نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون ؛ تمام گجت ها و گوشی های معرفی شده

در این بخش به معرفی مهم‌ترین گوشی ها، لپ تاپ ها و گجت هایی که در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون توسط شرکت‌های مختلف رونمایی شدند، خواهیم پرداخت.

کنگره جهانی موبایل بارسلون باز هم با معرفی محصولاتی متنوع و بسیار جذاب برگزار شد. در این رویداد، شرکت‌های کوچک و بزرگ از سراسر دنیا در اسپانیا حاضر شدند تا جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه موبایل و گجت های دیگر را در معرض نمایش قرار دهند. به همین بهانه، نگاهی به برخی از این محصولات جدید خواهیم داشت.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

گلکسی اس 9 مهمترین محصول نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

دو گوشی گلکسی اس 9 با نمایشگری 5.8 اینچی و گلکسی اس 9 پلاس با نمایشگری 6.2 اینچی، به دوربین جدید با توانایی ضبط ویدیوهای صحنه آهسته، پردازنده قوی و سیستم عامل اندروید اوریو تجهیز شده و ضمن حل مشکل بزرگ‌ترین ایراد گوشی های سری گلکسی اس 8 یعنی محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت، با ظاهری مشابه نسل قبلی پیش روی کاربران قرار گرفتند.

سامسونگ دکس پد

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

گجت جدید دکس پد، گوشی های خانواده گلکسی S9 را به یک تاچ‌پد کوچک تبدیل کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با نصب مانیتور به آن، همانند یک کامپیوتر از موبایل خود استفاده کنند. در حال حاضر، دکس پد تنها با گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس کار می‌کند، ولی ممکن است در آینده با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، شاهد اضافه شدن پشتیبانی از گوشی های گلکسی اس 8 به آن نیز باشیم.

ال جی وی 30 اس ThinQ

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

وی 30 اس ThinQ، نسخه‌ای جدید از پرچمدار سال گذشته ال جی با مشخصات فنی بهتر است. به علاوه، حالا سازندگان روی سیستم هوش مصنوعی متمرکز شده و موبایل جدید خود را با قابلیت‌های متنوع و کاربردی همراه کرده‌اند.

نسخه 4G نوکیا 8110

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

نسخه 4G نوکیا 8110، روح تازه‌ای به یکی از گوشی های قدیمی این کمپانی فنلاندی می‌بخشد که سال 1996 عرضه شده بود. بعد از معرفی این گوشی، سال 1999 و در فیلم ماتریکس نیز شخصیت «نئو» از این گوشی موبایل استفاده کرد.

گوشی پیش رو بعد از معرفی نسخه جدید نوکیا 3310، دومین احیای یک موبایل کلاسیک نوکیا محسوب می‌شود.

نوکیا 8 سیروکو

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

اگرچه نوکیا 8 سیروکو از نام عددی پرچمدار قبلی اچ ام دی گلوبال استفاده می‌کند، اما جذابیت آن به مراتب بیشتر است. سازندگان ضمن کاهش حاشیه‌های صفحه 5.5 اینچی این گوشی، نمایشگر را با لبه‌های منحنی طراحی کرده و از فریمی آلومینیومی برای نگه داشتن آن استفاده کرده‌اند.

مطمئنا ظاهر این گوشی کمی شبیه گلکسی اس 8 خواهد بود، اما این چیز بدی نیست. در واقع می‌توان گفت نوکیا 8 باید در گذشته با ظاهری مشابه «سیروکو» به دست کاربران می‌رسد.

نوکیا 6 و نوکیا 7 پلاس

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون ، نوکیا با مجموعه‌ای از گوشی های اندرویدی که ترکیبی از طراحی جدید فلزی و قیمت پایین بودند، حاضر شد. نوکیا 6 ارزان‌ترین گوشی در میان این دو موبایل بوده و می‌توان آن را نسخه بهتر و قوی‌تر «نوکیا 6» که سال گذشته عرضه شد، در نظر گرفت. طراحی این دو گوشی شباهت زیادی به یک دیگر دارد؛ هرچند حالا این گوشی با بدنه فلزی در رنگ‌های بیشتری ارائه می‌شود.

