راز موفقيت سامسونگ و اپل

بدیهی و واضح به نظر می رسد که فاصله سامسونگ و اپل پس از معرفی محصولات جدیدشان دست نیافتنی تر شده و اکنون اين دو شرکت با فاصله کمي از همديگر به غول هاي بزرگي در دنياي فناوري هاي ديجيتال تبديل شده اند. پس بیایید ببینیم آن ها چه کار کرده اند که بقیه انجام نداده اند ؟

ایجاد حس تمایز

اگر دقت کرده باشید در روز معرفی آیفون اول ، آیفون دارای مشکلات متفاوتی بود از جمله نداشتن دوربین واقعا آزار دهنده بود  ولی اپل راهکار جدیدی را در پیش گرفت شاید می پرسید چه بود؟ جواب خیلی راحت است. برند سازی! اپل با ایجاد القای یک حس خاص و منحصر به فرد بودن توانست حتی با وجود برخی مشکلات که حتی در بعضی اسمارت فون های سطح پایین هم وجود نداشت به فروش خوبی دست پیدا کند! سامسونگ نیز با بهره گیری از نامی منحصر به فرد توانست حس خاصی را به محصولاتش بدهد و همراه با آیفون به یکی از شناخته شده ترین اسمارت فون های بازار تبدیل شود .

معرفی پرچم دار ها با فاصله زمانی مشخص

اپل با داشتن برنامه ی منظم در بروز رسانی آی دیوایس های خود و هم چنین سامسونگ برای گلکسی ها، خود را از بقیه ی شرکت ها جدا کردند . اگر به یاد داشته باشید اچ تی سی بعد از معرفی وان ایکس پلاس بلافاصله چند هفته بعد به معرفی باترفلای جی پرداخت یا حتی سونی نیز برنامه خاصی برای بروز رسانی های اسمارت فون های خود ندارد . بنابراین خریدار نمی داند تا چه موقع ابزارش تک و منحصر به فرد خواهد ماند . چیزی که در ابزار های سامسونگ و اپل مشاهده نمی شود .

برگزاری مراسم های اختصاصی

شاید بگویید مراسم های اختصاصی ربطی به فروش یک محصول ندارد، اما دقیقا برعکس، این کار بسیار موثر است! اگر خبرهای معرفی گلکسی اس ۴ یا آیفون اپل را دنبال کرده باشید حتما به تعداد زیاد خبرهای این محصولات توجه کرده اید. در واقع این روشی بسیار کارآمد و رایگان برای شرکت های معتبر برای تبلیغ محصول خود حتی قبل از معرفی آن و ایجاد یک حس خاص و برتری است که حتی افرادی هم که اطلاع چندانی از اسمارت فون ها ندارند نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. می توانید تاثیر این حرکت ها را در شبکه بی بی سی و حتی اخبار شبانگاهی شبکه سه نیز حس کنید.

اگر دقت کرده باشید شرکت های الجی و سونی پرچم دار های خود را در نمایشگاه ها معرفی می کنند که کار زیاد جالبی به نظر نمیرسد . چون بعد از معرفی محصول خود شرکت های دیگر فناوری هم اقدام به معرفی محصولشان می کنند و پرچمدار در بین خبر های نمایشگاه گم می شود، چیزی که به تازگی اچ تی اس به آن پی برده است.

ایجاد اکو سیستم خاص و حس متفاوت بودن

اپل با ایجاد اکوسیستم خاص خود حسی را ایجاد کرد که تا به حال شرکت های سازنده آن را ارائه نکرده بودند .اپ استور مکانی است که این حس را تجربه می کنید. اپل با فراهم کردن شرایطی عالی برای برنامه نویسان امکان آن را فراهم کرده است که بهترین و با کیفیت ترین برنامه ها در سریع ترین زمان ممکن برای کاربرانش فراهم شود . اگر تا به حال از آی دیوایس ها استفاده کرده باشید متوجه می شوید بعد از صرف هزینه های زیاد برای خرید اپ های مختلف نمی توانید از آن دل بکنید، اما این تنها دلیل ماجرا نیست ! اپل رابط کاربری بسیار ساده اما با کارایی بالایی را طراحی کرده است که بسیار جذاب است و حتی افراد مبتدی هم می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند .

