ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد با ظاهری شبیه به آیفون ایکس معرفی شدند

دو گوشی ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد (Asus ZenFone 5 & ZenFone 5Z) همراه با طراحی ناچ شبیه به آیفون ایکس، قابلیت‌های هوش منصوعی و ظاهری زیبا معرفی شدند. در ادامه برای آشنایی با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت آن‌ها با ما همراه باشید.

پیش از آغاز رویداد زنفون 5 در نمایشگاه MWC 2018، ایسوس یک جلسه رسانه‌ای را برگزار کرد تا در مورد تلفن جدید خود به ما بگوید و به طور مستقیم، از قسمت بریده شده‌ی بالای نمایشگر آن رونمایی کند. در همین راسنا مارسل کامپوس، رئیس بخش بازار جهانی ایسوس در مرود این قسمت از طراحی زنفون 5 می‌گوید:

برخی افراد می‌گویندکه این یک کپی برداری از اپل است. اما ما نمی‌توانیم از چیزی که کاربران می‌خواهند فاصله بگیریم. شما باید روند فعلی بازار را دنبال کنید.

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که سبک طراحی قاب جلویی آیفون ایکس اپل (طراحی ناچ) در حال مرسوم شدن در بین گوشی سازها است و همانطور که مشاهده کردید، در کنگره جهانی موبایل امسال محصولات مختلفی با شکل و شمایل اینچنینی معرفی شدند که تازه‌ترین آن‌ها ایسوس زنفون 5 است.

گوشی های ایسوس 4 سالی هست که عرضه می‌شوند و در حالی که شاید آن‌ها هیچگاه بهترین گزینه‌ی خرید نبوده‌اند، اما از قابلیت‌های بسیار جذابی چه در سری میان رده و چه بالارده برخوردار بوده‌اند. بسیاری از این قابلیت‌ها حول محور دوربین بوده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فوکوس لیزری و لنزهای عریض یا زوم 2 برابری اپتیکال اشاره کرد که در کارنامه این شرکت تایوانی ثبت شده است.

حال امروز شرکت ایسوس نسل جدید گوشی های زنفون خود را شامل مدل‌های ایسوس زنفون 5 ، زنفون 5Q (در برخی بازارها 5 لایت) و گوشی پرچمدار زنفون 5 زد رونمایی کرد. حال بیایید نگاه نزدیک‌تری به این محصولات بی‌اندازیم.

طراحی و نمایشگر

ایسوس زنفون 5 هم به جمع گوشی هایی با طراحی ناچ اضافه شد

هر دو گوشی جدید ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد از نمایشگر فوق‌العاده بلند با حداقل حاشیه‌های کناری و نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ بسیار بالا برخوردارند. با دیدن این دو محصول شما فورا به یاد طراحی ناچ آیفون ایکس می‌افتید. در حالی که نمایشگر تقریبا کل قاب جلویی را پوشانده، اما یک تکه جداشده‌ای در قسمت بالایی آن وجود دارد که از دوربین های سلفی، سنسورها و اسپیکر میزبانی می‌کند.

ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

وقتی این دو گوشی را در دست می‌گیریم، ما همان طراحی دایره‌ای شکل قاب پشتی همراه با رنگ‌های براق و سطح بازتابنده مخصوص ایسوس را می‌توانیم ببینیم که به طبع جای انگشتان شما بر روی آن‌ها خواهد ماند. هیچ یک از این دو گوشی از جک هدفون برخوردار نیستند.

یک نمایشگر 6.2 اینچی IPS با نسبت 19:9 بر روی قاب جلویی ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد جای خوش کرده است. وضوح این نمایشگر برابر با +Full HD خواهد بود.

ایسوس به معنای واقعی مفهوم کاهش فشار بر روی چشم را متوجه شده است. آن‌ها از یک فیلتر نور آبی در نمایشگر گوشی های خانواده ایسوس زنفون 5 خود استفاده کرده‌اند که می‌تواند فشار وارده به چشم شما را کاهش دهد. ما حتی یک حالت دمای رنگ خودکار را نیز در این گوشی‌ها می‌بینیم که می‌توانند به صورت خودکار رنگ‌های روی صفحه نمایش را طبق محیط حال حاضر شما تنظیم کنند. در حال حاضر تنها آیفون 8، آیفون ایکس و آیپد پروهای کمپانی اپل از این ویژگی (با نمایشگر True Tone خود) برخوردار هستند. ما بی‌صبرانه منتظریم ببینیم که ایسوس چگونه این قابلیت را به پرچمداران خود آورده است.

