ارز دیجیتالی اسلامی

اولین ارز دیجیتالی اسلامی توسط یک شرکت مالزیایی رونمایی شد

شرکت هلو گلد (Hello Gold) در مالزی برای اولین بار از ارز دیجیتالی اسلامی به نام گلد ایکس (Gold X) رونمایی کرد. این ارز رمزنگاری شده با شریعت اسلامی سازگار بوده و قرار است در سایر کشورها نیز توسعه داده شود.

ارز دیجیتالی اسلامی گلد ایکس توسط شرکت HelloGold در مالزی عرضه می‌شود. شرکت مالزیایی هلو گلد موفق شد مجوز توسعه این ارز رمزنگاری شده را از مشاورین شرکت فاینانس اسلامی آمانی دریافت کند و برای اولین بار شاهد عرضه یک ارز دیجتالی مطابق با شریعت اسلام در جهان خواهیم بود.

تفاوت ارز دیجیتالی اسلامی گلد ایکس با سایر ارزهای مجازی

ارز GoldX بر خلاف سایر ارزهای مجازی در زمان انتشار ژتون با طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود و به همین دلیل فرایند انتشار و دارایی‌های به دست آمده از این طریق برای مشتریان، شفاف، مطمئن و با تراکنش سریع خواهد بود. بنابراین تمامی آن‌ها از اصول مهم در قراردادهای مالی اسلامی تبعیت می‌کنند و شرکت‌های مشاوره فاینانس اسلامی از جمله «آمانی» این اجازه را داده‌اند تا شاهد معرفی یک ارز رمزنگاری شده حلال باشیم که می‌تواند در بازارهای مالی اسلامی کشورهای خاورمیانه گسترش پیدا کند.

ارز دیجیتالی اسلامی

شرکت هلوگلد اعلام کرده ارز دیجیتالی گلد ایکس را در سایر کشورهای اسلامی نیز توسعه خواهد داد و قدم بعدی، توسعه این پلتفرم در تایلند است. همچنین این شرکت اخیرا یک اپلیکیشن بر پایه فناوری بلاک چین (Blockchain) بر روی گوشی های تلفن همراه راه‌اندازی کرده است.

هم‌اکنون بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان است که ارزش هر واحد آن، همواره تغییر می‌کند. سایر ارزهای مجازی هم این روزها در حال افزایش قیمت هستند. کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) به تازگی در گزارشی اعلام کرد که بازار سرمایه ارزهای دیجیتالی در حال حاضر 512.21 میلیارد دلار بوده و ارزهای بیت کوین، اتریوم و ریپل هر کدام به ترتیب 38، 18 و 9 درصد از این بازار سهم دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. حدا کنه مثل بانک اسلامی نباشه

  2. ارز دیجیتال یعنی جنگ با خدا

    کی گفته این ارزه جهنمی رو اسلامی کنین