ابر خودرو Venom GT رکورد سرعت 447 کيلومتر در ساعت را به ثبت رساند

چندي پيش بود که ابر خودرو هنسي ونوم رکورد بالاترين شتاب را شکست و اکنون Venom GT‌ با حداکثر سرعت 447 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را هم به خود اختصاص داد.

فرودگاه لمور در مرکز کالیفرنیا به دلیل دارا بودن طولانی ترین باند فرودگاهی در آمریکای شمالی برای تست سرعت ابر خودروی Venom GT‌ انتخاب شد.

با وجود رکوردشکنی بوگاتی ویرون با سرعت 430.9 کیلومتر در ساعت، سرعت نهایی خودرو Venom GT‌ 447.3 کیلومتر در ساعت اعلام شده است که بدلیل مسیر کوتاه حرکت و توقف باند فرودگاه، امکان تست سرعت در این مرحله آزمایش وجود ندارد؛ سرعت آزمایش شده در این مرحله 427.6 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

{photo}91/11/04/hennessey-venom-gt-1{/photo}

با کمک دو سیستم ردیابی GPS‌ سرعت خودرو مورد آزمایش قرار گرفت که نشان می دهد، خودرو در مدت 2.7 ثانیه به شتاب 96-0 کیلومتر در ساعت و در مدت 13.63 ثانیه به شتاب 300-0 کیلومتر در ساعت می رسد که دو رکورد جدید به نام خودرو Venom GT در گینس ثبت می کند.

طراحان برای کاهش وزن، بدنه خودرو را از کامپوزیت فیبرکربن ساخته اند که اکثر بخش های خودرو بجز درها و سقف را تشکیل می دهد و در این شرایط وزن نهایی به یک هزار و 244 کیلوگرم می رسد.

{photo}91/11/04/hennessey-venom-gt-2{/photo}

برنامه ساخت تنها 29 دستگاه از خودرو Venom GT در دستور کار قرار دارد و هر خودرو با آماده شدن بدنه فیبرکربن، شش ماه پس از سفارش آماده تحویل می شود؛ قیمت دقیق این ابر خودرو اعلام نشده است، اما محدوده قیمتی آن احتمالا نزدیک به مدل 1.2 میلیون دلاری بوگاتی ویرون خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*