مقایسه و رای گیری : آیفون 6 پلاس در مقابل LG G3

Phone 6 Plus، بزرگ‌ترین اسمارت‌فون ساخت اپل تاکنون به شمار می‌رود، اما این دستگاه دارای چندین رقیب اندرویدی نیز است. امروز می‌خواهیم ویژگی‌های آیفون6 پلاس را با یکی از برترین فبلت‌های سال 2014 یعنی LG G3 مقایسه کرده و در آخر با یک رای گیری نظر شما را درباره این دو محصول جویا شویم.پس در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

ابعاد

lg-g3-vs-iphone-6-plus-1

با توجه به اینکه نمایشگر هر دو دستگاه دارای اندازه‌ی یکسانی‌ست، اما ابعاد کلی این دو اسمارت‌فون با یکدیگر تفاوت دارد. آبفون6 پلاس هشت درصد بلندتر و چهار درصد عریض‌تر از جی3 می‌باشد. اما آیفون در یکی از بخش‌های ابعاد از رقیب اندرویدی خود کوچک‌تر است، این دستگاه بیست درصد باریک‌تر از پرچم دار ال.جی طراحی شده است.

وزن

lg-g3-vs-iphone-6-plus-2

جی3 با وزن 150 گرم، سیزده درصد سبک‌تر از فبلت 172 گرمی اپل می‌باشد.

جنس بدنه

lg-g3-vs-iphone-6-plus-3

جای بحثی در این قسمت نیست، زیرا ما در حال مقایسه‌ی طراحی یکپارچه‌ی آلومینیومی و باارزش آیفون در برابر پلاستیک فلز مصنوعی جی3 هستیم.

رنگ‌ها

lg-g3-vs-iphone-6-plus-4

در آیفون6 پلاس، اپل همان سه گزینه‌ی رنگی iPhone 5s را ارائه داده است، از طرف دیگر جی3 در پنج گزینه‌ی رنگی به فروش می‌رسد، اما رنگ‌های سفید و مشکی این دستگاه رنگ‌های اصلی موجود در بازار به شمار می‌روند.

صفحه‌نمایش (اندازه)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-5

تفاوتی در این قسمت وجود ندارد، هر دو تلفن مجهز به نمایشگرهای 5.5 اینچی با نسبت تصویر 16:9 هستند.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-6

آیفون6 پلاس، شفاف‌ترین صفحه‌نمایشی را دارد که تا به حال در رده‌ی آیفون‌ها دیده شده، اما با این حال G3 برنده‌ی این مبارزه است. نمایشگر Quad HD تلفن ال.جی با تراکم پیکسل فوق‌العاده‌ی خود، عالی عمل می‌کند.

صفحه‌نمایش (نوع)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-7

هر دو کمپانی برای تلفن‌های خود استفاده از پانل‌های IPS را ترجیح داده‌اند.

قلم

lg-g3-vs-iphone-6-plus-8

برخلاف تلفن‌های سری Galaxy Note سامسونگ، هیچ یک از دو فبلت مورد بررسی ما دارای قلم نیستند. با این حال می‌توان از قلم‌های ثانویه در هر دو بهره برد، اما عملکرد این قلم‌ها در برابر قلم نوت سامسونگ نامناسب به نظر می‌رسد.

سنسور اثرانگشت

lg-g3-vs-iphone-6-plus-9

آیفون6 پلاس مجهز به سنسور اثرانگشت فوق‌العاده‌ی Touch ID اپل است.

باتری

lg-g3-vs-iphone-6-plus-10

اپل به طور رسمی از ظرفیت باتری آیفون6 پلاس خبر نداده، اما کالبدشکافی iFixit عدد 2915 میلی‌آمپرساعت را برای باتری این فبلت نشان می‌دهد. اپل همچنین ادعای عمر باتری طولانی‌تری را در این آیفون نسبت به آیفون 5s کرده است. عمر باتری در جی3 به اندازه‌ی کافی خوب است، اما ظاهرا پشتیبانی از +3.6 میلیون پیکسل نیاز به قدرت زیادی دارد، به طوری که عمر باتری این دستگاه به طرز عجیبی کم می‌شود.

حالت استفاده یک دست

lg-g3-vs-iphone-6-plus-11

هر دو کمپانی اپل و ال.جی نرم‌افزاری به گوشی‌های خود افزوده‌اند که استفاده‌ی یک دست از نمایشگرهای عظیم آنها کمک می‌کند.

در آیفون، دو ضربه بر روی کلید اصلی، صفحه‌نمایش را به پایین می‌کشاند. از طرف دیگر، در جی3 می‌توانید تنظیمی اتخاذ نمایید که کیبورد دستگاه در یک طرف نمایشگر قرار گیرد.

