نوکیا 8 سیراکو

بررسی اولیه نوکیا 8 سیراکو (Nokia 8 Sirocco)؛ پرچمدار ‌کم‌حاشیه نوکیا اینجاست!

بررسی اولیه نوکیا 8 سیراکو (Nokia 8 Sirocco) دید کاملی از پرچم دار جدید نوکیا و مشخصات فنی این گوشی به علاقمندان این برند قدیمی داده و ما را با ویژگی های این گوشی آشنا می‌کند.

از نظر فنی، گوشی نوکیا 8 سیراکو را می‌توان پرچمدار اچ ام دی گلوبال در نمایشگاه MWC 2018 در نظر گرفت. شاید از روی نام آن تصور کنید که فنلاندی‌ها نسخه جدیدتر نوکیا 8 را با خود به کنگره جهانی موبایل بارسلون آورده‌اند؛ اما ما بیشتر با یک گوشی جدید رو به رو هستم.

این محصول جدید همانند نوکیا 8 به تراشه اسنپدراگون 835 و 6 گیگابایت حافظه رم تجهیز شده است؛ اما شباهت‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد. اچ ام دی از نمایشگر بزرگ‌تر 5.5 اینچی با پنل p-OLED به جای LCD استفاده کرده و نوکیا 8 سیراکو را با سیستم شارژ بی سیم Qi، استاندارد IP67 (در مقابل استاندارد IP54 نوکیا 8) و سیستم دوربین دوگانه جدید متشکل از یک سنسور معمولی و یک سنسور تله فوتو با توانایی زوم دو مرحله‌ای تولید کرده است؛ در حالی که مدل قبلی با دو سنسور 13 مگاپیکسلی، یکی رنگی و دیگری مونوکروم تولید شده بود.

نوکیا 8 سیراکو

دوربین دوگانه نوکیا 8 سیراکو با سیستم به‌کارگرفته‌شده در نوکیا 7 پلاس یکسان است. سازندگان از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.75 و پیکسل‌هایی با اندازه 1.4 میکرومتر و یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله فوتو 2x با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 و پیکسل‌هایی با اندازه 1.0 میکرومتر بهره برده‌اند. در بخش جلویی هم سنسوری 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری و زاویه دید 84 درجه، مسئولیت ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد.

برای ثبت تصاویر و ویدیوها، اپلیکیشن کاربردی Pro Camera نوکیا در خدمت شما خواهد بود تا بتوانید محتوا را با کیفیتی مطلوب ثبت کنید.

نوکیا 8 سیراکو

مورد جذاب‌تر در مورد نوکیا 8 سیراکو، بدنه این تلفن هوشمند است. نوکیا برای محافظت از پنل‌هایی جلویی و پشتی، از پوشش گوریلا گلس 5 بهره برده و این مجموعه به وسیله فریمی فلزی و ضد زنگ، در کنار یکدیگر نگه داشته می‌شود. نوکیا می‌گوید فلز به‌کاررفته برای فریم این گوشی، 2.5 برابر آلیاژ آلومینیوم سری 6000 مقاومت دارد.

شیشه این تلفن هوشمند، در هر دو پنل پشتی و جلویی به صورت منحنی طراحی شده است. همین موضوع هم باعث می‌شود حس استفاده از دستگاهی باریک‌تر از آن چیزی که واقعا هست را داشته باشید. زمانی که شما نوکیا 8 سیراکو را در دست می‌گیرید، به‌نظر یک ابزار دقیق را به جای موبایل نگه داشته‌اید.

نوکیا 8 سیراکو

شیب انحنای صفحه که به آن اشاره کردیم، تیز بوده و در طول زمان حس خوبی را منتقل نخواهد کرد. با این وجود، دستگاه پیش رو از نظر کیفیت ساخت در مرتبه‌های بالایی قرار می‌گیرد.

نوکیا 8 سیراکو

صفحه نمایش گوشی جدید نوکیا در مقایسه با نوکیا 8، بلندتر نشده، بلکه اندازه آن از 5.3 به 5.5 اینچ افزایش پیدا کرده است؛ موضوعی که هنگام کار کردن با موبابل متوجه آن خواهید شد. مورد قابل توجه دیگر، استفاده از پنل آمولد به جال ال سی دی است.

نوکیا 8 سیراکو

البته منظور ما پنل‌های سوپر آمولد سامسونگ نیست و نوکیا از پنل p-OLED شرکت ال جی استفاده کرده است. این نوع پنل را نمی‌توان بهترین در نظر گرفت، اما هم‌چنان خوب است. تنها موردی که می‌توانیم در مورد ضعف پنل به آن اشاره کنیم، تغییر رنگ با تغییر زاویه دید است.

