گلکسی اس 4 آمد : معرفی کامل اسمارت فون Galaxy S 4 سامسونگ

سامسونگ بالاخره پس از ماه ها شايعات و گمانه زني ها در مورد اسمارت فون گلکسي اس 4 آخرين نسل از خانواده کهکشاني خود را طي يک مراسم رسمي در نيويورک معرفي نمود.در اين مطلب به معرفي کامل اين پرچم دار جديد سامسونگ مي پردازيم با گجت نيوز همراه باشيد.

 

مشخصات کامل فنی اسمارت فون گلکسی اس 4 :

•    صفحه نمایش 5 اینچی Full HD سوپرآمولد با کیفیت 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ
•    اندروید نسخه 4.2.2 آبنبات ژله‌ای
•    ابعاد 136.5×69.8×7.9 میلیمتر
•    وزن 130 گرم
•    دوربین 13 مگاپیکسلی
•    Story Album (برنامه مورد استفاده در گالری گوشی)
•    S Translator(برنامه مخصوص ترجمه)
•    Samsung Smart Scroll(پیمایش هوشمند صفحات)
•    Samsung Smart Pause(نگه داشتن فیلم در حال پخش با بر گرداندن سر به طرفی دیگر)،
•    S Travel
•    S Voice Drive (برنامه دستیار مجازی برای کمک به استفاده از تلفن در حال رانندگی)
•    S Health (برنامه مخصوص اندازه گیری کالری مصرفی و برای سلامتی)
•    WiFi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4 و NFC
•    رم 2 گیگابایتی
•    حافظه داخلی 16/ 32/ 64 گیگابایت
•    پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 64 گیگابایت
•    باتری 2600 میلی آمپری
•    برای مارکت‌های مختلف نوع پردازنده متفاوت است: برای نسخه جهانی پردازنده  Exynos 5 Octa است که 4 هسته Cortex-A15 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتر دارد
•    برای برخی مارکت‌ها پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت‌ 1.9 گیگاهرتز

 

نسخه‌های مختلف این گوشی از شبکه‌ی مخابراتی نسل سوم و چهارم یا LTE پشتیبانی می‌کنند. در ابتدا دو نسخه‌ی مشکی و سفید گلکسی اس 4 عرضه می‌شود.
صفحه نمایش 4.99 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی همان طور که انتظار داشتیم در این گوشی به کار گرفته شده که تراکم 441 پیکسل در اینچ حاصل آن است. نوع صفحه نمایش نیز Super AMOLED می‌باشد.
برای اتصال وایرلس نیز از 802.11ac استفاده شده است که روی باندهای استاندارد a/b/g/n کار می‌کند. بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و اتصال اینترنتی نسل چهارم با سرعت 100 و یا 50 مگابیت در ثانیه نیز میسر است.

 

تابنده‌ی مادون قرمزی که در گلکسی اس 4 به کار رفته برای کنترل تلویزیون‌ها و دیگر محصولات صوتی تصویری پشتیبانی شده کاربرد دارد و به کمک سرویس WatchON سامسونگ می‌توان از آن استفاده کرد. درست مثل گوشی اچ‌تی‌سی وان که اخیراً شاهد رونمایی آن بودیم.

تراشه‌ی NFC در این گوشی به کار رفته است که قابلیت‌های زیادی خواهد داشت و اتصال تلفن به دیگر ابزارهای پرتابل را آسان می‌کند.
اتصال MHL گلکسی اس 4 به نسخه‌ی 2 ارتقا پیدا کرده و خوشبختانه با یک کانکتور استاندارد MHL می‌توان از آن استفاده کرد، در گلکسی اس 3 مجبور بودیم از کانکتور خاص سامسونگ استفاده کنیم.
 قابل تعویض گلکسی اس 4 دارای ظرفیت 2600 میلی‌آمپر ساعت است و حافظه‌ی رم گوشی 2 گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز 16، 32 و 64 گیگابایت است.