نوکیا 7 پلاس (که تصویر آن ضمیمه شده است) هم به صفحه نمایشی کم‌حاشیه با بدنه‌ای فلزی تجهیز شده و سیستم دوربین دوگانه آن، می‌تواند تصاویر را با کیفیتی بالا ثبت کند.

نوکیا 1

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

نوکیا 1 موبایلی مقرون‌به‌صرفه است که استفاده از آن ساده بوده، در درجه اول برای برقراری تماس تولید شده اما قادر به اتصال به شبکه اینترنت است و کاربران می‌توانند با آن تصاویر مختلف را ثبت کرده و به موسیقی دلخواه خود گوش کنند. از ویژگی‌های اصلی این گوشی که در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون شاهد معرفی رسمی آن بودیم می‌توان به نمایشگر 4.5 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی و نسخه Go از اندروید اوریو اشاره کرد.

هواوی میت بوک ایکس پرو

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

به لطف استفاده از پورت‌های اضافی، میت بوک X پرو کمی از میت بوک X بزرگ‌تر است. به علاوه، حالا هواوی از یک تاچ اسکرین جدید و جذاب در کنار پوشش ضد جذب اثر انگشت بهره برده تا ما با محصولی خاص‌تر رو به رو باشیم. یکی از ویژگی‌های امنیتی قابل توجه در رابطه با لپ تاپ جدید هواوی، محصور بودن دوربین است. در نتیجه، کاربران در این سیستم جدید، در صورت نگرانی در رابطه با موارد امنیتی نیازی به استفاده از نوار چسب روی دوربین نخواهند داشت.

هواوی مدیاپد ام 5 و ام 5 پرو

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

تبلت های جدید هواوی برای ویدیو ساخته شده‌اند و تفاوتی ندارد که شما آنها را دانلود کرده و یا پخش کنید. تبلت های مدیاپد ام 5 و ام 5 پرو هر دو به نمایشگرهایی IPS با وضوح 1600×2560 و شیشه منحنی، آنتن‌های U شکل و دو خشاب سیم کارت تجهیز شده‌اند. از طرفی، نسخه Pro با نمایشگر 10.5 اینچی، به چهار اسپیکر تجهیز شده و با پشتیبانی از قلم هوشمند به دست کاربران می‌رسد، در حالی که مدیاپد M5 با نمایشگر 8.4 اینچی، تنها دو اسپیکر داشته و از قلم هوشمند یا پین برای اتصال کیبوردهای دلخواه پشتیبانی نمی‌کند.

زد تی ای بلید V9 و V9 ویتا

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

گوشی های جدید زد تی ای که شاهد معرفی آنها در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون بودیم، موجب شگفتی شما نخواهند شد؛ با این وجود، این گوشی های میان‌رده و خوش‌ساخت با نمایشگری کم‌حاشیه توسعه پیدا کرده و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

گوشی زد تی ای بلید V9 با نمایشگری 5.7 اینچی، مشخصات فنی بالاتری نسبت به بلید V9 ویتا داشته و با تراشه اسنپدراگون 450 با پردازنده هشت هسته‌ای، اندروید 8.1 اوریو، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی روانه بازار می‌شود.

زد تی ای تمپو گو

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

گوشی جدید زد تی ای Tempo Go از سیستم عامل اندروید Go که در واقع نسخه سبک اندروید اوریو برای گوشی هایی با 1 گیگابایت حافظه رم یا کمتر است، بهره می‌برد. این طعم جدید از اندروید نوید دنیایی کارآمد از گوشی های اقتصادی با سرعتی قابل قبول و به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی منظم را می‌دهد. این دستگاه، یکی از اولین موبایل های مبتنی بر اندروید گو در آمریکا بوده و با پردازنده چهار هسته‌ای MSM8909 شرکت کوالکام تولید می‌شود.

سونی اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

گوشی های جدید سونی، اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت، با قابلیت‌های بسیار خوب دوربین عرضه می‌شوند. این تلفن های هوشمند قادر به ثبت تصاویر HDR با وضوح 4K بوده و ویدیوهای صحنه آهسته را نیز با وضوح بالای 1080p ضبط می‌کنند. اگرچه از نظر فنی شباهت‌های زیادی میان این دو گوشی وجود دارد، ولی این گوشی ها با نمایشگرهای 5.7 و 5.0 اینچی تولید خواهند شد.