سخت افزار و دوربین ها

نسخه اصلی زنفون 5 یک گوشی میان رده رو به بالا به حساب می‌آید و بر همین اساس از تراشه اسنپدراگون 636 شامل یک پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 1.8 گیگاهرتزی قدرت می‌گیرد. این محصول به حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز بوده و در دو نسخه با ظرفیت رم 4 یا 6 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. و اما مدل پرچمدار، یعنی ایسوس زنفون 5 زد از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرد. این مدل نیز در سه نسخه مجهز به ظرفیت داخلی 64 گیگابایتی + رم 4 گیگابایتی، ظرفیت 128 گیگابایتی + رم 6 گیگابایتی و همچنین ظرفیت 256 گیگابایتی + رم 8 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

 

و اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این دو گوشی، دوربین متفاوتی است که ایسوس نسبت به نسل گذشته بر روی آن‌ها به کار برده است.

ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

مدل زنفون 5 از دوربین دوگانه پشتی مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلهای 1.4‌ میکرون پیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. دومین لنز نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه‌ای است که می‌تواند زندگی شما را با عرض بیشتری به تصویر بکشد. بر روی قاب جلو نیز شاهد حضور یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستیم.

دقیقا همین دوربین بر روی مدل پرچمدار این خانواده یعنی ZenFone 5Z به کار گرفته شده است.

همه چیز در مورد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ماه‌هاست که حرف‌های زیادی را در بازار می‌زند و ایسوس نیز به جمع استفاده کنندگان آن پیوسته است. اعضای خانواده ایسوس زنفون 5 از مجموعه‌ای از قابلیت‌های خودکار که ایسوس آن‌ها را AI-Driven نامیده بهره می‌برند. به طور مثال حالت خودکار دوربین بهترین تنظیمات صحنه را از بین 16 تنظیم از پیش تعیین شده برای صحنه‌های مختلف انتخاب خواهد کرد. اما سه صحنه به صورت جداگانه وجود دارد که مختص نوشته، کد QR و Tripod می‌شود و دو صحنه دیگر برای سگ و گربه موجود است که باعث می‌شود تعداد 16 صحنه قابل توجه‌تر شود.

در اینجا یک قابلیت به نام AI Photo نیز وجود دارد که نوع ویرایش عکس‌ها و تنظیماتی که بر روی آن‌ها اعمال می‌کنید را یاد خواهد گرفت تا در آینده خود به صورت خودکار اعمال کند. هر دو گوشی جدید خانواده ایسوس زنفون 5 قادر به عکاسی پرتره با پس زمینه تار هستند که این حالت نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود.

در اینجا AI Boost نیز به چشم می‌خورد که در صورت فعهال بودن، عملکرد سایر اجزای اضافی گوشی را کاهش داده تا بتوانید قدرت بیشتری را برای اجرای بازی‌ها یا هر کار دیگری که می‌خواهید انجام دهید، در اختیار داشته باشید.

آخرین مورد شارژ هوشمند تحت کنترل AI است که به شما می‌گوید آیا می‌خواهید خیلی سریع گوشی خود را شارژ‌کنید یا می‌خواهید در طول شب گوشی را به شارژ زده و تا صبح آن شارژ‌شود. سپس جریان شارژ را بسته به دلخواه شما تنظیم کرده، به طوری که سلامت باتری تلفن در طول شب تا صبح آسیب نبیند.

صدا و رابط کاربری

دو گوشی ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد از یک جفت اسپیکر استریو بهره می‌برند که حداقل بر روی کاغذ، قادر به ارائه کیفیت صوتی بالایی هستند. همراه با بلندگوهای بزرگ 5 مگنتی و تقویت کننده‌های فردی برای هر اسپیکر، این گوشی نه تنها حجم صدای زیادی را به ارمغان میاورد، بلکه دامنه فرکانس پایین را نیز در حدود 14 الی 12 درصد کاهش می‌دهد.

ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

در بخش رابط کاربری، همواره مردم یک رابط تمیز را دوست داشته‌اند. یک شرکت می‌تواند ظاهر آیکون‌ها، منوها و تصاویر پس زمینه را آنگونه که می‌خواهد تغییر دهد، اما زمانی که رابط کاربری به بخش سیستماتیک‌تر گوشی نفوذ پیدا می‌کند، انتظار می‌رود کاربران از روان بودن آن رضایت داشته باشند. شرکت ایسوس از رابط کاربری ZenUI بر روی محصولات خود استفاده می‌کند که آخرین نسخه آن یعنی ZenUI 5 یکی از تمیز‌ترین رابط‌های کاربری بوده است که ما تا به حال از آن استفاده کرده‌ایم. در اینجا هیچ نرم افزار اضافه‌ای برای مرور وب، ایمیل، کیبورد، یا حتی پیام رسان وجود ندارد. این بدان معناست که ایسوس از اپلیکیشن‌های گوگل نظیر مرورگر کروم، جیمیل، کیبورد Gboard و پیام رسان گوگل به عنوان اپلیکیشن‌های پیشفرض گوشی‌های خود استفاده کرده است.