نوکیا 8 سیراکو

ما امیدوار بودیم با گوشی نوکیا 9 در کنگره جهانی موبایل 2018 ملاقات کنیم، ولی از معرفی نوکیا 8 سیراکو هم خوشحالیم. شاید این گوشی راه را برای معرفی نوکیا 9 در آینده هموار کند. احتمالا دستگاهی با نمایشگر 18:9 و منحنی با فریمی فلزی برای علاقه‌مندان بسیار جذاب خواهد بود.

به هر صورت، مطابق با اطلاعات موجود، گوشی جدید نوکیا قرار است از آوریل (فروردین) با قیمت 749 یورو (920 دلار) روانه بازار شود.

دوربین نوکیا 8 سیراکو و چند نمونه ثبت‌شده

عملکرد دوربین نوکیا 8 سیراکو در تست کوتاهی که در نمایشگاه MWC 2018 انجام شد، همانند نوکیا 7 پلاس رضایت‌بخش بود.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، سیستم دوربین این دو گوشی هوشمند با یکدیگر یکسان بوده و با دو سنسور 12 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی توسعه پیدا کرده است.

دوربین تله فوتو این گوشی با پیکسل‌های 1 میکرومتری و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 ساخته شده که اجازه ورود نور کمتری می‌دهد. زمانی که سطوح روشنایی هم کافی نباشد، یک فلاش ال ای دی در خدمت کاربران خواهد بود.

ویدیوی پیش رو به کمک دوربین جدید گوشی موبایل نوکیا 8 سیراکو و با وضوح 1080p ضبط شده است:

بنچمارک‌های نوکیا 8 سیراکو

تا زمانی که نوکیا 9 به صورت رسمی معرفی شود، نوکیا 8 سیراکو را می‌توان قوی‌ترین گوشی موبایل این کمپانی قدیمی در نظر گرفت. سازندگان از ترکیب بهترین سخت افزار سال 2017 یعنی اسنپدراگون 835 و 6 گیگابایت حافظه رم بهره‌ برده‌اند. اما آیا چنین چیزی برای سال 2018 کافی است؟

البته که پاسخ این سوال مثبت است. اگرچه این گوشی هوشمند در برخی تست‌های مصنوعی از رقبای خود یعنی گلکسی اس 9 و سونی اکسپریا ایکس زد 2 با تراشه اسنپدراگون 845 باز می‌ماند، اما هم‌چنان توانایی بسیار بالایی در پردازش اطلاعات داشته و تمام نیازهای کاربران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

اسنپدراگون 835 با پردازنده‌ای متشکل از هست هسته پردازشگر Kyro که نیمی از آنها در کلاک 2.4 گیگاهرتز و نیمی دیگر در کلاک 1.8 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند، تولید شده است. آدرنو 540 نیز پردازش محتوای گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از نوکیا 8 سیراکو را در کنار گوشی قدیمی نوکیا 8800 سیراکو تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. کلا با برند نوکیا حال نمیکنم نمیدونم چرا

  2. در مقایسه با باقی پرچمدارا اصلا تو اولویت من نیست این موبایل

  3. ملا گوشی ها ٣ دسته شدن
    پر حاشیه
    کم حاشیه
    ایفون x

  4. نوکیا یک زمانی خوب بود جوری که هر کسی دنبال یه گوشی خوب میگشت فقط دنبال نوکیا میرفت. فانتزی بازها میرفتن سراغ برندهای دیگه. ولی نوکیا دیگه مرد دیگه نه میتونه برگرده به اوج نه محصولات فعلیش بویی از اون دوران خوبش دارن. به نظرم جمع کنه بره به نفع خودش و برندشه. همون تبلت بزنه باز بهتره. الان ال جی به نظرم کیفیتی که میده خیلی بهتر و باللاتر از نوکیا و سامسونگ و … هست.

  5. یه اشغال دیگه به مجموعه آشغالهای تولید شده ش اضافه کرد، خاک تو سرش کنن باید ار سرنوشت اچ تی سی عبرت میگرفت و اینطور اشغال تولید نمیکرد اینم به سرنوشت اچ تی سی دچار میشه بزودی مگه اینکه روند تولیدشو تقییر بده وگرنه لبه پرتگاهه

  6. اون گوشی قدیمیه کنارش چیکار میکنه