ويژگي هاي جديد ويندوز بلو به روايت ويديو

چندی پیش تصاویری از رابط کاربری ویندوز بلو لو رفت و حالا دست‌اندرکاران وب‌سایت The Verge توانسته‌اند برخی از ویژگی‌های مهم نسخه بعدی ویندوز را تجربه کنند. به نظر می‌رسد ویندوز بلو که در واقع یک بروزرسانی برای ویندوز 8 است، بهبودها و چند اپلیکیشن جدید پیش‌فرض را در ویندوز ارائه خواهد نمود، اما مهم‌ترین تغییرات مربوط به رابط کاربری این سیستم‌عامل است.

مایکروسافت حالا از کاشی‌های زنده کوچک‌تر پشتیبانی می‌کند و روش مرتب کردن آنها در صفحه استارت را تغییر داده است. مثل ویندوز فون شما می‌توانید کاشی‌هایی در سه اندازه متفاوت بزرگ، کوچک و متوسط داشته باشید. تنها کاشی مربوط به نمایش محیط دسکتاپ می‌تواند در اندازه‌ای بزرگ‌تر از بقیه کاشی‌ها نمایش داده شود.

ترفندهای رابط کاربری و نمای کلی آن :

گزینه‌های انتخاب رنگ بروزرسانی شده‌اند و شما برای رنگ کاشی‌ها گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید. اما در مجموع رابط کاربری آن شباهت بسیار زیادی به ویندوز 8 دارد.قابلیت بروز شده Snap View این امکان را فراهم می‌سازد تا اپلیکیشن‌ها را در کنار هم، در حالی که هر یک نیمی از نمایشگر را به خود اختصاص می‌دهند مشاهده کنید. مهم‌ترین تغییرات در بخش تنظیمات صفحه استارت رخ داده‌اند. کاربران حالا می‌توانند به بخش‌های جدید شبکه و اپلیکیشن‌ها که گزینه‌های بیشتری نسبت به ویندوز 8 را فراهم می‌کنند، دسترسی داشته باشند. بخش شبکه به شما این امکان را می‌دهد که ارتباطات را روشن و خاموش نمایید و روش سریعی برای افزودن تنظیمات شبکه خصوصی مجازی (VPN) نیز وجود دارد. در بخش جدید اپلیکیشن‌ها می‌توانید مشاهده کنید که اپلیکیشن‌ها چقدر فضا اشغال کرده‌اند. همچنین به لطف حالت جدید سکوت (Quiet Mode) می‌توانید مشخص کنید که اطلاع‌رسانی‌ها چه زمانی نمایش داده شوند.

اسکای‌درایو در ویندوز بلو نقش پررنگ‌تری دارد :

اسکای‌درایو در ویندوز بلو نقش پررنگ‌تری خواهد داشت. پنل جدید تنظیمات گزینه‌هایی برای پشتیبان‌گیری از از دستگاه‌های جانبی بر روی اسکای درایو و آپلود خودکار تصاویر یا ویدئوهای گرفته شده توسط دوربین دستگاه بر روی این فضای ابری فراهم می‌کند.

تنظیمات منوها کمی مبهم هستند و هنوز اطلاعات دقیقی از آنها در دست نیست، بنابراین مشخص نیست که اسکای‌درایو تا چه حد با کل سیستم‌عامل یکپارچه خواهد شد. به هر حال استراتژی مایکروسافت این است که کاربران خود را هر چه بیشتر به سمت استفاده از فضای ابری سوق دهد و با ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز بهبودهای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

مایکروسافت همچنین در منوی چارم ویندوز نیز تغییراتی را اعمال نموده است. در بخش اشتراک‌گذاری می‌توانید یک تصویر از صفحه‌نمایش خود گرفته و آن را به سرعت به اشتراک بگذارید، یا اگر در اینترنت اکسپلورر هستید می‌توانید به راحتی یک لینک را با سایر اپلیکیشن‌ها به اشتراک بگذارید. بخش دستگاه‌های جانبی (Devices) یک گزینه جدید به نام Play دارد که شباهت بسیار زیادی به قابلیت PlayTo در ویندوز 7 و ویندوز 8 دارد. بخش جستجو چندان تغییری نکرده ولی ما انتظار داریم که امکان جستجوی اطلاعات به طور مستقیم از بخش جستجو فراهم گردد.

{photo}92/01/05/windows-blue{/photo}

یک برنامه پیش‌فرض جایگزین برای Windows Movie Maker در ویندوز بلو وجود دارد

در ویندوز بلو اپلیکیشن‌های پیش‌فرض جدیدی را شاهد خواهیم بود. از بین آنها می‌توان به اپلیکیشن هشدار (Alarm) اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید چندین هشدار را در مواقع مختلف تنظیم کنید. همچنین یک برنامه ضبط‌کننده صدا نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به سرعت صدا را توسط میکروفون ضبط نمود. مایکروسافت یک برنامه ماشین حساب با سبک و سیاق ویندوز 8 نیز تهیه کرده که می‌تواند به یک ماشین‌حساب مهندسی تبدیل شود و اعمال تبدیل واحد را نیز انجام می‌دهد. چهارمین و آخرین اپلیکیشن اضافه شده Movie Moments نام دارد که به نظر می‌رسد جایگزینی برای Movie Maker است. این برنامه شما را قادر می‌سازد تا بتوانید نوشته‌هایی را به فیلم‌هایتان اضافه کنید و بخش هایی از فیلم را به تصویر تبدیل نمایید.

تمامی اپلیکیشن‌های جدید پیش‌فرض فعلا در مراحل ابتدایی خود هستند، ولی احتمالا تا زمان معرفی نسخه بعدی ویندوز همه آنها تکمیل خواهند شد.

در نهایت باید بگوییم که ویندوز بلو ادامه حرکتی است که مایکروسافت با ویندوز 8 آن را آغاز کرده است. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که کاربران را به استفاده از رابط کاربری جدید تشویق نمایند و نیاز به تغییر به حالت دسکتاپ را کاهش دهند. انتظار می‌رود نسخه بعدی ویندوز طی چند ماه آینده معرفی گردد و تا پایان سال ارائه رسمی آن آغاز شود.

نظر شما درباره این سیستم عامل چیست؟ آیا تغییراتی که قرار است ایجاد شوند را می‌پسندید؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*