شاید می پرسید سامسونگ چه طور؟

جواب این است با این که سامسونگ از آندروید همانند شرکت های دیگر استفاده می کند اما با ایجاد رابط کاربری خاص خود سعی از جدا کردن خود از اسم آندروید و دیگر شرکت ها دارد . برای مثال همانطور که قبل از مراسم معرفی اس ۴ مشهود بود بسیاری از افراد منتظر تاچ ویز جدید بودند. هم چنین سامسونگ در اپ استور خود سرمایه گذاری زیادی کرده است که حتی دسترسی برای هموطنان عزیزمان آزاد اس .

ویژگی های نرم افزاری خاص

مشهود است که گیک های فناوری دیگر سامسونگ را با نرم افزار های خاصش می شناسند. هم چنین اپل نیز با آی او اس و سیری و بسیاری از ویژگی های نرم افزاریش خاص شده است .  چیزی که دیگر شرکت های فناوری به آن پی نبرده اند یا در انجام آن ناتوان هستند. اگر به قابلیت هایی که سونی در هنگام معرفی اکسپریا زد بر روی آن پافشاری می کرد دقت کنیم بیشتر به ضد آب بودن آن و دوربین و صفحه نمایشش هدایت می شویم . چیزی که برای بسیاری از افراد کم تر اتفاق می افتد با آن مواجه شوند و آن را می توان در اسمارت فون های سایر شرکت ها نیز پیدا کرد . در حالی که سامسونگ و اپل بیشتر بر روی قابلیت نرم افزاری ابزار های خود پا فشاری می کنند .  از نظر سخت افزار هم به دلیل مشابهت های فراوان و روان بودن سیستم عامل ها و مشهود نبودن آن کم تر توجه افراد به آن جلب می شود .

ارائه آپدیت های منظم و سریع

همانطور که چند روز پیش خواندید سامسونگ لیستی از دستگاه هایی که آپدیت می شوند را منتشر کرد که در آن لیست می توان از تلفن های ضعیفی همچون گلکسی یانگ نام برد . یکی از ویژگی های خوب سامسونگ و اپل اطمینان خاطر دادن به خریدار در ارائه آپدیت های سریع و جدید برای دستگاه هایشان است حداقل تا نسل بعدی سیستم عامل . چیزی که اچ تی سی هم کم کم دارد به رعایت آن می پردازد .

امکان تولید انبوه سریع

همانطور که می دانید اچ تی سی وان دیر به بازار آمده است و همین طور اکسپریا زد نیز دیر به بازار آمد، ولی سامسونگ و اپل محصولات خود را بسیار سریع وارد بازار می کنند .

زمان بندی مناسب برای معرفی محصول

سامسونگ معمولا پرچم دار خود را ۴ تا ۵ ماه زود تر از آیفون ارائه می کند و تا زمان معرفی آیفون، گلکسی اس فروش خود را کرده است . هنگام رونمایی از آیفون نیز گلکسی نوت خود را در بازار دارد یعنی همیشه در بازار رقابت نماینده ای دارد اما اچ تی سی دقیقا یک ماه مانده به معرفی پرچم دار سامسونگ محصول خود را معرفی می کند،یعنی بلافاصله پس از معرفی محصول خبر ها از اچ تی سی به سامسونگ باز می گردد و این یعنی شکست در تبلیغ و اطلاع رسانی . سونی نیز در آخر سال ۲۰۱۲ پرچم دار خود را با مشخصات سال ۲۰۱۲ برای سال ۲۰۱۳ معرفی می کند که باز هم وجهه ی خوبی ندارد .

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*