ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس

2 ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شدند

دو ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شدند. این دو ماهواره در قالب پروژه استارلینک (Starlink) می‌توانند اینترنت پرسرعت را برای دسترسی تمامی کاربران کره زمین مهیا کنند.

دو ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس (SpaceX)، شرکت تحت امر ایلان ماسک تحت پروژه‌ای به نام استارلینک (Starlink) در روز پنجشنبه با موفقیت پرتاب شده و در مدار زمین قرار گرفتند. این دو ماهواره می‌توانند دسترسی به اینترنت پرسرعت در سراسر جهان را مهیا کنند.

این دو ماهواره به نام‌های Microsat-2a‌ و Mirosat-2b در واقع دومین بارگیری ماهواره‌ای راکت فالکون 9 هستند. این راکت از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ کالیفرنیا پرتاب شده است. ماموریت اصلی پرتاب این ماهواره در اصل حمل یک ماهواره رادار تصویری به مدار نزدیک زمین از سوی یک کمپانی اسپانیایی بوده است که حدود 11 دقیقه پس از پرتاب کار خود را آغاز خواهد کرد.

استارلینک

نخستین ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس


غول تولیدکننده حوزه هوافضا، ماهواره های آزمایشی خود را با هدف آزمایش ساختار، طراحی و زیرسیستم‌های فضاپیماها به فضا پرتاب کرده است. اسپیس ایکس همچنین می‌خواهد مسیر ارتباط ماهواره ها را با کمک سه ونس موبایلی آزمایشی و 5 ایستگاه آزمایش ثابت مبتنی بر زمین مورد آزمایش قرار دهد. این ایستگاه‌های آزمایشی در فریمانت و هاوتورن در ایالت کالیفرنیا و مک گرگور در ایالت تکزاس و همچنین ردموند، جایی که اسپیس ایکس صاحب یک دفتر توسعه ماهواره‌ای است قرار خواهند داشت.

ماهواره اینترنتی اسپیس ایکس

شبکه‌ی عظیم ماهواره ای که «صورت فلکی» نام گرفته است شامل حدود 12 هزار ماهواره خواهد بود. آن‌ها اتصال اینترنت را از مدار نزدیک زمین به گیرنده‌های آنتنی زمینی منتقل خواهند کرد. 4 هزار و 425 ماهواره در فاصله 1126 کیلومتری قرار می‌گیرند و 7 هزار و 518 ماهواره نیز در فاصله 321 کیلومتری زمین حاضر خواهند شد. با استفاده از فرکانس‌های مختلف رادیویی، شبکه ماهواره ای ژئواستریتیک به طور مداوم به سمت سیاره خواهد امد و سیگنال اینترنت را تقریبا به تمام نقاط کره زمین ارسال خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یعنی اینترنت رایگان میشه دیگه پس اوپراتورا نقششون چی میشه بگین

  2. واقا هم اسپیس ایسک و تسلا و اپل دنیارو به جلو میبرن

  3. درود بر اسپیس ایکس عجب خبرى بود ممنون گجت نیوز