{photo}91/12/25/galaxy-s4-2{/photo}

اما سراغ پردازنده‌ی جدیدی که سامسونگ تولید کرده برویم. یک اگزینوس 8 هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز، در نسخه‌ی دیگر گوشی از پردازنده‌ی 4 هسته‌ای کوآلکام با سرعت 1.9 گیگاهرتز استفاده شده است. نسخه‌های مختلف برای مناطق جغرافیایی متفاوتی عرضه می‌شوند. سامسونگ اعلام نکرده که از کدام SoC کمپانی کوآلکام استفاده کرده است، منظورمان S 600 و S 800 است ولی به زودی این موضوع نیز مشخص می‌شود.

از نظر ابعاد گلکسی اس 4 دارای طول، عرض و ضخامت 136.6، 69.8 و 7.9 میلی‌متر است و وزن این گوشی 5 اینچی نیز تنها 130 گرم می‌باشد.
بدنه‌ی پلی‌کربناتی گلکسی اس 4 نسبت به نسل قبلی گلکسی اس‌ها حدود 0.7 میلی‌متر باریک‌تر می‌باشد، وزن آن نیز 3 گرم کمتر است.
دوربین 13 مگاپیکسلی گلکسی اس 3 از حسگر BSI استفاده می‌کند و میزان گشودگی دریچه‌ی دیافراگم آن f/2.2 است. دوربین سمت جلو نیز 2 مگاپیکسلی می‌باشد. سامسونگ مدعی است که هیچ کدام از این دو دوربین تأخیر شاتر ندارند. این گمپانی همچنین سرعت عکس برداری گلکسی اس 4 را 100 فریم در 4 ثانیه اعلام کرد.

 

یکی از قابلیت‌های جالب دوربین‌ها، فیلم‌برداری هم‌زمان است. بنابراین می‌توان از سمت عقب و جلوی گوشی به طور همزمان فیلم و عکس تهیه کرد. درست مثل گوشی آپتیموس پرو که ال جی تولید کرده است. تماس ویدیویی با هر دو دوربین ممکن است و لذا می‌توانیم به نفر دیگر نشان بدهیم که روبروی ما چه می‌گذرد!
از دیگر امکانات جالب دوربین عکاسی به صورت Drama Shot است که با عکس‌برداری سریع یک تصویر متحرک با فرمت GIF تهیه می‌کند. با استفاده از قابلیت Sound & Shot نیز می‌توان تا 9 ثانیه صدا روی یک عکس قرار داد.

{photo}91/12/25/galaxy-s4-3{/photo}

گلکسی اس 4 از ژست‌های هوشمند کنترلی که در گلکسی اس 3 دیده بودیم بهره‌مند است و علاوه بر آن قابلیت‌های بیشتری را برای سرگرم شدن کاربر دارد.
Smart Pause با توقف هوشمندانه‌ی ویدیوی در حال پخش قابلیتی برای توقف ویدیو در حالتی است که کاربر چشم خود را از مقابل گوشی دور می‌کند.

Smart Scroll یا اسکرول هوشمند برای بالا و پایین بردن صفحه به کار می‌رود به این صورت که اگر به گوشی نگاه کنید و آن را کج کنید، صفحه بالا و پایین می‌رود.

Air View قابلیتی برای نمایش اطلاعات ایمیل‌ها، یادداشت‌های تقویم، گالری تصاویر و ویدیوهاست به این صورت که کافی است انگشت خود را مثل S Pen گلکسی نوت 2 بدون تماس با صفحه نمایش روی یکی از موارد ذکر شده نگه دارید.

Group Play قابلیت دیگری برای پخش موسیقی یا صدای بازی‌ها به صورت محیطی از طریق شبکه‌ی گوشی‌های گلکسی اس 4 در فاصله‌ی نزدیک به هم است! صدای سوراند با چند بلندگو در چند گوشی، ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد.

گلکسی اس 4 از نظر شکل و شمایل ظاهری شبیه به گلکسی اس 3 یا بهتر بگویم نوت 2 است، سامسونگ در این تلفن بیشتر بر روی قابلیت‌های نرم افزاری تکیه کرده و کمتر به طراحی و سخت افزار آن پرداخته است.

هنوز در مورد قیمت گوشی صحبتی نشده اما از ماه آینده شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*