ایسوس زنفون 5 و زنفون 5 زد

و چه جالب که ما بر روی این گوشی نیز می‌توانیم شکلک های متحرک را ببینیم. ایسوس نام آن‌ها را ZenMoji گذاشته و می‌توانند عملکردی شبیه به انیموجی اپل را ارائه کنند، اما شما محدودیتی برای استفاده از آن‌ها نداشته و می‌توانید از آن‌ها در اپلیکیشن های شخص ثالث و یا حتی به عنوان آواتر زنده استفاده کنید.

دیگر قابلیتی که این گوشی ها از آن پشتیبانی می‌کنند، قفل گشایی صفحه توسط چهره است.

انتظارها و قیمت

اعضای خانواده ایسوس زنفون به زودی عرضه خواهند شد. هنوز قیمت مدل اصلی زنفون 5 اعلام نشده است، اما مدل پرچمدار زنفون 5 زد با قیمت پایه 499 دلاری به فروش خواهد رسید. بی‌شک با این همه قابلیت، چنین قیمتی عالی به نظر می‌رسد.

باید منتظر ماند و دید که آیا گوشی های زنفون می‌توانند همراه با این همه قابلیت هوش مصنوعی، ظاهر زیبا، طراحی سبک تاچ و دوربین‌های مناسب خود دل مشتریان را به دست آورند یا خیر! زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. توجه توجه
    بیانیه رسمی
    در چند روز گذشته متوجه شدم که عده ای به جای من و با اسم من «sir saeid» میان کامنت های با ادبانه و منطقی میزارن. من از همین جا میخاهم از این افراد اعلام برائت کنم و بگم که این کامنت ها مال من نیست چون من اساسا اینقدر خنگم ک نمیتوانم حرف درست بزنم. لطفا اینجور کامنتایی رو از طرف من نخوننین و هرجا دیدین که کامنتی لجن پراکنی نکرده بدونین که مال من نیست.
    ممنون از همه طرفداران مهربون
    سعید، چرت و پرت نویس اینترنتی

  2. من از دوسال پیش ایسوز دارم . انصافا عملکردش با روز اول تغییری نکرده و راضیم

  3. جک هدفون دارن این گوشیا، البته در قسمت مشخصات فنی شکل صحیحشو نوشتید

  4. از آیفون خوشگل تره

  5. واقعا قشنگه ایسوس مثل همیشه فوق العادس ولی اون قسمت شارژش خیلی جالب بود اولین گوشی که داره اینو، قیمتشم که احسنت داره

  6. آدم اگر پول داشته باشه واقعا میمونه بین این همه پرچمدار کدومو انتخاب کنه
    لامصبا یکی از یکی بهترن

  7. چقدر اسکی و کپی کاری کاره کثیفیست ????

    • الان از کی اسکی رفته فقط حرف بیخود میزنی هم اسنشال فون هم می میکس این سبک رو زودتر از ایفون زدن بعد یاد بگیر وقتی یه چیز تو دنیای فناوری وارد میشه مثل همین نسبت تصویر های جدید۱۸:۹ همه برندها سعی میکنن از اون استفاده کنن چون قانونش همینه نباید پس رفت کرد باید به سمت جلو حرکت کنن وگرنه فروش میاد پایین کی میخوای یکم از مغزت استفاده کنی این کلمه کپی از این و اون دیگه واقعا مسخره هست بزارید کنار این حرف ها رو خواهشن

  8. لنز این گوشی تله فوتو هست شما نوشتید لنز عریض ؟! میگم کدومش درسته یا لنز عریض با لنز تله فوتو یکی هستش؟ گجت نیوز باشملم جوواب بدین
    الان یه خورده حالم بهتر شد اولش که این گوشیو دیدم غش کرده بودم !!

  9. قشنگه هرچند کپی کرده ولی چون اندرویده خیلی کابردی تره تازه قیمتشم نصف ایفونه و احتمالا تعمیر کردنشم اسونتر و هزینه کمتری داره

  10. این شبیه به اپل نیست خود اپله با یه اسم دیگه

  11. میشه گفت طراحی قابل قبولی داره هر چند کپی هستش.اما ایکاش زنفون ۵ صفحش ۵.۶ بود و زنفون ۵ زد ۶اینچ اینطوری بهتر بود

    • آقاجان شما چیکار دارید که ۵۰۶ اینچی باشه یا ۶۰۲ ؟ خیلیم خوبه دستشون درد نکنه اونیکه من میخوام هستش اگه خدا بخواد پاش به ایرون برسه قلم پاشو میبوسمو میگیرمش …. ای جون نازی زنفون ۵ دورت بگردم الهی صفحه نمایش بزرگش منو کشته اس دی ۶۳۶ ش متو کشته ایجان دارم میمیرم من زن فون ۵ تا میخوام ایجان … آهان مردم!

    • صفحه ۶.۲ اینچی این گوشی اونقدر بزرگ نیست چون تمام صفحه هست و ابعادش مثل گوشی های ۵.۵ اینچیه