لنوو یوگا 730 و لنوو فلکس 14

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

لنوو یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون بود که از دو لپ تاپ قدرتمند فلکس 14 و یوگا 730 رونمایی کرد. کاربران می‌توانند این محصولات جدید را از طریق مفاصل در نظر گرفته شده، چرخانده و از حالت تبلتی آنها هم بهره‌مند شوند. فلکس 14 کمی باریک‌تر از نسل قبلی است، در حالی که یوگا 730 همراه با دستیار صوتی آمازون الکسا تولید خواهد شد.

گوشی مفهومی ویوو اپکس

این آینده تلفن های هوشمند است؛ گوشی مفهومی ویوو اپکس شامل سه قابلیت نوآورانه جدید می‌شود: یک دوربین سلفی پریسکوپی که از بخش بالایی گوشی بیرون می‌آید؛ یک اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر که می‌تواند دو الگوی مختلف انگشت را به صورت هم‌زمان اسکن کند و نمایشگری که با لرزش، صدا تولید می‌کند.

لندرور اکسپلور

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

لندرور اکسپلور، یک گوشی اندرویدی است که توسط Bullitt و با المان‌های مقاوم برند Land Rover ساخته شده و در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون معرفی شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی جان‌ساخت می‌توانیم به باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، استاندارد IP68 برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار و همین‌طور چراغ SOS اشاره کنیم.

گوشی اندرویدی SikurPhone

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

آیا علاقه‌ای به بیت کوین دارید؟ SikurPhone یک دستگاه اندرویدی است که با کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی خود و البته امنیتی بالا به دست کاربران می‌رسد. به علاوه، سازندگان از مرورگر و پلتفرم پیام‌رسان رمزگذاری‌شده اختصاصی خود بهره برده‌اند تا مطمئن شوند کسی از شما جاسوسی نمی‌کند.

گوشی های آلکاتل

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

آلکاتل از هفت گوشی اقتصادی در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون رونمایی کرد. این محصولات شامل محصولات بسیار اقتصادی آلکاتل 1X و 1C با قیمتی کمتر از 100 یورو (125 دلار) شده و گران‌ترین مدل آن با نام آلکاتل 5، با قابلیت‌هایی بسیار خوب ولی هم‌چنان کمتر از 300 یورو (370 دلار) به فروش می‌رسند.

ایسوس زنفون 5

نمایشگاه MWC 2018 بارسلون

نه، این آیفون ایکس نیست که به آن نگاه می‌کنید و ایسوس زنفون 5 پیش روی شما قرار دارد. نه‌تنها حاشیه‌های صفحه تا حد ممکن کاهش پیدا کرده است، بلکه سازندگان از آخرین فناوری های دوربین همچون لنزها با زوایه دید گسترده و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز بهره برده‌اند. این خانواده جدید شامل دو عضو دیگر یعنی زنفون 5 لایت با نمایشگر 6 اینچی و زنفون 5 زد با تراشه اسنپدراگون 845 هم می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اخه سامسونگی که گوشیاش هنگ میکنند و منفجر میشن هر زمان و کپی برداری میکنه از گوشی های دیگه کجاش من نمیدونم شگفتی بوده هیچی بگو که بگونجه…

  2. خسته نباشید بابت پوشش این اخبار

  3. نسخه 4G نوکیا 8110
    و نوکیا1
    داغوننن
    نوکیا با این که توی چشم بود بازم خراب کرد

    • ابوالفضل میرحاجیان

      داداش اینا پایین رده هستن و برای قشر ضعیف یا کسایی که کار خاصی نمی خوان انجام بدن طراحی شده
      نوکیا ۸۱۱۰ برای مکالمه طراحی شده
      نوکیا ۱ برای کار های خیلی ساده

  4. یه خسته نباشید بگم به تک تک گجت نیوزیایی عزیز تو این دو سه روز واقعا از جون مایه گذاشتین خسته نباشید میگم

  5. فقط اس 9 تو این مطلب شگفتی بود و بس