فناوري جديد هيتاچي : 60 درصد شارژ بيشتر بدون افزايش حجم باتري

تصور کنید که یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی را با همان ابعاد یک باتری ضعیف‌تر مثلا 2000 میلی آمپر ساعتی در اختیار داشته باشد. این دقیقا همان کاری است که سری جدید باتری های مکسول هیتاچی توانایی انجام آن را دارند. این نخستین باری نیست که وعده هایی از ساخت باتری‌های انقلابی به گوش ما می‌رسد. اما چیزی که به این طرح مکسول هیتاچی قوت می‌بخشد، این است که همین حالا هم وجود دارد و تنها یک طرح اولیه یا تئوری نیست.

لطفا زود هیجان زده نشوید. چرا که هنوز هیچ برنامه‌ای برای تولید تجاری این محصول وجود ندارد. اما نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این باتری‌ها، این است که به دلیل شارژدهی 60 درصد بیشتر، میزان خرابی و از کار افتادگی آن ها نیز به مراتب پایین‌تر است. به این معنا که این باتری ها نه تنها شارژ بیشتری در خود نگه می‌دارند، بلکه عمر طولانی تری نیز دارند.

هیتاچی مکسول، در ابتدا به بررسی و مانیتور کردن تمامی حرکات و جا به جایی‌‌‌های صورت گرفته توسط واحدهای لیتیم-یونی و زمانی که برای ارتباط آن‌ها با یکدیگر نیاز است، پرداخته و سپس، با استفاده از اطلاعات حاصله، محققان با طراحی ساختار جدیدی برای باتری، توانسته‌اند مشکلات مربوط به ایستایی یا نقصان‌های حرکتی لیتیم یون ها را تا حد زیادی کاهش دهند. این فرآیند به آن ها امکان ساخت باتری‌هایی قدرتمندتر با ابعادی کوچک‌تر و طول عمر بیش‌تر را داده است.

اما تمامی این مطالب برای یک مصرف کننده چه معنایی دارد؟ پاسخ در انرژی فراوانی است که یک پردازنده چند هسته‌ای، صفحه نمایش تمام اچ‌دی و ده‌ها ویژگی دیگر به کار رفته در تلفن‌های هوشمند برتر بازار از باتری طلب می‌کنند، نهفته است. حالا تولید کنندگان دو انتخاب دارند: با همان باتری‌های معمولی و نه چندان کارآمد قبلی به ساخت دستگاه‌هایی با چنین مصرف بالایی بپردازند یا با به کار بستن تمهیدات لازم، استفاده ای راحت و بی دردسر را برای مصرف کنندگان خود به ارمغان بیاورند.

با استفاده از فناوری جدید هیتاچی مکسول، رویای داشتن تلفن های بسیار نازک با شارژدهی بالا محقق خواهد شد.

هنوز هیچ حرفی از زمان تولید عمده‌ی این باتری‌ها به میان نیامده است، اما امیدواریم که هر چه زودتر شاهد ورود این نسل جدید باتری ها به بازار باشیم.


منبع : androidauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*