مولتی‌تسکینگ با تقسیم صفحه‌نمایش

lg-g3-vs-iphone-6-plus-12

اپل هنوز حالت مولتی‌تسکینگ تقسیم صفحه‌نمایش را به آیفون خود نیفزوده، اما جی3 این حالت را با تنظیمات Dual Window اجرا کرده است. تنها نقص این ویژگی در آن است که این حالت تنها با برخی از برنامه‌ها کار می‌کند.

دوربین (مگاپیکسل)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-13

دوربین‌های LG G3 دارای رزولوشن بالاترند، اما این تنها بخشی از داستان است. می‌توانید در بررسی اسمارت‌فون جی3، اطلاعات کامل‌تری از دوربین این دستگاه دریافت کنید. اما در مورد آیفون6 پلاس باید اندکی صبر داشته باشید.

دوربین (دهانه‌ی لنز و دیافراگم)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-14

آیفون دهانه‌ی لنز وسیع‌تری نسبت به جی3 دارد، به طوری که این ویژگی برای دوربین پشت آن ƒ/2.2 است.

فوکوس لیزری

lg-g3-vs-iphone-6-plus-15

دوربین جی3 دارای سیستم اتوفوکوس مبتنی بر لیزر است. شما تنها باید به نقطه‌ی مورد نظر خود بر روی نمایشگر ضربه‌ای وارد کنید، سپس دوربین به سرعت از آن نقطه با فوکوس تصویری تهیه می‌کند.

OIS

lg-g3-vs-iphone-6-plus-16

دوربین هر دو تلفن مجهز به تثبیت‌کننده‌ی تصویر اپتیکال (OIS) است.

کلیدهای فیزیکی

lg-g3-vs-iphone-6-plus-17

کلیدهای قرار گرفته در پشت دستگاه جی3 نیاز به مدتی زمان جهت عادت کردن دارد. اما نکته‌ی مثبت آن در خوش ظاهر بودن این اسمارت‌فون می‌باشد، به طوری که برخلاف آیفون دارای لبه‌هایی کاملا فاقد کلید و دکمه است.

فضای ذخیره‌سازی

lg-g3-vs-iphone-6-plus-18

آیفون سه پیکربندی حافظه را در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که در جی3 به دو مقدار فضای ذخیره‌سازی دسترسی خواهید داشت.

اسلات microSD

lg-g3-vs-iphone-6-plus-19

با این حال، جی3 برای جبران کمبود گزینه‌های حافظه‌ی داخلی نسبت به آیفون، مجهز به یک اسلات کارت microSD در خود است.

پردازنده

lg-g3-vs-iphone-6-plus-20

پردازنده‌ی A8 آیفون6 پلاس باید مورد محک قرار گیرد، قبل از آنکه در مورد آن بحثی شود. اما تاریخ اپل نشان می‌دهد که عملکرد پردازنده‌های آن گذشته از تعداد هسته و سرعت کلاک، عالی بوده است.

رم

lg-g3-vs-iphone-6-plus-21

آیفون جدید از همان یک گیگابایت مرسوم استفاده می‌کند، در حالی که جی3 مجهز به دو یا سه گیگابایت (بسته به میزان پیکربندی فضای ذخیره‌سازی انتخابی‌تان) شده است.

نرم‌افزار

lg-g3-vs-iphone-6-plus-21

آیفون6 پلاس به اجرای iOS 8 جدید می‌پردازد که ویژگی‌های جدیدی مانند دسترسی Touch ID ثانویه و امکان استفاده از کیبوردهای ثانویه را به آیفون شما می‌بخشد. از طرف دیگر بر روی جی3، نسخه‌ی 4.4 کیت‌کت از اندروید اجرا می‌شود که بر روی آن رابط کاربری سفارشی ال.جی جریان دارد.

تاریخ عرضه

lg-g3-vs-iphone-6-plus-23

آیفون6 پلاس در ابتدای راه معرفی خود است. اسمارت‌فون جی3 از ماه می در بازارهای کره وجود داشت، اما این دستگاه از ماه جولای در فروشگاه‌های امریکا شروع به خودنمایی نمود.

قیمت پایه (بدون قرارداد)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-24

با توجه به رقابت خوب جی3 در این مقایسه، جالب توجه است که بدانید با خرید آن 150 دلار هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

قیمت پایه (تحت قرارداد)

lg-g3-vs-iphone-6-plus-25

قیمت‌های تحت قرارداد درج شده در تصویر بیشتر مربوط به افراد مقیم در ایالات متحده می‌باشد که می‌توانند این تلفن‌ها را با توافق دو ساله و پرداخت مبالغ فوق دریافت کنند. در این قسمت هم جی3 صد دلار در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

رای گیری

با توجه به مقایسه بالا شما به کدام محصول رای می دهید ؟

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*