گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس فشار خون شما را اندازه‌گیری می‌کند

گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و اس 9 پلاس با برخورداری از یک سنسور اپتیکال می‌تواند فشار خون و میزان استرس کاربران را اندازه‌گیری کند.

زمانی که خبر حق ثبت اختراع سامسونگ برای اندازه‌گیری فشار خون با یک سنسور نوری را شنیدیم، تصور می‌کردیم که این سنسور در آینده در ساعت هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد. گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و اس 9 پلاس که در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2018) معرفی شدند، یک سورپرایز برای ما داشتند و از این پتنت برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده کرده‌اند.

نگاه ویژه گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 به سلامتی کاربران

این گوشی های پرچمدار علاوه بر فشار خون می‌توانند سطح استرس شما را اندازه‌گیری کنند. همچنین سامسونگ قصد دارد تا قابلیت‌های بیکسبی را گسترش داده و به شما اجازه دهد تا میزان کالری یک غذا یا خوراکی را با نگاه کردن به آن از طریق دوربین تشخیص دهید.

این تکنولوژی با همکاری دانشگاه سان فرانسیسکوی کالیفرنیا توسعه داده شده است. کاربران می‌توانند در یک پژوهش سه هفته‌ای دانشگاه UCSF در مورد استرس و نحوه تاثیر آن بر افراد در طول یک روز شرکت کنند. آن‌ها به سوالاتی در رابطه با چگونگی سپری کردن روزشان، میزان ورزش کردن و کیفیت و چگونگی خوابشان پاسخ می‌دهند. پس از آن، اطلاعات به دست آمده با میزان فشار خون و استرس کاربر ارتباط داده می‌شود.

پیتر کو (Peter Koo)، مدیر ارشد و رهبر تیم خدمات بهداشتی در سامسونگ الکترونیکس، می‌گوید:

 ما یک سنسور اپتیکال انقلابی را در گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس ایجاد کردیم و خوشحالیم که با دانشگاه UCSF همکاری می‌کنیم تا این سنسور را به کار ببریم و به پژوهش‌هایی کمک کنیم که بازخوردهای بسیار مهمی را در مورد سلامتی در اختیار کاربرانمان قرار می‌دهد.