قابلیت گوگل لنز به زودی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت

قابلیت گوگل لنز به زودی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت

سال گذشته میلادی بود که گوگل از قابلیت گوگل لنز (Google Lens) به صورت محدود و مختص گوشی های خود رونمایی کرد. حال به نظر می‌رسد همه کاربران اندرویدی و حتی آی او اس به زودی از هوش مصنوعی گوگل بهره‌مند خواهند شد.

گوگل لنز نام ویژگی منحصربه‌فردی مبتنی بر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است که تنها در محصولات سری گوگل پیکسل مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاربران با استفاده از این قابلیت، به جای به کار بردن صدا یا تایپ با انگشت، تنها به وسیله دوربین گوشی هوشمند، موضوع مورد نظر خود را جستجو می‌کنند؛ در واقع از هرآنچه عکس گرفته می‌شود، مبنایی برای جستجوی اینترنتی خواهد شد. اوایل سال 1396 بود که قابلیت گوگل لنز در کنفرانس Google I/O 2017 به صورت رسمی برای اسمارت فون های گوگل معرفی شد. حال به نظر می‌رسد دامنه پوششی هوش مصنوعی گوگل گسترده‌تر شده و دیگر کاربران نیز به آن دسترسی خواهند داشت.

کدام گوشی ها قابلیت گوگل لنز را دریافت می‌کنند؟

بر اساس اطلاعات جدید، قابلیت گوگل لنز به زودی برای صاحبان گوشی های پرچمدار ساخت کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال جی، موتورولا، سونی هواوی و نوکیا نیز در دسترس قرار می‌گیرد. این ویژگی در ابتدای کار تنها با زبان انگلیسی فعال خواهد بود و کاربران در کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، آلمان، هندوستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سنگاپور قادر به استفاده از آن هستند.

قابلیت گوگل لنز به زودی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت

گوگل باید فعالیت گوگل لنز را گسترده‌تر  می‌کرد و آن را فراتر از محصولات خانواده گوگل پیکسل می‌برد؛ بر اساس اطلاعات موجود در IDC، در سال گذشته میلادی، تنها 3.9 میلیون دستگاه از گوشی های ساخت گوگل در سرتاسر جهان عرضه شد. حال گوگل تصمیم گرفته با آپدیت اپلیکیشن Google Photos برای اندروید و iOS، امکان استفاده از گوگل لنز را برای سایر کاربران نیز مهیا کند. کلیه دستگاه‌های مجهز به iOS 9 به بالا، این به‌روزرسانی مهم را دریافت خواهند کرد.