دنیای سرورها در دستان لینوکس

ممکن است سیستم عامل لینوکس در میان کاربران خانگی زیاد پر مصرف نباشد اما وقتی سراغ ابعاد تجاری و بزرگ می رویم این سیستم عامل رایگان، برگ برنده را در اختیار دارد. حالا نتایج یک بررسی نشان می دهد که لینوکس همچنان با قدرت در استفاده های تجاری و صنعتی پیشرو است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک نیز نقش خود را توسعه دهد.
در واقع حدود ۸۰ درصد شرکت کنندگان این بررسی گفته اند آنها در یک سال گذشته از سرورهای لینوکسی استفاده کرده اند و قصد دارند در یک سال آینده و حتی ۵ سال آینده نیز از سرورهایی با سیستم عامل لینوکس استفاده کنند.
حدود ۲۱ درصد نیز گفته اند قصد دارند سرورهای ویندوزی شان را افزایش دهند. و البته یک چهارم آنها گفته اند که تصمیم به کاهش سرورهای ویندوزی طی ۵ سال آینده دارند.
کاربران و سازمان ها، قیمت، امکانات و امنیت را سه دلیل اصلی برای انتخاب لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی برای سرورها اعلام کرده اند و دو سوم آنها تاکید زیادی داشته اند که لینوکس را امن تر از دیگر سیستم عامل ها به حساب می‌ آورند.
همچنین آنها بازمتن بودن را هم یکی از دلایل اصلی برای انتخاب این سیستم عامل اعلام کرده اند که به آنها آزادی عمل زیادی در کار می دهد.
جالب اینجا است که مقایسه این بررسی، نسبت به تحقیق مشابه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که میزان شکایت کاربران از مشکلات فنی از ۴۰ درصد در این سیستم عامل به ۱۲.۲ درصد افت داشته که نشان دهنده رشد خوب این سیستم عامل و افزایش آگاهی کاربران است.
آینده برای این سیستم عامل در دنیای سرورها و تجارت کاملا روشن به نظر می رسد. امیدواریم شاهد تجربه های موفق بیشتری هم در دنیای کامپیوترهای شخصی برای این سیستم عامل باشیم.
آیا شما تا به حال لینوکس اوبونتو را امتحان کرده اید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*