون هاوکينگ

استیون هاوکینگ فیزیک‌دان نظری و کیهان‌شناس انگلیسی که از معلولیت بسیار عمیقی رنج می‌برد به مردم جهان توصیه کرد برای نجات جان خود به فضای بی‌انتها مهاجرت کنند! او که یکی از برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان به شمار می‌رود در تازه‌ترین اظهار نظر خود برای چندمین مرتبه به طرفداران و علاقه‌مندان خود هشدار داده که نابودی نسل بشر نزدیک است و باید برای فرار از این عاقبت ناگزیر فکری اساسی کرد.

افکار و نظریات او که عموماً پایه و اساس علمی دارند، معمولا مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار می‌گیرند. هاوکینگ این بار معتقد است که کره‌ی زمین آنقدر ظریف و حساس است که دیگر تاب و توان مقاومت در برابر منازعات آتی بشر را نخواهد داشت. در تازه‌ترین گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز، از قول او آمده است:

    لازم است نوع بشر به تحقیقات خود برای سفر به فضا ادامه دهد چرا که گمان نمی‌کنم بدون مهاجرت از این سیاره‌ی نازک نارنجی بتوانیم یک هزار سال دیگر دوام آوریم.

هاوکینگ 71 ساله در خلال بازدید از زیرساخت‌های سلول‌های بنیادین در موسسه پزشکی احیای سدراز-سینای از نزدیک با شیوه‌های درمانی نوین بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (یا بیماری لو گهریگ) آشنا شد. لو گهریگ یک بیماری موتور نورون‌های حرکتی است که موجب تباهی و تخریب پیش‌رونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود. بیماری که بیش از 50 سال است هاوکینگ را به صندلی چرخ‌دار وابسته کرده است.

این پژوهشگر صاحب نام بیشتر به خاطر تحقیقاتش پیرامون سیاه‌چاله‌ها و نحوه‌ی رفتار ذرات در محیط پرگرانش اطراف آن مشهور است. جالب اینجاست که محیط سیاه‌چاله‌ها آنچنان جاذبه‌ی بالایی دارد که حتی نور نیز نمی‌تواند از آن بگریزد. از سوی دیگر هاوکینگ یکی از مهم‌ترین مروجان سفر و اکتشافات فضایی است.

سال‌هاست که او به دانشمندان و عموم مردم توصیه کرده تحقیقات خود برای یافتن سیارات قابل زیست را جدی بگیرند. گفتنی است در سال 2006 هاوکینگ تاکید کرده بود که بقای نسل بشر به توانایی‌اش در «یافتن خانه‌ای جدید در دیگر سیارات بستگی دارد». او همچنین در سال 2011 اذعان کرده که «تنها شانس ما برای بقای بلند مدت، در کاوش و سفرهای فضایی است؛ چرا که زندگی در زمین دیگر گره‌گشا نیست».

نظر شما درباره‌ی آخرالزمان چیست؟ آیا با فرار از زمین و پناه گرفتن در دیگر کرات می‌توانیم از مرگ و تقدیر خود فرار کنیم؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چیزی به اسم تقدیر وجود نداره اما چیزی که مسلمه اینه که زمین یروزی ازبین میره اما نسل انسان ها میتونه باقی بمونه بستگی به خودشون داره

    • نسل انسان هم یک روز به پایان میرسه چون هیچ چیز در دنیا ماندگار نیست جز پروردگار.به نظر من خیلی از موجودات دیگه مثل انسان در سیاره های دیگر هستن که میلیون ها سال با ما فاصله دارن.شما با یه سرچ ساده میفهمید که یوفا ها وجود دارن.البته بعضی از اساتید مییگن این جنگه روانیه که آمریکا درست کرده برای پرواز هواپیما های جاسوسیش که اگر یک زمان رویت شد بگن بشقاب پرنده هست.ولی من رد میکنم اینو چون به تازگی در کنار نیروگاه هسته ای روسیه جنازه ی یک یوفا پیدا شده و حقیقت هم داره ولی چرا صدای این درنمیاد خدا داند.یک مسئله ی دیگه اینه که قبل از ما هزاران تمدن بوده و زمین نابود شده و شاید ما چندمین دوره ای باشیم که داریم روی زمین زیست می کنمی.هیچ چیز بعید نیست.مهم یک چیزه زیبا زندگی کردن لبخند و روزگاران خوش.ما خونه پر ۸۰ سال عمر خواهیم کرد پس بهتره قشنگ ترین زندگی رو بسازیم من به دنیای پس از مرگ معتقدم پس در این دنیا جوری زندگی میکنم که اون دنیا رو هم داشته باشم و اگر اون دنیایی هم وجود نداشته باشه ضرری نکردم چون با این فکر دنیامو نظم دادم و زیبا زندگی کردم.انسانیت بزرگ ترین دین است…